Call of Juarez: Bound in Blood – Recenze

Recenze ve westernovém stylu na Call of Juarez: Bound in Blood!

25. 2. 2011

Dnes se opět podíváme na poněkud starší titul, přesto naprosto parádní. Když se před pár lety objevil první díl Call of Jurez, naprosto mě ohromil hratelností jakou servíroval a skvěle podaným příběhem. Pravda občas se hráč mohl nudit u pasáží s mladým Billym, ale mě hra tenkrát naprosto uchvátila a nadšeně jsem očekával pokračování. Bohužel trvalo dlouhou dobu, než se objevilo oznámení druhého dílu, nikoliv pokračování a mé beznadějné čekání skončilo. Jak si tentokrát na Divokém západě poradili Ray a Thomas? To už zjistíme níže!

Ray se vrací, Billy nikoliv!

Jak jsem se již zmínil, hrdiny druhého dílu budou bratři Thomas a Ray. Pokud si dobře vzpomínáte na první díl, tak jistě víte, že Ray byl reverendem. Tentokrát nám ale tvůrci naservírovali prequel a vy se ocitáte v době, kdy Ray a Thomas byli pouze potulnými bandity. Poté co se oba vrátí z války domů a najdou hospodářství plné nepřátel, osvobodí svého třetího bratra Williama a společně se vydávají za dobrodružstvím. Celkově mi příběh hry přišel poněkud zajímavější a pestřejší, než v prvním díle, což je rozhodně dobře. Náplní hry samozřejmě bude střelba, střelba a zase střelba. Před každou misí si zvolíte charakter, za který budete hrát, buďto Raye nebo Thomase. Váš druhý bratr, vámi nezvolený, bude bojovat po vašem boku, ale občas musíte dávat pozor, aby nebyl zabit kulkou nepřítele. Ve hře je však poměrně skvěle vymyšlen systém krytí. William vám příliš nepomůže, za to díky němu se dozvíte, co se stane během těch let, mezi prvním a druhým dílem.

Místo bible pistol a pušku

Co se zbraní týče, těch ve hře příliš nenajdete. Kromě revolverů si můžete vyzkoušet elegantní pušku, kterou jsem já osobně miloval v díle prvním, jelikož se dala rychleji nabíjet. Brokovnici bych příliš nedoporučoval, pokud nestojíte od nepřítele dobrého půl metru, naopak odstřelovací puška přijde vhod vždy. Pokud jde o nepřátele, dočkáte se od vojáků přes bandity, až po indiány. Naprosto mě nadchl fakt, že do nepřítele stačí poslat jednu či dvě přesné kulky a padne mrtvý k zemi, výjimkou jsou samozřejmě bossové, kterých ve hře, také pár potkáte. Aby však autoři poněkud okořenili hratelnost, přidali našim hrdinům jakousi zvláštní schopnost, při níž se vám zpomalý čas a vy máte lepší možnost nepřítele zastřelit. U každého z bratrů je schopnost trochu jiná. U Thomase musíte tahem myši směrem dozadu vystřelit, čímž se kurzor přesune na dalšího nepřítele. U Raye můžete během těch zhruba pěti sekund zaměřit všechny nepřátele, které před sebou vidíte a poté je rychle postřílet. Tato vlastnost vám přijde velmi vhod, pokud se octnete v situaci, kdy jste obklíčeni ze všech stran a jediné co vás trochu uklidňuje, je přítomnost vašeho bratra. Dobré je, že ve hře už nenaleznete lékárničky, ale zdraví se obnovuje po několika sekundách strávených v krytu, což známe například ze série Call of Duty. Největší vadou na kráse toho všeho, je nemožnost více prozkoumávat okolí. Hra má jasně vymezený tunel, kterým se musíte držet, ať děláte co děláte. Holt, tento problém se daří vyřešit jen málokdy.

Tas, nebo budeš zabit!

Občas dojde i na pistolnický souboj. Při něm je důležité sledovat protivníka a pohybovat se dle jeho pohybů. Doporučuji si dát ruku co nejblíže k pouzdru vaší pistole, jakmile zazní zvon, máte zhruba sekundu na to, abyste tasili kolt a trefili svého protivníka. Pokud jste zasaženi, souboj začíná znovu.

Hra však nenabízí pouze hlavní dějovou linii, ale sem tam i nějaké ty bokovky. Nepovinné úkoly máte možnost plnit, pokaždé když dokončíte některou z větších kapitol. V takové chvíli se ocitáte uprostřed pustiny, kde máte možnost plnit mise, jako například: ochránit statkáře, ubránit vlakové stanoviště před indiány a zabít vůdce banditů. Za každou dobře zvládnutou misi, obdržíte měšec zlata, za které si můžete kupovat zbraně. Přeci jenom je radost pohledět, když svou orezlou starou pušku vyměníte za stříbrnou, či zlatou.

O tom jak hra celkově vypadá bych mohl mluvit velmi dlouze, ale řeknu pouze jedno slovo „Parádně“. No dobrá, když jinak nedáte. Efekty okolí jsou naprosto parádní, polští autoři si skvěle pohráli s nasvětlováním scén a celkově s herním prostředím, takže přináší opravdu luxusní podívanou. Pravda trochu to odnesly charaktery hrdinů, ale i tak mohu prohlásit, že po grafické stránce hra rozhodně ostudu nedělá. Co mě však mile překvapilo, byl poměr zpracování a výkonu. Váš počítač se příliš nezahřeje, a i tak si vychutnáte naprosto parádní podívanou, která vás naprosto pohltí a občas se vám opravdu nebude chtít od PC vstávat. Bohužel, pokud jste náruživí hráči, tak vám hra zabere jedno možná dvě odpoledne, což je vskutku málo. Celkově je to však titul výborný a rozhodně se vyplatí si ho projít znovu a pasáže, které jste předtím prošli za jednoho z bratrů, si tentokrát projdete s tím druhým.

Potřetí klidně

Druhý díl Call of Juarez: Bound in Blood rozhodně fanoušky nezklame a rozhodně potěší i ty, kteří se s ním setkají poprvé. Přesto, že proti prvnímu dílu poněkud pokulhává s délkou herní doby, naprosto skvěle ji vynahrazuje svou hratelností, příběhem plným zvratů, nádhernou a efektovou podívanou a vynikající atmosférou, která vás občas téměř přesvědčí, že jste skutečně na Divokém západě. Pokud máte rádi westernovou akci, neváhejte a pořiďte si tento titul, nebudete zklamáni. Dle mého názoru se zatím jedná o jednu z nejlepších stříleček a doufám, že autoři chystají třetí díl, nebo nad ním alespoň uvažují.

- Strhující příběh
- Vynikající přestřelky
- Skvělé ozvučení