Draco: Princezna v ohrožení – Recenze

Recenze české freeware hry Draco: Princezna v ohrožení

2. 3. 2011

Dnes pro Vás netradičně zrecenzujeme českou freeware hru DRACO: princess threatened. Nemusíte se bát, tohle nemá nic společného s rivalem Harryho Pottera. Tato hra vyšla teprve včera a podle prvních ohlasů hráčů se jedná o velice povedenou logickou hru. Draco: PT patří mezi remaky všemi známého Bombermana či stařičké Dyna Blaster. Za vývojem hry stojí Darkmoon Soft, která ji vytvářela přes jeden rok. A s dabingem pomohla vývojářům velice známá populární partička Perla Group, která dabuje kromě her i seriály a filmy.

Druhá šance

Příběh začíná v hospůdce u jezera, kde osamocený hlavní hrdina nasává zlatavý mok. Při odchodu objeví na zdi fotku ztracené princezny. To je konečně šance na kterou tak dlouho čekal, když ji zachrání, získá nejen srdce pohledné princezny ale také její obrovské bohatství. Začína tedy strastiplná, napínavá cesta za záchranu princezny a také sebe sama.

Se asi skočil vychcat ne?

Hlavní hrdina Draco je takový typ českého Dukea nebo Seriozního Sama s pěkně prořízlou pusou a suchou hláškou na jazyku. Nejenom, že je to přisprostlý alkoholik, ale o pauzách ve hře dokonce ještě hulí mariánku. Ale jinak je to velice sympatický chlapík s náušnicí a největším hárem v celém kraji.

Okamžitě si ho po pár minutách hraní oblíbíte a dokonce až tak, že byste ho nejlépe přihlásili na nejoblíbenější drsnou českou postavičku ve hře. A to nejenom kvůli jeho frajerskému oděvu, ale taky hlavně díky jeho mluvě za kterou může poděkovat svému dabérovi Martinovi z Perla Group.

Šílení Bossové

Draco je bezva, ale co jeho soupeři a bossové? Každá mise je prošpikovaná potulujícími se nepřáteli a na konci každého úseku je hlavní boss. To že je boss těžký, to asi nikoho nepřekvapí, ale že ho zrovna pustili nejspíš z Bohnic, to už jisté pochybnosti přináší. Ale není se čeho obávat, stejně jako Draco jsou i jeho úhlavní nepřátele jen veselé postavičky s povedeným vtipným dabingem.

Za to různí posluhovači už se dabingu nedočkali, ale to vůbec nevadí, aspoň vám jich nebude líto, jelikož jsou to pěkně mazané mršky u kterých se párkrát i celkem zapotíte, abyste z jejich obklíčení unikli a mazaně je vyřídili ze zálohy. Je tu pěkná řádka nepřátel od vychytralých muchomůrek přes povedené kostlivce, až po létající draky. Například byste se divili, jak vám takový list ve větru dokáže hezky zatopit.

Jak se tam ten bulík dostal?

Abyste zachránili princeznu budete muset projít celou mapu. Podíváte se do různých lokací jako jsou zahrádky, vězení nebo dokonce vzdálený Ostrov. Budete muset likvidovat krom příšerek i samotné překážky. V nich se občas ukrývá nějaké to vylepšení, například nové tenisky, aby se vám rychleji běhalo nebo kostka ledu, kterou zmrazíte na chvíli všechny hyperaktivní nepřátele v okolí. Kromě ničení budete muset například uklízet odpadky do popelnice a podobné věci.

Ovšem je tu jedno vylepšení, které má i svou nevýhodu a to jest pneumatika. Ta zaručuje chvilkové zrychlení postavy. Ano na jednu stranu se to hodí, ale na druhou se Draco strašně špatně ovládá a tak musíte dávat pozor, abyste v tom spěchu nevrazili do nepřítele nebo neskončili ve zdi či jiné překažce. Mezi speciality patří i bleskový útok, který je lepší si šetřit na více nepřátel najednou nebo hlavního bosse.

Snadné ovládání

Na začátku každého levelu se vám ukáže menší nápověda i s tipy k hraní. K tomu si můžete vybrat ze tří vylepšení a každé kolo si jej zlepšovat nebo vybrat úplně nové.Ve hře si můžete vybrat jak obtížnost, tak i jazyk nebo uložení do tří volných pozic. Ovládání je velice snadné a textu porozumí každý, ale sem tam se objeví chybička, že místo písmena se zobrazí písmenko i.

Tak přestaň kecat a sedni k tomu ty sr… teda hráči

Draco: Princezna v ohrožení je určena hlavně pro fanoušky již zmíněného Bombermana, ale určitě si ji užijí i ostatní hráči, kteří mají rádi zábavné logické hříčky s humornou tématikou. A to vše v kompletně české lokalizaci společně s poutavým soundtrackem.

Na Draca jen tak nezapomenete a nejspíš si jej zahrajete i na ostatní obtížnosti. Této hře chybí pouze jeden jediný bodík k naprosto dokonalé freeware české hře roku 2011. Jestli si chcete tuto povedenou pecku od týmu Darkmoon Soft zahrát, tak ji najdete zde:

- Vtipné hlášky
- Kouzelné prostředí
- Spousta levelů