Splatoon – Recenze

Recenzujeme povedenou hříčku Splatoon od Nintenda. Má první online hra od této společnosti šanci?

13. 6. 2015

Recenzovaná verze: Nintendo WII U (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Splatoon je zcela novou značkou společnosti Nintendo, která se po delší době snaží přinést nový vítr do zaběhlých značek. Ostatně je pravdou, že oproti konkurenčním společnostem Nintendo velmi vsází na své prověřené hrdiny jako Mario, Zelda a další. Splatoon je unikátní už jen tím, že se jedná o multiplayerovou střílečku, které v rámci Wii U příliš nevídáme.

Prvky inovace jsou znatelné

To by nebylo Nintendo aby klasický koncept střílečky nepřevedlo na trochu jiný faktor. A to ten zábavný. V této akční hře budete mít k dispozici barvy, díky nimž se snažíte porazit své nepřátele a přebarvit dostupné arény. Kromě multiplayerové části je dostupný také singleplayerový režim.

Singleplayer zde berme spíše jako větší tutorial k tomu, abychom se mohli naplno pustit do multiplayerových bitev. Vy dostanete svého panáčka, který v rámci poměrně nevypracovaného příběhu musí přebarvit ponurý svět na barevný. Je tedy třeba poprat se se svými protivníky a sem tam vyřešit nějaký ten hlavolam. Co nás však štve, tak je fakt že příběh není nijak zajímavý. Nicméně díky splnění této kampaně se vám odemkne velká spousta nejrůznějších schopností, zbraní a vychytávek do multiplayeru. Doporučujeme tedy si hru nejprve projít sami.

Ovládání na štýru

U čeho jsme se trochu vyvztekali bylo ovládání. Splatoon samozřejmě coby exkluzivní titul musí dbát na to, aby byl využit potenciál pohybového ovladače neboli Wii U gamepadu. Bohužel je zde problém v tom že pohybem ovladače se vlastně rozhlížíte kolem sebe a upřímně, nefunguje to příliš dobře a je to dosti nepraktické. Raději jsme tedy volili klasické ovládací prvky, které jsou jednodušší a pohodlnější.

Co se nedá Nintendu vůbec vytýkat, tak to je zpracování. Není asi žádným tajemstvím že z hlediska výkonu je konzole Wii U přece jen pozadu. Mnoho lidí tedy neočekává převratné grafické hody. Nintendu se to však daří u jeho exkluzivit. Splatoon má zpracování rozverné a chytlavé. Přesně takové jaké byste očekávali od hry, kde teče barva plným proudem. Důležité je zejména to, že hra netrpí na žádné velké bugy a propady FPS. Vše je plynulé a dobře hratelné. Velmi také potěší soundtrack, který se opravdu povedl.

Málo muziky!

Splatoon trpí zásadním problémem, a to je obsah, který ve hře je nebo lépe řečeno měl být obsažen. Kromě singleplayeru tak dostanete k dispozici jen 2 multiplayerové režimy. Jedním je Ranked mód (odemkne se při 10. levelu) a v něm je vaším úkolem zabrat střed mapy a ten následně udržet před nepřítelem. Druhým módem je Turf War. Zde je vaším úkolem nepřítele doslova a do písmene přestříkat. Komu se podaří zabarvit větší plochu ten vítězí. Hra také trpí na to, že i co se týče map je jich opravdu málo. Nintendo však v nejbližší době slibuje přidat dodatečný obsah, který hru obohatí o další módy, prvky a režimy.

Nintendo zkrátka není hráčem, který by si potrpěl na online řádění. Konzervativnost této firmy se projevuje i na tomto prvním online počinu. Hra trpí hloupými nedostatky ohledně multiplayeru. Největší chybou je, že hra zkrátka nespustí klání, pokud se nenajde všech 8 hráčů a to bohužel může být občas problém. Očekáváme totiž že zájem o hru časem dosti opadne.

Splatoon na první pohled vypadá jako pouhá jednoduchá hříčka, u níž se zabavíte po krátkou dobu. Jakmile jí ale dáte šanci, zjistíte, že jde o kvalitní kousek, který vás solidně zabaví. Otázkou však je, jak na tom hra bude za půl roku. Ačkoliv se jedná o solidní zábavu, v rámci nové značky to bude mít velmi těžké ohledně udržení se na trhu. A zejména co se týče multiplayerové hry, tak máme obavy že brzy nebude s kým se v arénách setkat.

Hra Splatoon nenabízí žádnou formu české lokalizace

- zábavný koncept
- hravé zpracování