Dead Island – Recenze

Recenze povedené zombie akce.

18. 10. 2011

Zombáči se opět dostali k moci, terorizují svět, kousají, požírají lidi za živa a chtěj okusit vaše maso. Co myslíte máte na to postavit se tváří v tvář nějakému zombíkovi ? Já mysím, že ano. V tom případě … nedávno obohatila herní svět nová hra od polského studia Techland a v ní se opravdu nemusíte bát, že byste si nedali pořádnou bitku se zombíkem. Tou novou hrou myslíme Dead Island, letos to byla velice očekávaná hra, která nám nedávala spát od dob, kdy jsme spatřili trailer vyprávěný pozpátku. Dead Island ale není jen o tom, aby jste pozabíjeli co nejvíce nabíhajicích zombíků, ale také budete prožívat jeden velký příběh, plný adrenalinu, zábavy, ale také nemilých a strašidelných situací, ale my se rádi bojíme. Dead Island toho nabízí poměrné hodně, tak netravme čas zbytečnostmi.

A je po dovolené …

Už to tak bohužel bude, dovolená končí, práce začíná, ale ne za peníze, i když… Začátek hry je velice jednoduchý, takže začínáme výběrem postavy. Vybíráme ze čtyř postav a každá má svůj určitý styl, ale když si zkusíte hrát za jinou postavu zjistíte, že na tomhle opravdu nesejde, takže jsme vybírali podle toho jak nám kdo padl do oka. Osmnáct vám již bylo, a tak jste v na hotelových barech trochu popíjeli a nic si nepamatujete do té doby než se se probudíte ve svém pokoji. Něco se vám však nezdá a tak nakouknete na chodbu, kde to není přijemná pastva pro oči. Vše je poházené a podivní mutanti si vás chtějí dát k svačině. Máte ale štěstí po chvilce hledání najdete ještě hrstku lidí, která při pohledu na vás neslintá a nekouše na prázdno. Ti vám řeknou to, čeho už jste si všimli, a tím je, že něco nakazilo lidi na ostrově a to se šíří dál. Poté dostáváte nespočet úkolů, které po čase začnou býti dosti nudné, koho by taky bavilo samé dones, přines, podej a udělej. To znamená, že když je něco potřeba, vy to odskáčete.

Jdeme do akce!

Když jdete do akce tak se ale nezapomeňte vyzbrojit, ze začátku mlatíte zombíky násady od košťat, pádly a kovovými trubkami, které se po nějakém tom třicatém úderu zničí a jejich účinnost je nulová. O pár okamžiků později se vám dostane do rukou můj oblíbený sekáček na maso. Koncem jsou, ale nakaženci agresivnější, silnější a více vydrží. Nebojte to však spraví motorová pila nebo pár olověných kulek mířených mezi oči. Venku není bezpečno, a tak je fajn když je po ruce SUV, kterým bezmyšlenkovitě přejíždíte zombie, to je teprve ta správná zábava. Skvěle jsme se zabavili u toho, když jsme agresivnímu zombíkovi zlomili postupně všechny čtyři končetiny, a poté co klečel a na prázdno kousal, jsme si naběhli a urazili mu hlavu. Ze začátku vše vypadá v pohodě, nikde nikdo, když pomineme mrtvá těla na zemi. O pár metrů dál, ale už to jsou hotová jatka, když se do toho všeho přidá mrazivý soundtrack atmosféra je navozena ihned. Samozřejmě, že se dostane i té správné lekačky a v Dead Islandu přicházejí právě, zrovna když je nečekáte, narozdíl od béčkových filmů s podobnou tématikou, takže si píši velké plus. Jak už jsem zmínil vše vám najednou přijde stejné, to však zachrání kooperační mód, a hra už opět nabírá obrátky. Dead Island je však hra na více hodin a nejsme s ní jen tak rychle hotoví. Ještě bych vyzdvihnul RPG systém, ten je opravdu důmyslný a propracováný, takže když už vás nic jiného nebaví, pusťte se do něj!

A na závěr ?

Grafika není na dnešní dobu něco, z čeho bychom se posadili na zadek, ale odpovídá žánru a je dostatečná. Banoiská džungle je velice skvěle zpracována a prostředí ostrova působí, že bez povalujících se mrtvých těl, by to mohla být velice luxusní dovolená. Až se dostanete dále, ve městě prostředí už nebude tak malebné. Nejhůře vypadají postavy, ty vypadají jako uplácané z plastelíny, takže nepočítejte s něčím co se podobá L.A. Noire. Avšak největším problémem celé hry jsou špatné textury. Například když jdete podél nějakého objektu a natlačíte se na zeď, na monitoru vám probíhají obrazy a zobrazují místnost za zdí.

Dead Island nás nezklamal, ale bohužel ani ničím nepřekvapil. Na druhou stranu je mnohem lepší než loňská zombie akce Dead Rising. Dostala se nám hra, která je na svůj žánr velice povedená, všechno přichází postupně, příběh by mohl být poněkud lepší, ale to už jsou detaily. Na odreagování je to jeden z nejlepších titulů, co letos vyšel. Takže vřele doporučujeme a jsme zvědaví co si pro nás v Techlandu připraví příště.

- Prostředí
- RPG Systém
- Možnost řídit vozidla