Shadow Tactics: Blades of the Shogun – Recenze

Shadow Tactics: Blades of the Shogun boduje svým námětem i hratelností.

10. 12. 2016

Feudální Japonsko, jak ho neznáte

Jsou žánry, které se vracejí. Obrodu zažívají např. dungeony, adventury a skákačky. A nyní nastal čas, aby se vrátil další. Taktické realtimové strategie jsou proslulé především sérií Commandos od studia Pyro. Ale zástupců najdeme mnohem více. Především ve druhé polovině devadesátých let. Shadow Tactics: Blades of the Shogun jde ve šlépějích svých předchůdců. Má ale také svou vlastní orientální identitu.

Příběh je prostý, leč uspokojivý. Nacházíme se v Japonsku v období Edo na začátku sedmnáctého století. Šógun chce ukončit válečné konflikty ve všech regionech, proto najímá skupinku specialistů. Ninja Hayato je muž ve středním věku, jehož doménou je katana a vrhací hvězdice. Mugen je bitvami ošlehaný samuraj, který umí dvěma meči bojovat se s početnou přesilou. Yuki je mladá dívka, která chystá na nepřátele neviditelné pasti. Aiko je pro změnu gejšou, jenž ošálí dotyčného a následně udeří. Na konec je tady kmet Takuma, který je mistrem v palných zbraních, jeho odstřelovačka zasáhne kohokoliv na dosah. Každá postava má kromě svých základních útoků další speciální schopnosti. Pokud je budete chtít sesynchronizovat, stačí postavy označit a ony potom na povel provedou akci. Nicméně stejně jako za éry Commandos platí, že pokus je tím nejlepší způsobem, jak zamezit chybě. Skvělé je, že na rychlý save máte tři sloty, takže pokud se stane, že vás nepřítel např. odhalí, můžete načíst pozici o pár vteřin dříve. Uměla inteligence se snaží být dostatečně ostražitou, někdy to ale skřípe. Občas se i váš rozkaz mine účinkem. O to víc, doceníte, až se prokoušete na konec mise.

Tradice ošacená do moderního kimona

Obvykle musíte někoho odstranit, ale hra nabídne i další úkoly. A pokud jste opravdu dobří, můžete danou část zkusit projet v rekordním čase, nebo plnit další výzvy, za které dostanete odznaky. Samotné mapy nejsou moc rozlehlé, to ale neznamená, že vás na nich nepotkají nejrůznější příkoří. Když např. vyvoláte poplach, dorazí na místo vygenerovaná jednotka. Nepřátel tak bude v oblasti větší počet, než byste chtěli. Skrývat se lze na střechách, v domech, za keři nebo ve vodě. Záleží i na podnebí, ve sněhu jsou vidět stopy. Vyplatí se odpravené vojáky ukrývat po vzoru Hitmana. Samotný cíl můžete zabít jakkoliv, někdy to stačí naplánovat jako nehodu. Mapy se od sebe dost liší, což je v tomto typu hry dost podstatné. Navíc Shadow Tactics: Blades of the Shogun vypadá krásně. Hraje všemi barvami, nasvícení také funguje výborně. Hudba a dabing jsou na vysoké úrovni. Charaktery mají dobře napsané dialogy, takže se občas dokážete zasmát. Tvůrci také dali možnost, vyzkoušet si hru v demu, což beru jako sympatický krok.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun dává hrdě vzpomenout na klasiky realtimeových strategií. Drobné chyby se mu dají jednoduše odpustit, neboť zabaví každého, kdo tento žánr opětovaně hledal nebo ho chce jen zkusit. Jen buďte ke hře tolerantní a hlavně trpěliví. Bohatě vám to vrátí.

- pětice zábavných charakterů
- krásné prostředí
- mnoho možností