Tiny Troopers: Joint Ops – Recenze

Dnes se podíváme na parádní indie hru Tiny Troopers: Joint Ops, kde si doslova zahrajete na vojáčky.

8. 2. 2015

Recenzované verze: Playstation 4 a Playstation Vita

Tiny Troopers: Joint Ops mě opravdu zaujalo už z prvotních materiálů, neboť svým designem se jednalo o jedinečnou záležitost. V první řadě jsem si hru přirovnal k populární sérii Magicka. Vidět jak se malí vojáčci ženou mapou a snaží se za sebou nechat totální paseku je zkrátka roztomilé. A věřte nebo ne, tohle podání války se mi vážně líbí.

Splň své úkoly, vojáku!

Tiny Troopers vlastně nemají žádný velký příběh. Jste skupinka vojáčků, kteří mají za úkol vyřídit to co je jim zaveleno. Hra vám tedy nabídne vždy danou misi, vy se do ní vrhnete a snažíte se splnit jak hlavní tak vedlejší úkol. Za to jakým způsobem hru projdete, jsou vám udíleny body. Za ty se pak nakupuje dodatečné vybavení do dalších misí.

Oním vybavením je například váš doprovod. Do některých misí nastupujete sami, někdy s vámi jde kolega a občas dokonce dva. I tak je ale možné rozšířit skupinku až čtvrtým členem. Tím může být dělostřelec, kulometčík nebo zdravotník. To vše je ale za body, které nasbíráte v misích. Vaši soupeři se však poté mají na co těšit. Případně si za body můžete zakoupit vybavení v podobě nejrůznějších zbraní a jejich vylepšení. Nákupy se pak stávají dražšími, a tak se budete muset hodně snažit. Sběr bodů probíhá skrze zabití a také je důležité držet na dobré hladině násobič skóre. K tomu se ještě připočítávají psí známky a jiné nalezené předměty v misích.

Za vlast je třeba i padnout

Zpět tedy k hlavní náplni hry. Úkoly máte předem dané. Například zničit nepřátelskou artilerii nebo zničit nepřátelské tanky či zlikvidovat generála. Nicméně než se dostanete ke svému cíli, tak se vám pokaždé do cesty postaví zástupy nepřátel, které je třeba zničit. Typů nepřátel je poměrně hodně. Někteří útočí kulometem, jiní zase bombami a granáty a nechybí ani podpora dělostřelectva, takže vás místy čeká útěk.

Je ve vašem vlastním zájmu, abyste se snažili své vojáčky udržet naživu. Za každou misí kterou dokončí se jim zvyšuje rank a místy tedy i povýší. Bohužel se vám může stát že v případě nedostatku životů vám kolega padne. V takovém případě je dobré mít nasbíraný dostatečný počet medailí. Tři z nich jej totiž oživí do další akce. Jinak o něj trvale přijdete a musíte cvičit nového člena od počátku.

Rozmanitá hratelnost

Hra se hraje velice příjemně, mou hlavní testovanou platformou byl Playstation 4, byť se hra na Playstation Vita hraje o něco příjemněji. Ovládání je snadné, střelba probíhá pravým analogem, který stačí držet do směru, na nějž chcete střílet. Druhým analogem běháte a sem tam použijete zadní tlačítka k tomu, abyste využili druhotné zbraně. Během mise se navíc můžete dostat do menu, kde si můžete zakoupit ihned potřebné vybavení, opět za nasbírané body.

Ve hře jsou dvě hlavní kampaně. Každá se malinko liší od té druhé. Klasické kampaň přináší běžné úkoly, kampaň Spec Ops poté většinou ty na čas a poněkud ostřejší konflikty. Vedle obou kampaní je zde i systém zaznamenávání výsledků. Jako třešnička na dortu jsou tu boje o přežití v zombie módu. Klasický survival, kdy na vás nabíhají hordy nemrtvých a vy se jim musíte za každou cenu ubránit. Zombie módy jsou rovněž dva v každé kampani jeden.

Malebné a vtipné

Zpracování Tiny Troopers: Joint Ops je tak trochu parodické na klasickou válku. Vojáčci jsou provedení ve směšném animovaném stylu, stejně tak okolí a další objekty. Vytváří to atmosféru vtipné grotesky. Hudební doprovod také neurazí a příjemně doplňuje atmosféru, která ze hry dýchá. Místy je však problém s tím, že se vám vojáčci někde zaseknou a nezbyde než hru vypnout a znovu nastartovat.

Tiny Troopers: Joint Ops mě jako hra opravdu nezklamala. Vtipná parodie války dokáže zabavit na dlouhé večery, jen škoda že zde není nějaký ten mód kooperace. Hned by bylo více zábavy. Zpracování je super a hratelnost chytlavá. Pokud chcete za rozumné peníze (zhruba 200Kč), dobrou zábavu, tak vám ji hra poskytne. Hlavně pokud si ji užijete po douškách. Na dlouhé hodiny to bohužel není.

- zábava a vtip

- chybí kooperace
- občas se vojáčci zaseknou