Sunset Overdrive – Recenze

Bláznivá jízda ze Sunset City je tu. Sunset Overdrive coby jeden z hlavních taháků podzimu na Xbox One.

29. 10. 2014

Recenzovaná verze: Xbox One (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Studio Insomniac mělo zásadní podíl na úspěchu konzole Playstation 3. Přivedlo hráčům mnoho titulů z univerza Ratchet and Clank a také Resistance. Nicméně se ve studiu rozhodli také soustředit se na konkurenční přístroje a konkrétně na nový Xbox One. Tentokrát se tasí se zcela novou značkou, kterou je Sunset Overdrive. Z prvotních materiálů to vypadalo že jde o zběsilou akční skákačku. Doufejme tedy že se jedná o něco více.

Sunset City plné roztodivností

Sunset Overdrive je zatraceně zběsilá záležitost, která začíná tím že se ocitáte v Sunset City s vámi vytvořenou postavou. Pokud jde o její editaci, tak ta je poměrně rozsáhlá a umožňuje vám vytvořit hrdinu či hrdinku, kteří jsou poměrně netradiční. Vaše postava si žije svůj velice pochmurný, obyčejný život, ale rázem se mu změní ve chvíli kdy se z účastníků koncertu stávají zmutovaná monstra, která vraždí všechny okolo. Vše způsobuje nápoj (alá Redbull) Overcharge Delirium XT. Bohužel to je asi tak vše co se o příběhu dá říct, protože nic dalšího vám moc nenabídne. Je to více než škoda, kdyby hra nabídla zajímavější zápletku určitě by se hrálo mnohem lépe a děj by vás více vtáhl do místního šílenství.

Pokud bych měl Sunset Overdrive přirovnat k nějakému konkurenčnímu titulu, tak by se zřejmě jednalo o inFamous. Ten sice nemá tak bláznivou grafickou stránku, ale hratelně jsou si hry poněkud podobné. V Sunsetu máte k dispozici několik zbraní, které využíváte k likvidaci zmutovaných obyvatel a také můžete využívat rychlého přesunu. Vaše postava umí grindovat a slidovat po zábradlích, hranách a kolejích. Kromě toho se také dokáže odrážet od slunečníků, zaparkovaných vozů a jiných předmětů do závratných výšin. V různých kombinacích je pak Sunset Overdrive slušnou akční jízdou v níž díky kombům dokážete vydolovat maximální zábavu.

Kombíčka a rychlé pohyby

Pochopitelně i při rychlém přesunu můžete využít kombinování vašich pohybů se skoky, úskoky a jinými úhyby, společně se střelbou z jakékoliv vámi dostupné zbraně. Ve hře je hodně důležitý arzenál, který je správně šílený. Kromě klasické brokovnice či revolveru zde narazíte na totální úchylnosti. Můžete na nepřátele chrlit plyšové medvědy a také třeba gramofonové desky. Ostatně celá hra se nese v poněkud bláznivém a notně odlehčeném duchu. Ono vlastně veškeré dialogy jsou napsány tak aby šlo o vtipnou záležitost a v tomhle se autorům daří.

Abyste měli po čem střílet tak celé Sunset City je utopené v záplavě mutantů a všelijaké jim podobné či na evoluční rovině mutace pokročilejší havěti. Mutanti se zde dělí na několik druhů a většinou jde o to že čím větší a hnusnější, tím silnější útoky. Sem tam se objeví nějaký ten boss, které není vůbec těžké porazit a také nějaká partička lidí. Výjimečně se vám do cesty postaví i roboti. Co je však nejvíce zarážející, tak to je inteligence nepřátel. Většina z nich je extrémně tupá a jediné co vám dá zabrat jsou počty nepřátel.

Multiplayer tutovka, singleplayer tuctovka

Zpracování hry je tak nějak půl na půl. Celkově je grafická stránka povedená a dobře se na hru kouká. V čem ale autoři zaostávají, tak jsou některé textury a hlavně dohlednost. Stejně jako jinde i já budu mít výhrady k tomu, že v době next-gen konzolí je v Sunset Overdrive vidět na pár desítek metrů před sebe a zbytek se utápí v čemsi neurčitém. V porovnání třeba s inFamous: Second Son je Sunset Overdrive o několik řádů slabší. Pokud jde o hudbu a dabing tak není co vytknout. Zejména některé písničky v rockovém až metalovém stylu jsou skvěle vybrány.

Kromě klasické kampaně, která se dá zvládnout během několika hodin se dočkáte i multiplayeru. Ten je zde veden jako Chaos Squad. Pokud ve městě natrefíte na telefonní budku, tak se skrze ni můžete dostat právě do multiplayerové části. V multiplayeru je mnoho možností a výzev díky kterým se vám odemykají další a další novinky – zbraně, skiny, úkoly atd. Nejen ale do hry více hráčů, ale i do singleplayeru. Propojení hry je vlastně dokonalé v tom, že přechod mezi režimy je okamžitý a nijak nenaruší váš herní zážitek. K hraní online je pochopitelně vyžadován Xbox Live Gold.

Kromě multiplayeru jsou ve hře ještě výzvy a nejrůznější úkoly, které stojí stranou od příběhu. Spousta úkolů v příběhové linii totiž za moc nestojí, a tak je lepší se pak soustředit na vedlejší úkoly pro jednotlivé frakce anebo právě výzvy, kde se snažíte vylepšit skóre a porazit tak ostatní.

Sunset Overdrive je povedenou hrou, která ale ztrácí v poměrně zásadních aspektech. Jak bylo již zmíněno hlavně dohled ve městě je opravdu tristní a trochu mrzí stereotypní náplň hry. Hra není sandboxem v pravém slova smyslu. Grafická stylizace je slušná ale neřadí se mezi aktuální špičku. Celkově je hra slušnou záležitostí, nicméně pokud hodlá Microsoft na tomto základu vystavět další díly, tak bude třeba se příště mnohem více ohánět.

- grafika
- arzenál

- dohlednost