Sniper Elite 4 – Recenze

Sniper Elite 4 se vrací a sním i Karl Fairburne. Tentokrát se mu postaví do cesty zástupy nacistů ve válkou zmítané Itálii.

27. 2. 2017

Sniper Elite V2 byl pro mě před pár lety jako zjevení. První díl jsem hrál kdysi jako kluk a až na tehdejší zpracování se jednalo o zajímavý titul. Sniperské řemeslo se poté dočkalo obrody a druhý díl měl poměrně dost zajímavých prvků, které rozvedl následně i díl třetí. Čtvrtý díl se snaží naskočit do rozjetých kolejí a přinést opět onu odstřelovací zábavu. Bavilo mě to ještě?

Karl Fairburne je zpět!

V hlavní roli opět Karl Fairburne. Ostatně konec třetího dílu již napověděl, že se tento neohrožený sniper opět vrátí do akce. A skutečně se vrátil. Tentokrát operuje v Itálii, což z hlediska obdivu map a lokací má své jisté kouzlo a rádi se tu budete plížit napříč nacistickými stanovišti. Fairburne je vyslán, aby zabránil vývoji nových raket, které by mohly ohrozit invazi spojenců do Evropy. Nečekejte nic závratného z hlediska příběhu je tu spíše na doplnění základních stavebních prvků hry.

Sniper Elite 4 vám podobně jako předchozí hra vrací dle toho, jak k ní přistupujete a jak v ní postupujete. Pokud jste obezřetní a pohybujete se tiše, tak jste odměněni celkem hladkým průchodem, kdy vám nebude téměř nic stát v cestě. Občas je tu však problém, že v určitých misích čekáte delší dobu na příležitost nějakého hluku. Tedy hučící motor nebo prolétající letadla.

Vybavení nadevše

Trochu překvapí fakt, že hru lze hrát i jako klasickou střílečku. Zkrátka vezmete do ruky Thompson a kosíte nabíhající zástupy nepřítel či házíte granáty kolem sebe. Co se dá hře vyčíst, tak je to, že vaši soupeři jsou povětšinou totální tupci a je tedy lepší hru hrát rovnou minimálně na střední obtížnost. Jejich nevšímavost je občas až zarážející. Na vyšší obtížnost už pak alespoň trochu kombinují své rozestavení a v rámci šikovných uskupení se vás snaží někde zmáčknout.

Hra nabízí i systém vylepšování, kdy můžete o něco zlepšit statistiky vašich střel, tím že koupíte lepší střelivo. Vybavení se určitě vyplatí postupně vylepšovat, leč hra se dá poměrně snadno dohrát i bez toho, abyste se tím museli nějak zabývat, což je přece jenom trochu zarážející. Autoři ze studia Rebellion se tedy zřejmě snažili oslovit co nejširší publikum.

S kamarádem jde o výbornou zábavu

Čtvrté Sniper Elite je atraktivní zejména proto, že má moc pěkně udělané prostředí a mapy. Grafické zpracování oproti minule nepokročilo nějak výrazně vpřed, ale je pravdou, že pokud si v PC verzi aktivujete většinu dodatečných efektů, tak hra vypadá velice dobře. Hudební doprovod a zvuky jsou spíše standardem.

Rovnou se přiznám, že multiplayer ve hrách moc nevyhledávám anebo musí mít opravdu zábavné prvky hratelnosti, aby mě autoři donutili si hru zahrát i v tomto režimu. Největším lákadlem je zde kampaň pro dva hráče v kooperačním módu. Za mě rozhodně super. Jediné, s čím se trochu peru je fakt, že z mého okolí hru nikdo nevlastní, a tak musím hrát s náhodnými hráči. Rovněž jsou zde v rámci kooperace také módy Survival a Overwatch, jako ve třetím díle.

Z těch vyloženě klasických multiplayerových režimů je tu varianta zabírání bodů na mapě, Distance King, kdy vítězí hráč s nejvzdálenější ránou na mapě. A pochopitelně je tu obsažen i Deatmatch, který se hraje asi nejvíce, ale není tak zábavný jako ostatní módy. Pokud mohu vyloženě doporučit, tak si sehnat spoluhráče na kampaň a čeká vás velká zábava ve společném hraní.

Sniper Elite 4 je tedy ve své podstatě pouze lepším Sniper Elite 3. Nečekejte výraznější změny. Autoři se rozhodli nechat vše při starém a poněkud uhladili grafickou stránku a zasadili hráče do zajímavějšího prostředí. Principy hry jsou pořád stejné, takže pokud vás bavil třetí díl, tak bude rovněž i čtvrtý. V opačném případě vás hra nezaujme.

Sniper Elite 4 neobsahuje žádnou formu české lokalizace

- prostředí

- inteligence nepřátel