Zavřít reklamu

Brink – Preview

Nehezká budoucnost v našem preview na Brink

30. 4. 2011    

Vše začalo již před několika desítkami let, kdy naši předkové ještě žili na souši a globální oteplování bylo jen neurčitým problémem, který se elegantně zametl pod kobereček. To co však následovalo ale ani ten největší pesimista nečekal. Po celém světě se rychle zvedla teplota, začaly tát ledovce a bohužel i stoupat mořská hladina. Právě tehdy vlády všech světových mocností vrhly zbytky svých sil do vybudování poslední naděje a důvodu proč nyní bojujeme a umíráme. Do Archy, plovoucího ostrovu naděje pro vyvolené, v němž se nyní tísní 50 tisíc lidí.

Před pár lety se bohužel nejhorší obavy vyplnily, celou planetu zaplavila smrtící ledová modř a naši civilizaci rozdělila na rebely bez domova, kteří napadají bohaté obyvatele posledního kousku ráje. Boj o Archu začíná. Na jakou stranu se přidáš ty?

Online, či Offline?

Splash Damage. Jméno, jež by u pravověrného online FPS hráče nemělo zůstat bez odezvy, jelikož studio má na svědomí takové klenoty, jako Enemy Territory, či Quake Wars a nyní se svět chystá dobýt s Brink, multiplayerovnou zběsilou akcí v kvalitním grafickém zpracování.

Hra na první pohled působí jako klasická multiplayerová střílečka, jejíž jedinou výhodou zůstává originální prostředí, jímž má být ohromná Archa, kterou jedni budou chránit, a druzí dobývat. Zdání ovšem klame a Brink nabízí oproti svým konkurentům jednu zásadní změnu. Celá kampaň a mise v ní plněné se totiž také přenesly do online vod (pokud se tedy nespokojíte s obyčejnými boty, jenž sice vynikají nadprůměrnou umělou inteligencí, ale přece jen živý spolubojovníci…), a tak se hráči mohou setkávat ve dvou nepřátelských týmech a plnit příběhovou linku s ostatními.

Na jedné straně barikády budou stát Ochránci Archy s moderní výbavou a zbraněmi, zatímco druhá strana rebelů disponuje pouze starším použitým arzenálem i obnošenou zbrojí. Tyto dva týmy se navzájem nebudou předhánět jen ve skóre, ale i v plnění úkolů, potažmo jejich sabotováním. Zatímco jedna strana musí například vyhodit do vzduchu důležitý počítačový terminál, tak druhá se mu v tom naopak snaží ze všech si zabránit. Díky tomu kampaň daleko více připomíná spíše kooperativní záležitost, ve které lze plnit nápadité mise, a přitom si užít boj s dalšími až osmi hráči. Mimo příběhovou část na nás ale čekají i jednotlivé arény, v nichž lze bojovat v klasických módech, přičemž by se nám do ruky měl dostat i editor, díky němuž půjde každý server upravit do nejmenších detailů a perfektně ho přizpůsobit vámi oblíbenému stylu boje.

Bombu v těle, či oživování mrtvých?

Mezi další příjemná překvapení bude bezesporu patřit i úprava vašeho charakteru, či výbavy do které pronikají i mírné RPG prvky. Ovlivnit totiž půjde prakticky vše od tetování, pokrývky vlasů, bot, účinnost i dostřel zbraní, tudíž bude mít prakticky každý hráč svou vlastní originální postavu. Oproti tomu volba povolání slibuje standardní čtveřici – útočník, inženýr, medik a agent. Každé z nabízených navíc nabízí několik exkluzivních specializací, jako například bomba v těle agenta, kterou můžete kdykoliv odpálit, či oživení již mrtvých spoluhráčů u medika. Tyto úzké specializace půjde spolu ostatními „obecnými“ nakoupit za našetřené zkušenostní body a dále je vylepšovat.

Všichni FPS hráči, kteří někdy hráli na spolupráci založené hry vám ale potvrdí, že největší slabinou týmu se lehce může stát nerovnoměrné rozložení sil, kdy je na bojišti nutně potřeba například medik, ale nikdo z týmu se k dobrovolné smrti a následnému sehrávání s novou postavou nemá. Brink naopak hráče za změnu povolání v rámci vyššího dobra štědře odměňuje a navíc ji umožní udělat kdykoli beze ztráty života.

Be S.M.A.R.T.!

S tím také úzce souvisí dvojí způsob získávání zkušenostních bodů. Ty lze samozřejmě získat za klasické zabíjení splnění předem daných úkolů, ale i za plnění určitých „služeb“, jakými je například ochránění, či uzdravení spoluhráče, obětavé chování…

Jelikož mise i jednotlivé mapy budou v Brink probíhat především na uzavřených prostranstvích a uličkách. Autoři pro nás připravili velice zajímavou vychytávku. Je jí systém S.M.A.R.T., neboli Smooth Movement Across Random Terrain a jak již anglicky nadaní čtenáři tuší, v zásadě půjde o možnost držením jednoho tlačítka efektně překonávat překážky, skákat, čili zkrátka dělat věci, které jako by z oka vypadly z Mirrors Edge, díky čemuž se hra i samotný přesun z místa na místo výrazně zrychlí.

Hra má samozřejmě co nabídnout i po technické stránce, jelikož poběží na značně upraveném enginu Id Tech 4, známém například z nového Wolfensteina, či také vyvíjeného Prey 2. Na své by si ale měli přijít i kreativněji smýšlející hráči, jelikož výtvarné pojetí bude mít mírný komiksový nádech. Notného vylepšení se ale dočkaly i zvuky zbraní, u kterých autoři slibují velkou realističnost a zároveň i způsob jak rozeznat rebely od ochránců Archy. Ti totiž na rozdíl od prvně jmenovaných mají k dispozici nové, perfektně fungující zbraně, zatímco povstalci se musí spokojit jen se starým štěkajícím „šrotem“.

S blížícím se datem vydání Brink vypadá čím dál tím lépe a z nenápadného titulu, který autoři před dvěma lety představovali v zastrčeném stánku na E3 se vyklubal více než zajímavý titul, jež může značně otřást základy současných multiplayerových velikánů a přinést do těchto vod svěží vítr.