Dead Island: Riptide – Recenze

Pokračování známého Dead Island odehrávající se během zombie apokalypsy. Obstojí hra v porovnání s originálem?

9. 5. 2013

Dead Island: Riptide navazuje na akční/horrorovou hru Dead Island vydanou v roce 2011. Jenže tam kde jsme u originálu před dvěma lety byli svědky zajímavého akčního RPG se silným horrorovým nádechem, vidíme už trochu ohrané akční RPG, které svou horrorovou část z velké část ztratilo.

Plnohodnotné pokračovaní nebo velké DLC?

Riptide narozdíl od většiny pokračování nenese za názvem číslo, ale podtitul. To okamžitě vzbuzuje otázky jako „ Jedná se o pokračování nebo pouhý větší přídavek k originálu?“ nebo „Přináší hra něco nového nebo si více bere od jejího předchůdce?“. Hra se sice odehrává na novém ostrově s novým příběhem a přináší novou postavu, větší variaci zombíků a  způsobu přepravy. Stačí tyto ¨drobnosti¨ k tomu, aby hra uspěla?

Staří známí se vrací s posilou

Hra začíná přesně tam kde skončil originál. Čtyřem přeživším, Samu B, Xian Mei, Loganu Carterovi a Purně se pomocí helikoptéry podařilo uprchnout z ostrova Banoi, který byl zamořen hladovými zombíky. Po přistání na vojenské lodi jsou ale znenadání zatčeni. Tam potkají novou hratelnou postavu Johna Morgana. Naneštěstí si zombie virus najde svou cestu na loď a ta ztroskotá. Hrdinové jsou vyvrženi na novém ostrově jménem Palanai a zombie apokalypsa může znovu začít.

Gameplay

Hra Dead Island se nikdy nehrála kvůli tomu jak hra vypadá nebo jaký má příběh, ale právě proto, že její gameplay je tak návykový. Neustálé sbírání peněz, materiálů a zbraní vás stále, žene dopředu. Zbraně se vražděním zombíků velmi rychle opotřebovávají a proto musíte správně zhodnotit danou situaci a sem tam vzít i do zaječích. To společně s různými variacemi zbraní a vylepšení udržuje hru svěží. Malý problém, ale nastává s questy. Ty slouží jako hlavní příjem zkušeností a proto bych byl uvítal větší variaci. Ve hře si zkrátka někdy připadáte jako pouhý poslíček. Jinak až na pár drobných bugů a glitchů nemám s hratelností problém. Možnost importování postav z původní hry potěší.

Síla v počtu

Jak už je pro tuto sérii typické, samotná hra má zabudovaný Co-op. Díky tomu si můžete zahrát až ve čtyřech hráčích. Právě v Co-opu vyplouvá na povrch silná stránka hry a to je variace postav. Každá postava má totiž jinou specializaci zbraní. Můžete např. běhat po ostrově a usekávat končetiny pomocí bodných zbraní, zatímco váš spoluhráč upřednostní třeba takovou pušku. Co-op je navíc velmi dobře vybalancovaný. Je totiž uplně jedno jestli jste na úrovni 50 a váš spoluhráč je jen dvacítka. Zombie se přizpůsobují úrovni na ně útočícího hráče a proto se nikdy nestane, že by váš slabší spoluhráč umíral kvůli tomu, že jsou zombie silnější než on sám zvládne.

Grafika a atmosféra

Abych řekl pravdu grafika a atmosféra mě zklamala ze všeho nejvíce. Chápu sice, že u této hry se nejedná o přímé pokračování a proto se hodně věcí recykluje z předešlého dílu, ale to co jí nedokážu odpustit je to, že se hra vůbec nepokusila opravit grafické neduhy z předchozího dílu. Nejedná se o špatně vypadající hru, ale Riptide rozhodně není graficky na úrovni hry z roku 2013. Anglický dabing hry je někdy až otřesný, cutscény jsou prkené a hráč je často svědkem špatného lip-syncu. Korunu tomu navíc nasadila atmosféra hry. Ta totiž téměř neexistuje. Poslední dobou mi příjde, že žánr Survival-Horror se začíná silně podobat klasickým akčňákům a Riptide není vyjímkou. Hra měla parádní úvodní scénu v podpalubí vojenské lodi, ale místo aby se mě nějak pokusila vystrašit tak mě rovnou zavedla do místnosti ve které už byla z dálky vidět horda zombíků. Když se nad tím zamyslím hra by nemusela vůbec obsahovat zombie, protože kromě příběhu tenkého jak papír je s hrou nic nespojuje.

Příběh jako z béčkového filmu

Příběh nikdy nebyl silnou stránkou série Dead Island. Historka o tom jak ¨ďábelskᨠorganizace rozšířila virus, který proměňuje lidi v zombie a vy jako hlavní hrdina musíte přežít za každou cenu je asi stejně ohraná a neoriginální jako každá telenovela vysílaná odpoledne na TV Nově.

Shrnutí

Dead Island: Riptide není v žádném případě špatná hra. Ve skutečnosti se jedná o hru velmi povedenou. Jen je škoda, že se držela zuby nehty originálu a nepokusila se o nic převratně nového. Hra totiž nejvíce exceluje ve velmi zábavném, ale zároveň bezmyšlenkovitém mlácení zombie. Když však před hráče postavíte něco jako děj a postavy, uvědomíte si, že se Riptide velice podobá béčkovým horrorovým filmům. Velmi zábavné, ale zároveň tupé.

- Možnost importování postav
- Hra s více hráči
- Zábavný gameplay