The Crew – Recenze

Ubisoft se snaží dokázat, že je králem i v závodních hrách. Jenže s The Crew se mu to žalostně nedaří!

22. 12. 2014

Ubisoftu se v poslední době příliš nedaří, alespoň co se do kvality jednotlivých titulů týče. AC: Unity byl poměrně tvrdý propadák zejména díky nevyladěné hratelnosti a šíleným bugům. Není tedy divu, že se snažila firma vše dohnat svým The Crew, kdy hodlala napravit reputaci. Ostatně hra na to ambice vážně měla. Obrovská mapa, rozsáhlý online svět a kopa možností. Jenže jak se říká, někdy je méně vlastně více.

Obrovská mapa plná ničeho

Co je na hře neuvěřitelné, tak to je epická rozsáhlost samotné mapy. Hra je neskutečně obrovská. Mapa se zaobírá největšími americkými městy a přilehlým okolím. Vše je samozřejmě uzpůsobeno samotné hře, takže nečekejte, že byste našli realisticky zpracované ulice, roh po rohu. To však nevadí. Rozsáhlost mapy je prostě kolosální a větší závodní hru jste určitě ještě nehráli. Zapomeňte i na FUEL. The Crew se nedá upřít titul největší závodní MMO hry. Jenže být největší není vše.

Pokud jde o příběh, tak se tu setkáte s jakýmsi chabým pokusem o to, něco zkrátka vytvořit. Tentokrát se Ubisoft zaměřil na to, aby se příběh tvářil i jako pořádné drámo. Jenže ono mu to moc nejde. Ve skutečnosti je to totiž to samé klišé, jaké jste viděli a hráli už mnohokrát u konkurence. Podobně jako u Watch Dogs totiž příběh příliš nedává smysl a hráče akorát přivádí k šílenství svými otravnými telefonními vstupy. Jestli se ale věnujete spíše úkolům a podobně, tak rychle zapomenete na to, že tam vlastně o něco jde. Pak už vás jen místy překvapí nějaké to video. Ve své podstatě jde opět o pomstu za něco, co se stalo v dávné minulosti.

Honba za ničím

Ve hře pak plníte jednotlivé úkoly, podobně jako tomu je v AC anebo Far Cry. Na mapě máte přehršel značek a ikonek, které vám umožňují se postavit do určité výzvy a efektně si s ní poradit. Příběhové mise nejsou příliš originální. Povětšinou máte za úkol někam dojet včas a podobně. Sem tam je vám nabídnuta také úprava vašeho vozidla. Úprav je ve hře poměrně hodně, ale jsou vyřešeny poněkud podivně. Zatímco v prvotním menu se vám nabídne široká škála úprav, po jeho rozjetí na jednotlivé kategorie záhy zjistíte, že v mnoha z nich není vůbec nic. Určitě nepočítejte s tuningem alá NFS: Underground, vše je zase spíše o výměně prahů, spoilerů a případně čelní masky auta.

Místy vás hra zastaví a bude vyžadovat vylepšení vašeho levelu. V takovém případě totiž nestačí vaše nasbírané zkušenosti a je třeba si zlepšit vaše dovednosti. Toho dosáhnete tak, že budete plnit postranní výzvy. Těmi jsou časovky, poražení soupeřů v závodě, dosažení co největšího skóre za drift, co nejdelší skok a podobně. Občas jste tedy postaveni do situace, že musíte splnit nějaké ty blbosti okolo, jinak nemůžete dále.

Debilita a tuctovost na každém kilometru

Co je u hry obřím zklamáním, tak to je chování ostatních. Velmi často se setkáte s tím, že protijedoucí auto udělá totální haluz. Téměř každou chvilku se stává, že ostatní auta zcela nesmyslně zastaví a stojí, což například jen těžko můžete odhadovat anebo se rozhodnou udělat nějakou totální pitomost, jako že vám vjedou do cesty. Celou inteligenci vašich protivníků pak podtrhává fakt že v závodech se snaží vás za každou cenu dostat ze silnice a většinou pak sami končí mimo trať. To by bylo vcelku i úsměvné a pro vás dobré, nicméně jim nedělá nejmenší problém vás během několika málo sekund i z příšerní vzdálenosti dojet.

Grafické zpracování hry je bohužel poměrně tragické. Ačkoliv to kdysi vypadalo, že nás čeká parádně prokreslená, obrovská závodní hra, opak je pravdou. Velkou daň na zpracování si vybrala zejména velikost hry. Zpracování aut je na solidní úrovni, alespoň co se arkádové záležitosti týče. Jinak je to ale bída, dámy a pánové. Města nejsou příliš detailní a okolní krajina také nevyvolá úsměv na tváři a pocit ze závodního požitku, jako tomu bylo například u Forza Horizon 2.

Hra trpí absolutní arogancí Ubisoftu, kdy ve chvíli ztráty spojení máte zkrátka smůlu a celá hra je v tu chvíli k ničemu. Je sice pravdou že The Crew bylo už od samého začátku avizováno jako závodní MMO, ale čeho je moc, toho je vážně příliš. Jakmile dojde k tomu, že nemáte přístup k internetu, tak nejen že nefunguje online část, ale defacto nejde celá hra. Veškeré výzvy a úkoly se uzamknou a vy můžete jen jezdit, což vás přestane bavit vlastně okamžitě. Takže, hanba Ubisofte!

Stud a hanba – Ubisoft v posledních dnech

The Crew trpí na porodní bolesti. Ačkoliv je několik týdnů po vydání, stále hra vykazuje potíže s připojením do hry více hráčů a samotné závody často lagují a bugují, což je opravdu nešťastné. Těžko říct, zda se podaří vychytat všechny mouchy. Multiplayer samozřejmě nabízí společné závody v kterých zábava o něco stoupne, ale nejde o nic, co by vás nutilo hru denně zapínat. Hra více hráčů je postavená zejména na závodění v takzvané crew, tedy skupině jezdců. Pokud tedy máte přátele kteří hrají hru také, tak rychleji sbíráte body a ohodnocení. Toto však nabídla už Forza Horizon 2, takže nic nového pod sluncem.

The Crew měla potenciál stát se opravdu velkou hrou. Ubisoft sliboval revoluci v závodním žánru, ale to se rozhodně nestalo. The Crew nenabízí nic originálního a naopak čerpá inspiraci všude okolo. Pro jednoho hráče není o co stát a v multiplayeru je hra nesvá v kramflecích. Upřímně řečeno, tak letos vyšly už dvě lepší závodní hry, a to Driveclub a také Forza Horizon 2. The Crew není zábavné ani povedené. Je zhruba na půli cesty, a to na té horší. Velká škoda, pokračování bychom už raději ale neviděli.

- velikost mapy

- neustálé připojení
- pocit z jízdy