Zavřít reklamu

Nové informace i herním trhu v ČR od AHP

Československá asociace herního průmyslu opět zveřejnila nové informace o trzích v obou zemích kde působí. Ty jsou leckdy překvapivé a nabízejí tak pohled na klasického českého hráče. Ze zprávy například vyplývá, že téměř jedna třetina obyvatel, přesněji 27,8 procent obyvatel hraje na PC, konzolích, či mobilech jakékoliv hry. Pokud bychom rozdělili hráče na pohlaví, dostaneme […]

7. 9. 2011    

Československá asociace herního průmyslu opět zveřejnila nové informace o trzích v obou zemích kde působí. Ty jsou leckdy překvapivé a nabízejí tak pohled na klasického českého hráče. Ze zprávy například vyplývá, že téměř jedna třetina obyvatel, přesněji 27,8 procent obyvatel hraje na PC, konzolích, či mobilech jakékoliv hry. Pokud bychom rozdělili hráče na pohlaví, dostaneme složení v poměru 63 procent mužů a 37 poté překvapivě i díky Facebooku patří ženám. Oproti tomu věkové rozdělení žádná velká překvapení nepřináší a v nahánění skillů jsou nejaktivnější lidé mezi 18 až 29 lety (36,2 %) a v těsném závěsu je následuje kategorie 30 až 44 let (31,2 %) . Zajímavostí je, že i senioři nad 60 roků (10,3 %) překonali mladíky v rozmezí 15 až 19, kterí získali pouhých 9 procent.

Pokud bychom se naopak podívali na vybavenost českých domácností. Projevuje se zde doposud trvající suverenita výkoných PC a notebooků, kterými jich disponuje celých 80 procent, přičemž konzole vlastní pouze procent 17. Je všeobecně známo, že v ČR je míra pirátství vysoká a i tomu odpovídají zjištěná čísla. Přesně jedna třetina hráčů si hry vůbec nekupuje, zatímco zbytek si přece jen nějakou tu krabičku do poličky každý rok přidá. Pokud se podíváme na to, jak jsou místní lidé společenští, tak oproti zažitému ideálu nespolečenského tvora zjistíme, že více jak polovina hráčů preferuje online zábavu s více hráči oproti hraní offline bez jakékoliv společnosti.

Jestliže si však díme dohromady data sesbíraná od rodičů dětí a dospívajících zjistíme několik zásadních faktů. Prakticky všichni nesouhlasí nynějším mírným systémem ratingu her v čechám a jeho uplatňováním, dětem videoherní zábavu příliš nezakazují, avšak stále zde panují předsudky a to zejména u všeobecné škodlivosti na rozvoj.

Zbytek zprávy se poté zabývá především osvětou o Evropském ratingu Pegi, celosvětových herních číslech a místo si našly již dříve zveřejněné informace o deseti nejprodávanějších hrách v ČR a SR, či raketovém růstu našeho trhu, jenž se vyšplhal na 2,109 miliardy za rok 2010.

Celý dokument s mnoha dalšími informace naleznete v PDF podobě zde.