Assassin’s Creed Origins: The Hidden Ones – Recenze

Assassin’s Creed Origins rozšířilo DLC The Hidden Ones. Bayekova pouť ještě zdaleka neskončila.

28. 1. 2018

Assassin’s Creed Origins byla jedna z nejpovedenějších záležitostí minulého roku. Není tedy divu, že titul je podporován i po vydání a rovněž v letošním roce se mu bude Ubisoft poměrně dost věnovat. Hra jistě velkému množství hráčů zabrala poměrně dost času. Po desítkách hodin, které hráči strávili ve starověkém Egyptě, se jim otevírá další příběh, který prodlužuje základní příběhovou linii.

Bayek je zpátky!

The Hidden Ones se opět hráč vrací do kůže Bayeka, který čtyři roky po skončení příběhu pokračuje ve svém tažení za svobodný Egypt. Představuje se tak nová oblast Sinaj. Problém ale nastává pro hráče, kteří ještě nestihli dohrát hlavní hru. Příběh totiž navazuje na její konec, a hlavně je po hráči vyžadován minimální level 40.

Ohledně příběhu nechci vyzrazovat nic konkrétního, ale pravdou je, že nic nového nepřináší a vlastně nabízí pouze pohled na to, kam směřovala další Bayekova cesta. Kromě toho, že musí udržet pohromadě své bratrstvo, tak je také nucen pomoci obyvatelům Sinaje. Zde je sužují římské jednotky pod taktovkou dalších pánů a otrokářů. Tomu se Bayek rozhodne učinit přítrž.

Sinaj je jako oblast odtržena od původní mapy. Není tedy lokací, která by se přidala do již známé mapy, ale cestuje se do ní skrze rychlé cestování, napříč atlasem. Ten již nově obsahuje také lokaci Údolí králů, které se objeví v posledním DLC. To však nebude příběhově navazovat a spíše to bude záležitost pro zábavu, kdy Bayek bude mordovat mumie a další nadpřirozené bytosti. Prvně se však Bayek na Sinaj dostane lodí v rámci hlavního úkolu.

Moc nového nečekejte

Kromě příběhu jsou i zde připraveny vedlejší aktivity a nějaké ty nové trofeje pro ty, kteří mají rádi výzvy. Pakliže prahnete pouze po příběhu, tak se dá rozšíření projít za nějaké tři hodiny, tedy jeden večer. Zbytek se pak dá dokončit v rozmezí dalších čtyř až pěti hodin. Rozšíření je tak zábavou zhruba na tři večery.

Určitě je fajn, že autoři pro DLC zvedli také maximální level. Ten je nyní ze 40 zvýšen na 45. Jak ukazuje další DLC, tak finální hodnota bude až 55. The Hidden Ones nabízí také řadu nových míst a aktivit. Nechybí tak další hnízda supů, nová doupata a jeskyně. Možná jen škoda, že tvůrci tentokrát nepřidali další dílek do skládačky celkového univerza. Nečekejte tedy žádnou novou hrobku předků Isu.

Samotná lokace Sinaje je opět velmi pěkně udělaná a rozličná. Co musím určitě vyzdvihnout, tak to je i změna v podobě rozestavěných paláců a pyramid. Staveniště jako takové jsme v původní hře nemohli vidět, neboť pyramidy v té době již byly postavené a výstavba nového monumentu neprobíhala. V Sinaji je tak nabídnut pohled na trochu jiný Egypt.

Rozšíření The Hidden Ones určitě není špatné, navíc Sinaj se opět povedl na jedničku. Bohužel toho není pro hráče mnoho a nelze očekávat nic nového. Pokud mám The Hidden Ones porovnávat s DLC do předchozích dílů, tak se jedná o jedno ze slabších. Kvalitou srovnatelné s Jack the Ripper pro Assassin’s Creed: Syndicate. Bohužel hry Unity a Black Flag byly obohaceny lepšími dodatky. Kdo si však oblíbil Bayeka už v původní hře, tak si užije i jeho nové dobrodružství.

Assassin’s Creed Origins: The Hidden Ones nabízí českou lokalizaci v podobě titulků

- nová oblast
- rozšíření příběhu