Zavřít reklamu

Call of Cthulhu vám zabere 12 až 15 hodin

Vývojáři hovoří o herní době a systému příčetnosti v novém Call of Cthulhu.

21. 2. 2018    

Nová videoherní adaptace slavného hororu od H.P. Lovecrafta nedávno dostala nový gameplay. To odstartovalo mediální kampaň okolo hry, v rámci které nám nyní vývojáři ze studia Cyanide přibližují něco málo z charakteru hry.

Jedním z rysů tohoto detektivně-hororového titulu je systém příčetnosti (v ang. orig. Sanity). Romain Wiart, šéf level designu hry, objasňuje, jak bude fungovat:

„Stejně jako v románu nebo pen & paper RPG Call of Cthulhu bude vaše příčetnost postupně klesat. Jediný způsob, jak ji můžete ovlivnit, je udržování toho malého zbytku příčetnosti, který vám zbývá. Čím lépe a častěji budete dělat správná rozhodnutí, tím poroste vaše příčetnost, a na konci hry vám zůstane kontrola nad sebou sama. Ve výsledku to tedy ovlivní konec příběhu, a jestli budete moct ovlivnit některé události nebo nikoliv. Hra má několik konců, ale čím nižší bude vaše příčetnost, tím menší budete mít kontrolu, což sníží počet možných zakončení příběhu, protože vaše postava nedokáže dělat racionální rozhodnutí. Vaše volby neovlivňují jen konec, ale i mise samotné a způsob jejich řešení, ať už se jedná o budování vaší staminy, odemčené dovednosti nebo způsoby, jak věci provádíte. Ve hře bude více možností, jak věci dělat, takže opětovné dohrání bude zábavné. Příběh však zůstane stejný, a potrvá 12 až 15 hodin, nicméně jsou ve hře ještě další aktivity, proto vám může zabrat i delší dobu.“

Ve hře také prožijete veškeré možné fóbie, jinak by to nebylo Call of Cthulhu. Každá oblast však spustí jen jednu, nebudete moct prožit všechny najednou (naštěstí).

Fanoušci Lovecraftova díla mají letos šťastný rok, neboť by měla ještě letos další hra inspirovaná jeho dílem, titul s názvem The Sinking City, od autorů videoherního Sherlocka, studia Frogwares. Ocitnete se v roli soukromého detektiva ve městě Oakmont Massaschusetts v Nové Anglii roku 1920, trpícího záplavami zjevně nadpřirozeného původu.

Níže můžete zhlédnout gameplay jak z Call of Cthulhu, tak i z The Sinking City (zde se neděste ruského komentáře).