Resident Evil 4: Remaster – Recenze

Resident Evil 4 vychází už v několikátém remasteru. Stále však dokazuje, že jde o jednu z nejlepších akčních her.

13. 9. 2016

Capcom se zkrátka rozjel. A to zejména ohledně série Resident Evil. Remasterů od této značky vyšlo už kvanta a přesto stále dostáváme nové. Ani aktuální generace konzolí nezůstala pozadu. Asi nejikoničtější díl, Resident Evil 4 se vrací ve velkém stylu a hodlá zaútočit na nostalgickou notu a zároveň také na hráče, kteří jej nikdy nehráli.

resi2

Tentokrát bez Raccoon City

Resident Evil 4 vypráví příběh po událostech v Raccoon City. Hlavním hrdinou je Leon Scott Kennedy, který je vyslán někam do fiktivní španělské vesnice, aby zde vyšetřil únos prezidentovi dcery. Brzy se však Leon zaplete do mnohem zapeklitějších událostí a jeho pátrání bude nahrazeno bojem o život, neboť bude infikován nebezpečným virem. Kromě vesnice, navštívíte s Leonem místní hrad, jeskyně a další oblasti.

Hororová atmosféra je zde o něco silnější než dříve, a to zejména proto, že tehdy se na ní autoři z Capcomu ještě zaměřovali. Sem tam se tedy podíváte do temnějších míst a i celkový dojem ze hry je velmi ponurý. Příběhová linka pak zabere zhruba 15-20 hodin, což je stále na dnešní poměry vysoký nadprůměr.

resi3

A co dál?

Resident Evil 4 remaster nenabízí vůbec nic nového. Pokud jste hru hráli již na Playstationu 3, tak téměř nemá smysl se jím zabývat. Hra má sice navíc podporu lepšího zobrazení, ale co se týče obsahu, nebo čehokoliv jiného, tak zde nic navíc nenajdete.

Dohráním základního příběhu se vám ještě zpřístupní speciální módy, které mají názvy Separate Ways a Assignment Ada. Oba módy ukazují, co se dělo s Adou Wong, během událostí Resident Evil 4. Něco podobného má ostatně i Resident Evil 6. Posledním režimem, který nechybí je také Mercenaries, kde se na vás tlačí hordy nepřátel a vy se je snažíte zabít co nejrychleji. Je stanoven časový limit, který nesmí uběhnout do úplného konce, takže se musíte snažit jej udržet v chodu a také je třeba vůbec boj v aréně přežít.

resi1

Hra běží ve velmi vylepšené grafice, kdy je servírována při stabilních 60ti snímcích a bez jakýchkoliv obrazových vad. Ostatně už PS3 verze na tom byla velmi dobře. Ono více už se hrou ani udělat nejde. Snad jen že by se Capcom rozhodl tento kousek ještě upravit do 4K rozlišení pro PS4 Pro, ale k tomu už zřejmě nedojde. Důležitý je ale fakt, že zejména oproti původnímu vydání se hra hýbe velmi kvalitně a nejsou tu ani žádné záškuby či podivný pohyb postav.

Resident Evil 4 už byl remasterován tolikrát, že jsem jej snad pokaždé rozehrál znovu na jiné platformě. Tentokrát už mě to po letech tolik nebere, ale je to zapříčiněno právě tím, že už jsem začátek hrál mnohokrát znovu. I tak je ale Resident Evil 4 jednou z nejlepších akčních her posledních let. Tenhle remaster je tedy spíše pro ty, kteří ke hře ještě ani nepřičichli. Bez přidané hodnoty, mi však osobně stačí, že jsem si hru prošel už kdysi.

Resident Evil 4 nenabízí žádnou formu české lokalizace

- cena

- nic nového