Zavřít reklamu

Age of Empires Online – Preview

Preview na Age of Empires Online

7. 3. 2011    

Snad každý hráč se ve svém životě již někdy setkal se slavnou značkou Age of Empires, která svými třemi díly naprosto uchvátila snad všechny RTS hráče po celém světě. Nyní přichází nový díl série, jež na první pohled nevypadá, že by měl se svými staršími bratříčky něco společného. Opravdu je tomu tak? Abychom pochopili, proč se nejnovější přírůstek série vydal směrem webových her, musíme jít do historie. Za touto značkou stálo Ensemble Studio, jež spadalo pod křídla Microsoftu. Nic však netrvá věčně a tak před pár lety přišel nečekaný rozpad studia, které z nepříliš známých důvodů Microsoft rozpustil. Členové původního týmu se však je tak nevzdali a založili novou společnost, Robot Entertaiment. Od té doby, jako by se po nich zem slehla.

Velkého odhalení jsme se dočkali až v roce 2010, kdy byla představena webová hra Spartan s kreslenou grafikou a prostředím připomínajícím původní Age of Empires. V tuto chvíli tvůrcům opět vstoupil do cesty Microsoft, tentokrát však celému projektu poskytl záštitu a dokonce se jej uvolil přejmenovat na Age of Empires Online (Dále AoF Online).

Přístup 24 hodin denně

Tvůrci z Robot Entertaiment slibují, že do svého města bude mít hráč přístup 24 hodin, 7 dní v týdnu, což je skvělou zprávou, ale vzápětí se nabízí otázka, jak si hra poradí s vaší, někdy i několikatýdenní absencí? Dle doposud zveřejněných zpráv je tato situace vyřešena vcelku elegantně. Po přihlášení se vám pouze zobrazí hlášení, jež zobrazí informace shrnující veškeré dění po dobu vaší nepřítomnosti. Samozřejmě, že těžba, či výzkum se nezastaví, ale celkový vývoj metropole bude silně stagnovat. Pro většinu větších akcí je ale vaše přímá účast nezbytná. Celkově hra na první pohled působí jako jednoduchá browserová strategie, jakých je na internetu nepřeberné množství. Mohu vás ale ujistit, že AeO Online je daleko složitější a značně se podobá svým předchůdcům. To dokazuje i propracovaný systém přijímání úkolů. Půjde o jakési Lobby, ve kterém lze krom prohlížení civilizací ostatních hráčů nakupovat suroviny pro stavbu budov a mnoho dalšího.

Úkoly jsou jednou z věcí, na kterých by hra měla stavět. Vývojáři slibují, že budou velmi nápadité a rozhodně nehrozí situace, kdy je hráč nucen dělat stejnou činnost hned v několika misích po sobě. Tvůrci například uvádějí quest, kdy musíte prozkoumat nepřátelský ostrov, založit na něm tajnou výspu a následně zaútočit na cizí opevnění. Za úspěšně splněné úkoly samozřejmě dostanete potřebné technologie, vojáky, suroviny, ale i zkušenosti, které vám pomohou zvýšit level a následně vylepšit město. V Age of Empires online se hráči dočkají také mnohem větší kooperace s ostatními. Sami tvůrci tvrdí, že mnoho úkolů je děláno výhradně pro více hráčů, což je zvláště pro týmové hráče skvělá zpráva.

Řek, či Egypťan?

Jedním, když ne z důležitých, tak alespoň oblíbených okamžiků předchozích dílů byl výběr národa, za který chceme hrát. Snad každý, kdo AEO hrál déle, měl svůj oblíbený, na který z nějakého důvodu nedal dopustit. I v nejnovějším pokračování se dočkáme hned několika národností. Prozatím byli v betaverzi představeni Řekové a před nedávnem i Egypťané. Samozřejmě, že odlišné budou spíše v kultuře, tedy tím jak vypadají, než ve svých schopnostech. Poslední doposud nezmíněnou věcí je vojsko. Jednotek bude, jako v předchozích dílech na výběr spousta druhů a jedinou změnou se stává jejich úprava. Každého vojáka totiž lze v rámci možností „předělat“. Tím mám samozřejmě na mysli spíše výbavu a zbroj, jež nejenže se od sebe liší vizuálně, ale značně vylepší i sílu vojska.

Mikrotransakce – metla hráčstva

Celá hra bude pokračovat v trendu poslední doby. Tedy placení pomocí mikrotranskací. Tím se dostáváme k asi jedinému velkému negativu hry. Tvůrci hráče nenutí kupovat si za pár desítek korun různá vylepšení a mazaně tvrdí, že mohou hrát zdarma a nedostane se jim ani žádných výrazných omezení. Na druhou stranu je ale třeba podotknout, že v případě AoF Online tomu není tak docela pravda. Například vojenské jednotky zde budou rozděleny na tři druhy (zelené, modré, fialové), přičemž se radikálně liší ve svých schopnostech a jak jste již asi uhodli, neplatící budou moci využívat jen prvně jmenované. Dále si lze pomocí malých plateb odemknout různé technologické vymoženosti, či urychlení některých činností. Samozřejmě, že to vývojářům nemáme za zlé. Vývoj hry se musí nějak zaplatit, ale v tomto případě bych spíše viděl lepší cestu v měsíčních poplatcích. Ty jsou sice povinné, ale zato nejsou jedni hráči znevýhodňováni na úkor druhých. Nový díl slavné série na první pohled vypadá nadmíru nadějně, a pokud si udrží hratelnost minulých dílů, určitě nepropadne. Ba naopak se z něho může stát příjemné překvapení. Na druhou stranu se mírně obávám poněkud kýčovitého grafického zpracování a sporného systému mikrotransakcí. AoE Online by měl vyjít nejspíše ve druhé polovině letošního roku a jestli se ještě chcete přihlásit do bety, tak neváhejte a zaregistrujte se na těchto stránkách.