This War of Mine: The Little Ones – Recenze

Recenzujeme pochmurný válečný kousek, a to hru This War of Mine: The Little Ones.

29. 2. 2016

O This War of Mine: The Little Ones se před vydáním příliš nemluvilo. Hra měla pouze vypuštěných pár materiálů, z nichž se na nás tvářila stylově podobná hra jako kdysi pro Xbox 360, a to Deadlight. Pravdou je že původní titul This War of Mine vyšel pro PC už před dvěma lety. Nyní ale útrapy války zažijí i malé děti, které nová verze přidává a vychází i pro konzole.

thiswar2

Válka je peklo a hlavně pro ty nejmenší

This War of Mine: The Little One je zajímavým titulem, který se bude líbit zejména nadšencům do postapokalyptického světa. Atmosféra z něj doslova páchne až do vašeho obýváku. Co je však hlavní, po desítkách minut, kdy se ve hře konečně zorientujete, se budete cítit jako doma a budete svým hrdinům držet palce.

Hra je v základu dosti jednoduchá, co se konceptu týče. Ocitáte se v Graznavii, konkrétně ve městě Pogoren. Všude zuří válka a nikde nejste v bezpečí. Vy máte k dispozici rozpadlý dům, kde schováte společně s dalšími dvěma přeživšími a snažíte se zkrátka přežít, jak jen to bude možné. Příběh tu není nijak zvlášť složitý, ale dokáže občas překvapit.

Ve dne máte na starosti veškeré potřeby a strádání postav. Musíte jim sehnat zásoby – jídlo, vodu, obvazy a další. Také je třeba, aby měli kde odpočívat a ukládat si své věci. Kromě toho také dům, nebo spíše to co z něj zbylo, se snažíte vylepšit. Barikádujete okna a dveře, atd. Ostatně v noci poznáte proč. Během noci musíte ven pro zásoby. Přes den jste totiž snadným cílem. Prohlížíte tak jiná stavení a sbíráte předměty. Mezitím však hrozí, že budete napadeni.

thiswar1

Přeživší, bojovník, psycholog

To je tak nějak v kostce to co vás čeká. Podobně ale jako v titulu State of Decay je třeba obyvatele, které máte k dispozici, takzvaně zajistit. Budou mít hlad, budou mít strach, následně úzkost či deprese. Ačkoliv to nevypadá, tak hra hodně hraje na psychiku a vztahy mezi postavami. Pokud se o ně nestaráte, zemřou ať vyčerpáním, hladem, žízní či ztrátou pocitu přežití.

Vůbec nejhorší ale je, že oproti původní verzi hry jsou zde nyní i děti a o ty je třeba se řádně starat. Musíte jim najít zábavu, mluvit s nimi a dávat na ně pozor. Válka je zlá a může se na nich těžce poznamenat. Ostatně hře hodně přidává na autentičnosti fakt, že pokud některá z postav zemře, tak není návratu. Je zkrátka pryč. Každá z postav má svou minulost, která je pak ve hře probírána. Budoucnost je však čistě na vás a vašich činech.

thiswar3

Pár chybiček se najde

Grafické zpracování je v komiksovém stylu. Celé prostředí působí tak trochu artově, ale není to na škodu. Hra má svůj osobitý styl prezentace. Celkově je vše ztvárněno v ponurém potemnělém hávu, tak aby vás atmosféra hry opravdu vtáhla. Velice dobře jsou na tom i zvuky, které dokreslují dojem, že okolo vážně zuří válka.

Bohužel hra trpí menšími bugy, které občas dokážou navodit silný pocit frustrace. Zejména když se snažíte z jednoho patra domu přejít do druhého a postava se tam buďto záhadným způsobem přesune anebo naopak odmítá podlaží změnit. Trochu škoda, ale nic co by se nedalo opravit nějakým tím patchem.

This War is Mine: The Little Ones není špatným titulem, leč je třeba podotknout, že se po pár hodinách dostaví stereotyp, který hře zkrátka neodpářete. Je to škoda, neboť je tu mnohem větší potenciál pro celkovou koncepci. I tak ale můžeme doporučit pro ty, co rádi přežívají v nehostinném prostředí. Zatím je však cena poněkud vysoká.

This War of Mine: The Little Ones nenabízí žádnou formu české lokalizace

- boj o přežití

- frustrující momenty