Super Smash Bros. – Recenze

Super Smash Bros je velmi oblíbenou sérií a Nintendo tedy servíruje i povedený kousek pro Wii U.

19. 8. 2015

Recenzovaná verze: Nintendo Wii U

Ačkoliv je žánr bojovek poměrně oblíbený, tak se v posledních letech příliš nepropaguje a nevyvíjí. Většina velkých vydavatelů už od něj ustoupila a nehodlá se k němu vracet. Nintendo však vytahuje další triumf, a to v podobě bojovky se svými největšími hrdiny. Tentokrát se podíváme na jeden již starší kousek, který však stojí za vaši pozornost. Konkrétně jde o Super Smash Bros. pro Wii U.

Super Smash stále táhne

Původně tato série vyšla již na Wii a také pak na 3DS, následně tedy zavítala i na Wii U. Z produkce Nintenda se jedná o velmi zaběhlou sérii a tak pokud jste již některý z těchto titulů hráli, budete jako ryba ve vodě. Neočekávejte žádný příběh, vše je pouze v rámci šílených arénovitých soubojů ve více hráčích. Ostatně na jedné konzoli je možné hrát až v 8 hráčích. Samozřejmě velkým problémem bude u většiny hráčů absence tolika ovladačů. Ostatně ani my jsme neměli možnost to v takovém počtu ozkoušet.

Jak Link mlátil Maria, Donkey-Kong to pozoroval a princezna Peach rozdávala pěsti!

Očekávejte šílené arény, které se inspirují různými světy z nejrůznějších univerz. Ostatně úplně stejně jsou na tom také postavičky, tedy bojovníci. Těch je zde opravdu požehnaně – Mario, Luigi, Yoshi, Peach, Link, Rosalina, Donkey Kong, Zelda, Kirby a další. Kupodivu nechybí ani postavičky, které nejsou vlastněny Nintendem. Objeví se tedy i Mega-Man nebo třeba Pac-Man. Solidní bizarností je zde pes kterého můžete znát z dnes již legendární hry Duck Hunt. Jako doplnění se sluší dodat že k arénám, které již ve hře jsou se autoři rozhodli, dát vám možnost si přidat další, vámi vytvořené. Možností jak se tedy vyřádit je mnoho.

Režimů je dost, tak si vyber

Hra nabízí několik režimů v nichž je možné hrát. Soupeření je tedy o to rozmanitější, asi nejzoufalejším režimem je zde jakási variace na stolní hru, kde je třeba spíše strategického plánování než skutečného bojování. Režim je nazván jako Smash Tour a příliš zábavný tedy opravdu není. All Star režim, tak trochu mluví sám za sebe. Vyberete si jednoho bojovníka a vaším úkolem je porazit všechny ostatní. Tato záležitost vám zabere poměrně dost času. Poražení nepřátelé se pak stávají diváky vašeho dalšího řádění. Poté je tu Event režim, kde musíte plnit různé výzvy během boje. Jako poslední jsou zde režimy Special Orders a také Stadium. Stadium jsou jakési minihry a Special Orders je odměňováno měnou za níž si dokupujete zvláštní schopnosti atd.

Grafické zpracování je zhruba na té úrovni, jaké byste od hry tohoto typu mohli očekávat. Nejedná se o žádný výkřik poslední digitální techniky. Jde ale o velice povedené ztvárnění šílených bojů, které se na obrazovce odehrávají. Místy je možná situace občas nepřehledná neboť je bojovníků v obraze skutečně mnoho a do toho létají efekty. Trochu pak zklame případná nepřehlednost v některých soubojích. Hudební doprovod je ale velice povedený.

Super Smash Bros. pro Wii U je velice kvalitní bojovou hrou. Nemůžeme však tvrdit, že by se jednalo až o nějakou přelomovou událost. Hra je velmi dobrá, rovněž vás zabaví na dlouhé hodiny, zejména pokud máte partu kamarádů. Po čase se ale dostaví stereotyp a hlavně fakt že do hry nic nepřibývá, čímž by se hratelnost okořenila. V rámci bojovek jde ale na Wii U o bezkonkurenční záležitost.

Super Smash Bros. nenabízí žádnou formu české lokalizace

- mnoho postav
- zábava