Q.U.B.E. Director’s Cut – Recenze

Q.U.B.E. Director’s Cut dorazilo také na konzole a i zde válí!

4. 8. 2015

Q.U.B.E. je hra která dokázala hráče oslnit již před nějakou dobou na PC. Ačkoliv se zřejmě pokračování jen tak nechystá, jde o velmi povedenou hru, která si tedy vysloužila port pro nové konzole. Nová edice je nazvána jako Director’s Cut.

S rukavící nejdál dojdeš!

Co dělá z Q.U.B.E. unikát ve svém žánru, tak je neuvěřitelně nápaditý leveldesign. Většina hádanek není příliš složitá ale je třeba provádět správnou interakci s daným prostředím a po chvilce soustředění si řešení najdete. Díky rukavicím, které hlavní hrdina má můžete provádět veškerou interakci a věřte že jako v případě hry Portal si to náramně užijete.

Jak se dá vydedukovat z dostupných materiálů, tak Q.U.B.E. je čistě hratelná z pohledu první osoby. Podobně jako právě již zmíněný Portal nebo třeba The Talos Principle. Je ale poněkud škoda, že pokud zde budete očekávat nějaký příběh, tak se bohužel nedočkáte. Ten tu zkrátka není. Víte jen cosi o tom, že Zemi hrozí velké nebezpečí a vy se ocitáte na oné příčině. Tedy na podivném objektu, který hrozí srážkou s ní. Jak jste se sem dostali? Proč tu jste a co je vaším úkolem je vám zpočátku skryto. Neočekávejte ani žádné doplňkové postavy, kromě těch z vysílačky.

Mozek si dobře zavaříte

Hra vás tedy zabaví na nějaké čtyři hodinky, podle rychlosti postupu u jednotlivých hádanek a díky poměrně slušné znovuhratelnosti vás zřejmě ještě jednou pozve abyste si tu jízdu dali znovu. Kromě hlavní hry jsou zde také úrovně, které jsou postaveny na tom, že je musíte stihnout v předem daném čase. Tento styl hraní příliš nevyhledávám, takže za mě se tyto úrovně povedly, ale je třeba k nim najít vztah. Rychlé přemýšlení tohoto typu přenechám spíše jiným. Podle rychlosti vás samozřejmě hra řádně odmění. V průběhu hlavní hry se vám občas stane, že musíte takto danou úrovní projít předem. V limitem omezených misích se však můžete pohybovat  rychleji díky speciálním prvkům na které lze narazit. Ty vám tak alespoň trochu usnadňují postup. Při řádném běhu totiž nemáte možnost misi jinak splnit.

Celkově hra vypadá velice pěkně. Vše běží na dnes již proslulém Unreal Enginu. Veškeré efekty jsou velmi povedené a hra i přesto že se ve značné míře pohybujete převážně v bílé, vypadá opravdu dobře. Optimalizace je na výbornou, takže není důvod se někde rozčilovat kvůli zásekům či podobně.

Q.U.B.E. nabízí velmi inteligentní hádanky, které vám umožní se do hry ponořit a vychutnat si ji plnými doušky. Zejména milovníci chytrých plošinovek si přijdou na své. Vynikající leveldesign pocit ze hry ještě umocňuje a ukazuje, že se nejedná jen o lacinou kopii Portalu. Škoda jen slabšího příběhu, jinak by se jednalo o vskutku brilantní kousek.

Q.U.B.E. Director’s Cut nenabízí žádnou formu české lokalizace

- náročnost
- leveldesign