Yoshi’s Woolly World – Recenze

Yoshi’s Woolly World se jeví jako velmi zajímavá hra a my jsme dle naší recenze názoru, že tomu tak je!

18. 8. 2015

Recenzovaná verze: Nintendo Wii U (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Nintendo ačkoliv je v našich krajích prozatím bráno poměrně jako upozadněný výrobce her, tak servíruje jednu lepší hru než druhou. Aktuálně jsme se podívali na zajímavé dobrodružství Yoshiho. Yoshi’s Woolly World je další z plošinovek, které si můžete na Nintendu Wii U zahrát. A nutno říct, že Nintendu se opět daří na jedné z perfektních postaviček, vystavět perfektní hru.

Bavlnkový svět v plné kráse

Yoshi je postavička známá z Mario univerza. Tentokrát se do velkého dobrodružství pouští zcela sám a mnohdy by mu možná i kníratý instalatér záviděl. Nečekejte žádný složitý příběh. Přesto se mu ale v Nintendu věnovali a hra tak není jen o zmateném pobíhání. Vítejte na Craft Islandu, kde do příchodu nestvůry jménem Kameka vládl klid a melancholie. To se záhy mění a Yoshi je přinucen zaprvé vyhledat a poté osvobodit své přátele, které stvůra změnila na klubíčka vlny.

Ano tím je v podstatě tento titul unikátní. Hratelností připomíná například konkurenční LittleBigPlanet. Tady je celý svět vytvořen z vlny. To znamená že veškerá stylizace a prvky hratelnosti jsou připraveny pro hrátky s klubky vlny a jejími vlastnostmi. Ostatně jsme hodně zvědavý na titul Unravel, který v podobném duchu připravuje EA. Oproti Mariovkám je Yoshi přece jen přístupnějším titulem, neboť je o dost jednodušší.

Boss po bossovi

Hra se drží zajetých kolejí. Máte před sebou jednotlivé úrovně kterých je poměrně dostatek a ty jsou selektovány do jednotlivých světů. Vždy v polovině daného světa a na jeho konci narazíte kromě klasických nepřátel také na bosse. Ti jsou poměrně nápadití, nicméně boje s nimi kazí jeden zádrhel. Pokud totiž zemřete, tak je nutné opakovat předchozí část hry znovu, což je dost frustrující a otravné. Je pravda, že maximálně na třetí pokus bosse zdoláte, ale je to opravdu otravné.

Protivníci z řad klasických jsou v podstatě podobní těm, na které můžete narazit v průběhu hraní her s Mariem. Občas je jim do vínku přidán nějaký ten nový útok, nicméně vcelku jde o podobnou záležitost. Yoshi však díky tomu že je ve světě z vlny, tak může sbírat dostupná klubíčka a ty využívat ve svůj prospěch. To znamená že je umí vrhat a stavět z nich nové cesty. Může je také švihnout po nepříteli atd. Klubíčka se dají sebrat anebo také můžete sežrat svého nepřítele a poté si z něj klubíčko udělat.

Online zase nic

Kromě singleplayerové části je zde nabízena i kooperace. Konkrétně v rámci offline režimu. Tedy hraní na jedné obrazovce. Opět z nepochopitelného důvodu Nintendo neumožňuje hraní ve více hráčích online, a to ani ve dvou. Škoda, určitě by si zejména mladší publikum u hry zařádilo. Ke zjednodušení hry jsou tu ještě jakési power-upy, které vám umožňují zlepšení vašich schopností a také usnadnění některých záležitostí. Yoshi vám zabere zhruba 10-12 hodin v závislosti na rychlosti vašeho postupu jednotlivými úrovněmi.

Yoshi’s Woolly World je na pohled opravdu krásná hra. Neuvěřitelné jsou veškeré detaily tamního světa a také modely postaviček. Vše je opravdu barevně malebné a doslova hezké. V tomto ohledu se podařilo překonat i konkurenční LittleBigPlanet. Yoshiho dobrodružství je jedno z nejhezčích v žánru 2D plošinovek. Hudební doprovod tomu navíc přidává, neboť se jedná o parádní skladbu soundtracku.

Ačkoliv se tvrdí že 2D plošinovky již nemají budoucnost, tak nemůžeme souhlasit. Yoshi’s Woolly World je naprosto brilantní záležitost, která jen těžko bude hledat konkurenci. Pokud tedy máte rádi tento typ her anebo hledáte vhodnou záležitost pro menší děti, nemá smysl dlouho váhat. Zejména na Wii U se nyní jedná o jednu z lepších her.

Yoshi’s Woolly World nenabízí žádnou formu české lokalizace

- grafické podání
- okolní svět