Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness – Recenze

Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness je další japonské RPG, které však klopýtá mnohem více, než jeho konkurenti.

26. 8. 2016

Letošní rok je poměrně úrodný, co se japonských RPG ze zaběhlých značek týče. Nedávno jsme recenzovali naprosto vynikající remaster Valkyria Chronicles. A ještě než k nám konečně dorazí Final Fantasy XV jsme se mrkli na zoubek populární sérii Star Ocean. Ta byla obohacena o pátý díl, a to konkrétně o Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness. Jaký na nás udělal dojem?

starocean2

Příběh tu je a zároveň jako kdyby chyběl

Co se týče příběhu, tam je to složitější z hlediska pochopení návaznosti. Se sérií nemám až tolik zkušeností, ale co se týče děje, není to úplně nutné. Díly na sebe téměř nijak nenavazují. Každý se totiž odehrává v naprosto jiné vzdálenosti a hlavně v jiné době. Pochopitelně to vše pak spadá do jednoho velkého vesmíru. Pátý díl se odehraje na planetě Faykreed, která se nachází 6000 světelných let od Země. Časově se vše děje mezi druhým a třetím dílem. Hlavním hrdinou je Fidel Camuze, kterému sekunduje kamarádka Miki. Oba jsou zapleteni do událostí zuřící války a vše se následně komplikuje, když v kosmické lodi dopadne na planetu dívka jménem Relia, která si nic nepamatuje.

Popravdě brzy zjistíte, že hlavní dějová linka není příliš zajímavá. Chybí jí trocha toho většího heroismu a epiky. Příběhové zvraty zde v podstatě neexistují. Zajímavější se tak stávají převážně vedlejší příběhové úkoly. Těch je opravdu přehršel a nepřišlo mi, že by se až tolik opakovaly. Což je fajn. Smutné je, že celá hra je dost infantilní.

starocean3

Real-time souboje, ale křečovitá hratelnost

Hratelnost je vesměs stejná jako u ostatních titulů v tomto žánru. Zkrátka máte před sebou otevřenou mapu, na níž můžete plnit veškeré úkoly. Co mě tedy občas trochu iritovalo, tak to je fakt, že hra nenabízí možnost rychlého cestování. Přesun je tedy občas pekelně pomalý a otravný. Souboje jsou však rychlé a dynamické. Namísto klasických tahových klání jsou provedeny ve stejném duchu, jako ve Final Fantasy XV. Vše probíhá v reálném čase a vy díky snadnému ovládání dáváte buďto lehký útok, tvrdý útok anebo se kryjete.

Vaše skupinka hrdinů může být až sedmičlenná a je pouze na vás, za kterého z nich budete bojovat. Během bitvy mezi postavami můžete jakkoliv přepínat. Bitvu lze také kdykoliv zastavit a rozhlédnout se, promyslet postup či mezitím udělit jednotkám nějaké příkazy, které následně provedou. Postavy nemohou zemřít, pouze v bitvě zůstanou omráčené a po vítězství je můžete znovu použít.

starocean4

Zpracování je skvělé

Co vůbec nemůžu autorům upřít, tak to je výtvarná stránka. Hra zkrátka vypadá naprosto parádně. Vše je ve stylu anime, ale i tak se vám bude líbit, jakým způsobem jsou dotažené textury, ostrost objektů a hlavně krásné ztvárnění hrdinů a okolního světa. Za zpracování tedy mohu dát rozhodně palec nahoru. Poněkud méně se mi ale zamlouval hudební doprovod, ten je poměrně dost šílený. Tady je to spíše s přimhouřením oka. Určitě ale musím pochválit hladký chod, hra totiž nevykazuje žádné problémy.

Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness je dost nemastným a neslaným RPG, které má své světlé okamžiky, ale zabíjí je průměrná hratelnost, plytký příběh a nulová zábava, která by vás navíc tlačila kupředu. Při takto rozsáhlém titulu je to dost závažný problém a spíše než Star Ocean mohu doporučit Valkyria Chronicles či počkat právě na Final Fantasy XV, které snad po desetiletém vývoji přinese více, než ukázala episoda Duscae. Pro nadšence do japonských fantasy, tedy doporučuji vyčkat na nějakou výraznější slevu, která asi záhy dorazí.

Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness nenabízí žádnou formu české lokalizace

- souboje

- poměrně nudné