Counter Strike: Global Offensive – Recenze

Dlouho očekávaná nová verze Counter Strike. Counter Strike: Global Offensive je tu!

17. 8. 2012

Od posledního asi nejúspěšnější a nejhranější verze Counter Strike 1.6, které vyšlo 11. března 2001, uplynula už hodně dlouhá doba a společnost Valve přišla s novou verzí Global Offensive. Již dlouho očekávaná nová verze je zde a v následujících řádcích se dozvíte, jak hru vidím po několika desítkách odehraných hodin.

Zásadních změn si všimnete již při spuštění hry, kdy se menu oproti 1.6 neskládá ze 4 až 5 možností, ale je mnohem rozšířené a graficky velice pěkně provedené.  Při volbě single playeru si můžete vybrat z dvou Classic a dvou Gun Game módů, kde v jednom z Gun Game je hra obohacena o pokládání bomb a Classic je rozdělen na normální a soutěžní verzi, kdy si v soutěžní verzi musíte kupovat vesty a kleště sami a také je zde zapnut Friendly Fire. Na výběr není moc map, ale najdeme zde nejznámější mapy jako je Dust 2, Dust, Aztec, Inferno, Nuke, Train a další. Hra v singlu se hraje s bootama v počtu 5 hráčů na obou stranách včetně hrajícího hráče. Co mi přišlo docela divné, tak jsou obtížnosti bootu, kde je na výběr buď bez bootu, dále je zde obtížnost, ve které se booti pouze pohybují, nakupují zbraně, výzbroj, ale nic nevyužijí, jelikož vůbec nestřílí, tato obtížnost se mi zdá velice zbytečná, a nakonec jsou zde obtížnost lehká, střední, těžká a extrémní, přičemž při začínání s touto hrou je extrémní obtížnost velice obtížná, jelikož zvykání na nové vlastnosti zbraní, kde pomalu můžete vystřílet celý zásobník a ani jednou se netrefíte je docela velké mínus, na které si ale průběhem dlouhodobého hraní zvyknete. Snad si to vývojáři z Valve uvědomí a udělají patche, protože tato věc by velice uškodila této jinak dobře vypadající hře.

Po grafické stránce, si vývojáři z Valve dali hodně do těla, protože mapy jsou propracované do detailů a co se týče zbraní po grafické stránce, tak je slast se na ně dívat, běhat a zabíjet s nimi. Grafickou změnou prošlo i nakupovací menu, které změnilo tvar a nyní je kulaté.

Co se týče zbraní, tak oproti 1.6 přibylo celkem 8 zbraní několik kulometů, brokovnice, elektrošok a dva granáty Decoy, který po dobu několik sekund vydává zvuk střelby z pistole a také Molotův koktejl můžeme o něm říct, že se jedná o taktický granát tak jako Decoy granát, jelikož vytvoří ohnivou stěnu, která hoří po dobu několika sekund a představuje velice zajímavý taktický prvek, jelikož plameny nepřátele zpomalí, uberou jim životy či pokud budete mít štěstí tak jej zabijí, a ti kteří se jim budou chtít vyhnout, si budou muset najít jinou cestu, kde již na něj čekají soupeři.

Multiplayerová část hry je vyřešená docela zajímavě, kdy máte možnost se připojit na náhodný server. Z multiplayeru jsem měl o něco lepší pocit než ze singlu, na druhou stranu mám docela strach, že multiplayer v Global Offensive nebude tak žádaný a hraný jako ve verzi 1.6. Možnost, která by tento negativní jev mohl zvrátit a mohl by se z ní stát mnohem úspěšnější multiplayerová hra než ze 1.6 prodej této hry i pro Xbox 360. Nevýhodou pro tuto platformu je že nemá myš a zaměřování tudíž nebude tak lehké.

Já sám jsem se na tuto hru velice těšil, ale sám mohu říct, že mě v některých ohledech zklamala.

- Grafika
- Zachování tradice