Battlefield: Bad Company 2 – Recenze

Recenze akčního titulu Battlefield: Bad Company 2!

20. 5. 2010

Již v roce 2008 si konzolisté mohli zahrát první díl Bad Company, který se po celém světě překvapivě prosadil. V něm jsme měli tu čest se seznámit s čtveřicí neohrožených vojáků: Terrancem Sweetwaterem, Georgem Haggardem Juniorem, šéfem tohoto šíleného oddílu Redfordem a samozřejmě hlavním hrdinou Prestonem Marlowem. Battlefield: Bad Company 2 tentokráte vyšli jak pro konzole, tak i pro PC. Překonají Bad Company 2 takovou pecku jako je Modern Warfare 2?

Zase ti Rusáci

V druhém pokračování se opět ocitneme v kůži Prestona, který musí společně se svým týmem ukončit vypuklou třetí světovou válku, která nebere konce. Tentokráte musíte zajistit zbraň hromadného ničení, která dříme v rukou nepřítele a tím je v ohrožení celičký svět. V první misi se možná trochu vylekáte, protože se ocitnete v minulosti, tedy přesně v dění druhé světové války. V té se dozvíte o tom, co se přesně stalo s přísně tajnou elektromagnetickou zbraní, která dokáže zneškodnit všechny elektronické přístroje na vzdálenost několika kilometrů. Poté se opět vrátíte zpět do současnosti a společně s Bad Company musíte zachránit svět před invazí Rusáků. Jak originální že?

Nudná zábava?

Kampaň pro jednoho hráče nabízí třináct dlouhých adrenalinových misí. Během kampaně procestujete svět, takže se nebojte, že budete bojovat jen v jednom ohraném prostředí. Podíváte se do pouští, zamrzlých plání, džunglí a také do horských oblastí posetých vesničkami. V neustálém boji jsou s vámi členové týmu, kteří vám kryjí zadek. Ale nastanou i chvilky, kdy vaše skupina bude roztroušena, a vy si budete muset poradit sami nebo jen s některým parťákem. Během této poutě si užijete mimo jiné plno legrace díky vtipným hláškám a připomínkám k aktuální situaci. Dojde i na smutnější okamžiky, ale více prozrazovat nebudu. Trochu zvláštně působí nemožnost úmrtí kolegů z týmu. Opět jsou nesmrtelní, a když už to pořádně koupí, tak jen padnou na zem a vzápětí vstávají. Vaši rivalové také neoplývají kdoví jakou inteligencí a raději se jen tupě kryjí, někdy ani to ne a pálí na vás. Alespoň, že na těžkou obtížnost už není, tak jednoduché hru projít, ale nečekejte, že byste se přitom nějak moc zapotili. Také se často v misích dostanete za volant nějakého vozidla, či jen za rotační kulomet u vrtulníku. Tyto mise přináší spoustu zábavy a legrace. Ale bohužel singleplayerová část hry vás asi moc nenadchne, protože přináší jen průměrnou hratelnost a celkem i krátkou herní dobu, která je kolem sedmi hodin hraní. Dále se mi moc nelíbil koridorový postup hrou, ačkoliv mapy vypadaly celkem rozlehle, tak vás skoro nikam nepustí. Což je opravdová škoda. Ještě, že je ve hře multiplayer.

Po netu nastává opravdové válečné peklo!

Multiplayer přináší opravdu doposud nevídaný zážitek opravdové akce. Ten nabízí bitvy až 32 hráčů na jedné mapě ve čtyřech herních módech. Prvním módem je Rush, ve kterém se bránící družstvo snaží zabránit zničení dvou radiokomunikačních stanic. Dále tu máme Conquest. V tomto módu hraje obrovskou roli komunikace mezi hráči, protože se musíte pokusit zabrat co nejvíce klíčových bodů rozsetých po celé mapě a co nejdéle je udržet pod svojí ochranou. Dalším je módem Squad Conquest, který se hraje jen v osmi hráčích a jde vlastně o to samé jako v klasickém Conquestu. Posledním a nejtypičtějším typem hry je Squad Deathmatch, ve kterém musíte postřílet co nejvíce protivníků, což asi každý z vás ví.

Ve hře více hráčů máte možnost si vybrat jedno ze čtyř povolání: Assault (klasický voják s útočnými puškami), Medic (oživuje, léčí zranění utržená v bitvě a slušně zachází se svým lehkým kulometem), Recon (ostřelovač) a Engineer (dokáže opravovat vozidla, ale i ničit). Myslím, že není třeba nadále rozpitvávat každé povolání. Každý si najde nějaké to pozitivum u každé z těchto tříd, a proto se nikdy nestane, že by po mapě běhalo třicet ostřelovačů a dva medici. Za zabíjení nepřátel nebo za plnění úkolů získáváte zkušenosti, vždy do daného povolání, za které právě hrajete. Díky tomu se vám otevírají nové a lepší zbraně, přídavné zaměřovače a nespočet vybavení v podobě tankových min a podobných věciček.

Bum, bum, prásk!

Atmosféra všech bojů, jak v singlu, tak i mulťáku je nepřekonatelná a bezpochyby vás vtáhne a naprosto unese. K tomu ještě napomáhá opravdu nevídaně realisticky zpracovaný destrukční model a fyzika. Myslíte si, že jste za betonovou zíďkou v bezpečí? Tak to jste na velkém omylu. Stačí, aby vám tam někdo vpálil granát, a jste v pytli. Celá zeď se sesype jak pytel brambor a pokud se vám podařilo přežít, nezbývá vám než utíkat nebo bojovat. Vše se ničí opravdu co možná nejvíce reálně a to vám při bitvě hraje přímo do karet. Schovává se někdo uvnitř domu a vy na něho nemůžete, tak mu tam pošlete granát či raketu z RPG a uvidíte, jak se na něho celá budova nemilosrdně zbortí. Bad Company 2 opět sází na možnost ovládání všech možných vozidel, jako jsou džípy, tanky, vrtulníky a mnoho dalších vehiklů, jak ve hře pro jednoho hráče, tak i pro více hráčů. Což vám umožní rychlejší přesun po rozlehlých mapách, ale stanete se snadným cílem pro všechny protivníky. Vše má svá pozitiva i negativa. Grafická stránka hry je ještě lepší než u prvního dílu díky Enginu Frostbite a přináší úchvatnou podívanou. Autoři si opravdu vyhráli s veškerými detaily a animacemi. A k tomu vynikající zvuky a hudba.

Battlefield: Bad Company 2 je skvělá akční FPS hra s obrovskou volností a možnostmi, kterými se nemůže chlubit žádný jiný titul. Škoda jen té průměrné kampaně. Jinak není prakticky co vytknout. Pokud milujete skutečnou akci, tak vám Bad Company 2 doma nesmí chybět za žádnou cenu, protože budete nadmíru spokojeni. Call of Duty: Modern Warfare 2 poráží Bad Company 2 v singleplayeru, ale BC 2 jsou zase mnohem zábavnější po internetu. No, posuďte sami.

- Rozlehlé mapy
- Multiplayer
- Demolice