Zavřít reklamu

Dirt 3 – Preview

Zablácené Dirt 3 v našem preview

20. 3. 2011    

Každý hráč zná jistě vývojářské studio Codemasters, jelikož rožšířili herní scénu již o pár zajímavých a hlavně kvalitních kousků a zejména tu závodní scénu. Toto studio nám totiž přineslo slavné rallyové závody Colin McRae Rally, kterými se právě lidé z tohoto studia proslavili. Tuto sérii utli v roce 2007 a vydali Colin McRae Dirt, který byl až nechutnou arkádou na rallyových tratích. Příkladem – řítíte se rychlostí 220 km/h a vy jen tak na metru dokážete auto zastavit. Tato věc ale byla jen odbočkou a přesto, že hra byla od základů změněna našla si svoje přívržence a tak mohl vzniknout díl druhý. Z druhého dílu však hráči měli rozpoluplné pocity, protože ze hry vyprchaly poslední stopy rally, ale za to se jim do rukou dostala slušná arkádová hra, která sice nic nového nepřinesla, ale byla perfektně zpracována a mě osobně bavila více než některé novější díly Need for Speed. Codemasters mohou nabídnout i další závodní hry, které jsou z jiného soudku, ale taky přesto kvalitní a jsou to F1 a Grid, dále také vojenská Operace Flashpoint. Dnes se však podíváme na to, jak asi bude vypadat očekávaný Dirt 3. Jelikož si vývojáři často vyslechli kritiku u druhého dílu, že to zase není rally, rozhodli se na toto téma více zaměřit a pojem rally by měl hru tvořit z 60%, je to určitě vítanou změnou a tak trochu návrat ke kořenům a možná toto prohlášení naláká více lídí k tomu, aby si hru koupili. Tomu bude napomáhat také proměnlivé počasí, které již bylo použito u zmiňovaných F1 2010, ale tentokrát se nebude jednat pouze o déšť, ale nově o sníh. Zajezdíme si i v noci v temném lese nebo za prudkého slunce někde v africké poušti. Hru také obohatí split-screen mód, kde si to můžete rozdat s kamarády na plné kule a nemusíte si pamatovat čas.

Nové ovládání

Nově nás také čeká jiné ovládání, to se bude vztahovat na to v jakém autě zrovna pojedeme a jak budeme mít nastavené asistenty řízení. To nás vede do nabídky vozů, těch bude celkem padesát a na výběr bude z různých značek a různé doby výroby, která začíná v roce 1950 a končí jak jinak než v součastnosti. Takže nebude chybět ani nejnovější kára Kena Blocka. Dalšími auty, které budete moci provětrat na trati jsou například Quattro S1, Lancia Stratos, RS2000, Peugeot 205 nebo ještě Subaru Colina McRae, které již bylo v minulém díle. V jednom z trailerů jsme mohli vidět i Škodu Fabii RS, tak doufejme, že se ve hře objeví, tvůrci však stále mlčí. Dokonce jsme mohli vidět i gameplay z pre-alpha verze.

Změny kam se podíváš

Další novinkou je změněný engine, ten se zaměřuje hlavně na lepší osvětlení, které by mělo působit více reálněji a pomáhat v přechodu mezi dnem a nocí. Ve hře se má také objevit i nový Directx 11, což jistě ocení majitelé nových grafických karet. Z toho však vznikají jisté spekulace o tom, že Dirt 3 bude mít šíleně vysoké HW nároky, které však ješte nebyly oznámeny. Poslední změnou bude nový herní mód zvaný Gymkhana styl, který je pouze pro lidi co mají rádi vysoký adrenalin v žilách. Hlavní složkou tohoto módu budou drifty, podle kterých se na konci závodu budou odvíjet vaše body. Neminou nás, ale ani vysoké airy, oheň apod.

Něco však zůstane při starém

Prvků které budou zachovány taky není málo a jsou to třeba X-Games, které se poprvé objevily v minulém díle a byly vskutku parádní. Dále se pak podíváme do celého světa například Londýn nebo Norsko, kde se dočkáme zmiňovaného sněhu. Závodit budeme se zaběhlými závodníky jako například Taner Foust či Travis Prastrana. Tentokrát však v názvu hry si nepřečteme jméno Colin McRae, ale pouze Dirt 3. To je však velká škoda, protože tato závodní serie si získala oblibu z velké části kvůli tomuto jménu. Můžeme však doufat, že ve hře časem narazíme na další turnaj na jeho počest.

Tak a jsme na konci, jak jsem řekl nový díl nepřinese nic revolučního, ale přesto se určitě můžeme těšit na pořádnou dávku adrenalinu a zábavy. Dirt 3 vychází 19. května pro Xbox 360, Ps3 a PC, k tomu však musíme dodat, že počítačová verze podporuje Windows Live, takže i počítačové hráče neminou odměny v podobě achievementů.