Zavřít reklamu

Arma 3 – Preview

Preview na pokračování legendy válečných simulací

16. 7. 2011    

České studio Bohemia Interactive se díky své píli a precizní práci dostalo do podvědomí hráčů nejen u nás, ale i daleko za hranicemi naší malé země. Operace Flashpoint, ArmA…to jsou názvy, které v každém tuzemském hráči vyvolají směsici slov jako simulace války, otevřený svět, jedinečná hra. A v tom nás studio hodlá utvrdit i v budoucnu – a to ve hře, která si klade velké cíle a prozatím se zdá, že se opět zařadí po bok legendárních českých válečných simulátorů, kterou budou hráči svými módy podporovat ještě několik let po vydání. Představujeme Vám Armu 3.

Bohemia Interactive zkrátka umí

Je to opravdu tak, hry od BI mají neskutečnou podporu herní komunity, která dokáže svými módy a novými misemi učinit tyto hry opravdu nesmrtelnými. Původní Operace Flashpoint, tenkrát roku 2001 otevřela českému studiu dveře do celého světa a od té doby jsme tu měli již několik povedených herních nástupců, včetně nejnovější Army 2, která byla obdarována několika velice zdařilými přídavky jako třeba Operace Arrowhead, či Posily, jež hru vypilovaly téměř k dokonalosti. Ale nyní je již čas tuto kapitolu uzavřít a pustit se do nové, ještě větší mise.

Na úvod bych použil slova Ivana Buchty, kreativního ředitele Army 3, která o projektu řeknou mnohé: “Naším cílem je nejen vytvořit další generaci Army s vylepšeným enginem, ale také nové technologie plně využít. Můžete se těšit na unikátní kombinaci otevřeného herního světa a zajímavého příběhu.“ A právě otevřenost a volnost udělaly z předchozí Army 2 něco, co jsme tady ještě neměli. Již žádný pevně vytyčený koridor, který nás nutil dělat přesně to, co si vývojáři přáli – cíle vždy bylo možné dosáhnout několika různými variantami a to zůstane i pro další Armu zachováno. To navíc bude zkombinováno se zajímavým příběhem, díky kterému se tato série chce posunout o trošku dál: Děj se bude odehrávat v blízké budoucnosti, tentokrát přímo na starém kontinentě, v Evropě. Ta je zdecimována několikaletým válečným konfliktem mezi NATO a Východoevropskými státy, které mají navrch. Ve snaze zvrátit nepříjemnou situaci je na ostrov ve Středozemním moři vyslán průzkumný tým, který má získat citlivé vojenské tajemství a zvrátit tak konflikt ve prospěch Západu. A tu se ocitáte v kůži kapitána Scotta Millera, který je se svým týmem odhodlán splnit úkol, a to i navzdory obrovské nepřátelské přesile, která na ně na ostrově čeká.

Projdeme si válečným peklem

Tolik ve zkratce k příběhu, který se bude odehrávat na ploše asi 400 km2, která je opět vymodelovaná dle reálné geografické předlohy – tentokrát podle ostrova Limnos, který leží nedaleko Řecka. To je další změna oproti předchozím hrám od Bohemia Interactive, ve kterých jsme se většinou pohybovali po oblastech zobrazujících část území východní Evropy. Přirozeně tedy tak ve hře narazíme na přímořské vesničky, horské masivy, údolí, jezera, ale i pásy suché země, jakých můžeme ve Středozemí najít několik, hluboké lesy, velká města, chudé vesničky, vojenské základny a nově se podíváme i pod mořskou hladinu. Ostrov bude, co se týče přírody, velice rozmanitý a určitě to bude zase pastva pro naše oči.

I když na to se můžeme stoprocentně spolehnout, Real Virtuality engine toho dokáže opravdu hodně, o tom jsme se mohli přesvědčit již několikrát. Pro Armu 3 byly v tomto enginu provedeny zásadní změny, které ještě zlepší grafický kabát hry, včetně nového systému animací a implementace fyzikálního enginu PhysX, který dle E3 předváděčky funguje skvěle a posouvá tak hru ještě o krok dál.

A nebyla by to Arma, kdybychom v průběhu kampaně neosedlali několik druhů vojenské techniky. Ale pozor, pokud Vás už omrzely všechny ty M1A1, Shilky, Mi-24D, či zbraně typu AK-74, M16A2, nebo SVD Dragunov, možná budete překvapeni. V tomto ohledu je zde další významná změna, která se týká jak bojových vozidel, tak samotných zbraní. Obě důležité složky budou totiž mírně “futuristické“ a jejich názvy nově povětšinou smyšlené. Nečekejte rozhodně pulzní pušky a podobné sci-fi věcičky. Například u vozidel se bude jednat o reálné základy, které budou pouze doplněny specifickými tvary a barvami podle potřeb a fantazie vývojářů (a stejně tak i zbraně), takže žádných fantastických superzbraní z budoucnosti se bát nemusíte. Jinak bude vše postaru – osedláte různé typy tanků, obrněných transportérů, helikoptér, letadel, vodních člunů a nově i SDL (mini ponorka, která vojáka táhne pod vodou). Co se zbraní týče, opět hráčům projde pod rukama široký arzenál od granátů, pistolí, útočných pušek až po těžké kulomety a protitankové střely.

Poradíme si s nepříjemnými bugy?

Samozřejmostí je potom přítomnost editoru misí, virtuální encyklopedie vojenské techniky a multiplayer s mnoha módy, který umožňuje mimo jiné i projít si v kooperaci celou kampaň.

Co se týče technické stránky hry, tam stále panují jisté obavy, jak se vývojářům podaří od minule dopilovat. Řeč je samozřejmě o kupě bugů, které minulou Armu tak shazovaly a byly odstraněny až s notnou dávkou opravných patchů. Jistým vylepšením snad projde i místy trochu chaotická AI, jejíž základ bude pocházet z Operace Arrowhead. Nakonec budeme snad obdarování větší optimalizací, protože hry ze série Arma byly vždy graficky téměř bezchybné, ovšem enormně náročné pro náš HW. Popravdě nedávno zveřejněné HW nároky Army 3 nejsou nikterak vysoké, ovšem dávají tušit, že líbivý grafický kabátek hry nebudeme mít zadarmo. A pozor, nejspíše již nebude podporován operační systém Windows XP.

Tolik asi k Armě 3, o které toho stále moc nevíme. Z dostupných informací se ale zdá, že se tato populární česká série vydává novým směrem, který by jí mohl přinést více fanoušků a přidat hře na atraktivnosti. Prezentovaná videa zatím vypadají skvěle a novinky implementované do hry více než zajímavě. Rozhodně bude na co se těšit. Hra vyjde pouze na PC v létě 2012.