Watch Dogs – Druhý pohled

Když je Chicago pod kontrolou jedné společnosti je to zlé. Když je však pod kontrolou jednotlivce, přichází Watch Dogs.

8. 6. 2014

Watch Dogs byla hra, která na E3 2012 způsobila poměrně velký poprask. Jako jedna z mála her byla odhalena naprosto nečekaně a o to více ohromila. V posledních týdnech se však začalo ukazovat, že hra nesplňuje to, co autoři slíbili na samém začátku a hodně se poukazovalo na celkový downgrade grafické stránky hry. My jsme se přesvědčili na vlastní kůži o tom, jaká hra Watch Dogs skutečně je.

Když se hacker utrhne

Bohužel velkým problémem hry bylo obrovské hype, které Ubisoft záměrně vytvořil, zejména kvůli prodejnosti. I tak se dá ale konstatovat že jde o veliký projekt, jenž je považován za jednu z největších her poslední doby. Příběh je vcelku klišovitý. Hlavnímu hrdinovi byla zavražděna neteř, a ačkoliv je vše už několik měsíců jinak, tak Aiden stále hledá, ty kteří jsou za to zodpovědní.

Aiden Pearce je jeden z lidí, kterým není třeba sdělovat o sobě žádné informace. Oni si vše dohledají sami. Jste hacker a velmi dobrý hacker. Proto můžete ovlivňovat spoustu věcí, které se dějí a jsou všude okolo vás. A vaším komplexním hřištěm je Chicago. Aiden díky svému telefonu dokáže hackovat osobní konta, informace, spouštět nejrůznější přístroje a mechanismy, nabourávat se na městský systém kamer a dokáže ovlivnit i dopravní situaci díky přehazování barev na semaforu.

Poté co je narušena kompletní infrastruktura, tak začíná to pravé peklo. Aiden je věčně hledaným zločincem, nicméně i tak je pro některé lidi doslova hrdinou. Hra staví na jakémsi jednoduchém systému karmy, který vás staví do role zločince či ochránce. Buďto se snažíte městu prospět svým přičiněním, ať už jakýmkoliv anebo se snažíte stát tou největší zhoubou v širokém okolí.

Příběh je ale to v čem si Watch Dogs není jisté. Aidenova pomsta je hodně tuctová a příliš zajímavých zvratů nenabízí. Některé situace jsou dosti předvídatelné a celkově tak Watch Dogs nenabízí příliš konzistentní a kvalitní příběhový zážitek. Kromě kampaně je však ve hře stále co dělat. Na mapě je hromada nejrůznějších vedlejších aktivit.

Když je telefon tvou zbraní

Jednou z nich je například vyšetřování sériového vraha, který po sobě nechává mrtvoly, a vy je skenujete. Poté můžete také dovážet auta na různá místa v daném časovém úseku. Jindy zase budete muset sundat přidělený cíl. Podobně jako v Assassins Creed či Far Cry musíte vyřadit z provozu ctOS věže, které vám uzamykají určitou oblast města.

Poměrně slušně jsou zpracovány přestřelky a soubojové pasáže. Aiden umí zacházet s nejrůznějšími zbraněmi, ať už jsou to pistole, kulomety, brokovnice a další. V každé kategorii se navíc ukrývá několik druhů zbraní. Naprosto ideální však je nepřítele obejít potichu a likvidovat je nepozorovaně. Ano i stealth mód hra zvládá poměrně dobře. Velice dobré jsou také honičky s policií a to jak pěšky tak v autě.

Vaši největší zbraní je však možnost využití prostředků, které jsou po městě k dispozici. Můžete využít výtahů, spínačů, parovodů, semaforů atd. Každého člověka si navíc můžete oskenovat a zjistit o něm různé informace. Skutečně každý je tu něčím výjimečný a to dokonale vytváří atmosféru hry. Kromě toho máte možnost i vyhodit město od proudu, tedy můžete vypnout elektrickou síť a také můžete zapínat rušičku policejního signálu. Tím je Watch Dogs dokonalé, neboť nabízí spoustu možností vyžití, nicméně je faktem, že se některé mise dosti opakují.

Aiden podobně jako v jiných hrách dostává za vyřešené zločiny a hlavní mise také dovednostní body. Díky tomu je schopen se naučit nové kulišárny. Postupně se vám tak zlepšuje možnost hackování, zlepšuje se vám střelba, zpomalení času, řízení a další. Systém levelování je tu jednoduchý a intuititvní a je pouze na vás v čem Aiden bude vynikat, nehledě na to, že koncem hry už budete umět naprosto vše.

Efekty a pozlátko

V čem Watch Dogs vyniká a zároveň ztrácí, tak to je grafická stránka. V některých momentech vás hra ohromí, například kaluže, které vznikají v dešti, se opravdu rozrůstají postupně a nahodile. Nicméně pak narazíte na určité objekty, které vypadají naprosto otřesně. Těžko říci co je na vině, ale zřejmě je problémem fakt, že se autorům zkrátka nechtělo vykreslovat vše do detailu. Pokud jde ale o hratelnost, tak tu to nijak neovlivňuje. Zvuková stránka je na tom ale výborně. Sice vám hra nenabídne přehršel rádií jako GTA V, ale i tak je skladeb dost a dabing je také velice povedený. Naprosto úděsný je ale jízdní model, na něm by to chtělo hodně zapracovat, jelikož v této chvíli je hodně slabý a sráží požitek z jízdy.

Co je ale ve Watch Dogs dokonalé, tak to je samotné město. Chicago je tu naprosto perfektní a živoucí. Lidí je na ulicích skutečně hodně. Aut se zde pohybuje rovněž dostatek a nechybí ani lodě, které brázdí okolní vody. Veškeré nádhery města jsou zachyceny i ve hře a něco je pochopitelně upraveno. Pokud jde o okolí za městem to je naprostá nádhera. Venkov je tu nádherný.

Vrhněme se do online světa

Kromě singleplayeru nabízí Watch Dogs také hru více hráčů. Ta je hodně nenásilně vložena do samotné hry tak, že prostřednictvím svého telefonu se připojíte k jinému hráči a naopak on k vám. Proběhne jen krátký loading a vaše mapa se načte znovu s tím rozdílem, že máte jiné úkoly a cíle. Jsou tu módy jako hackování soupeře, online závody, volná jízda a další. Bohužel ani nyní nejsou servery bez potíží a občas čekáte třeba i pět minut na spojení.

Watch Dogs je povedená městská akce, ale k dokonalosti jí mnoho chybí. Je to zejména příběh, který je tak trochu o ničem. Dále je to větší variabilita úkolů a větší péče co se grafické stránky týče, o některé objekty. Pak by se dalo Watch Dogs považovat za špičku žánru. Takto jde o kvalitní městskou akci, která nadchne možnostmi hackování, ale nutno říct že bez nich by šlo o pouhou tuctovku.

- Chicago
- možnosti hackování

- jízdní model