Magicka 2 – Recenze

Blázniví čarodějové se vrací v titulu Magicka 2. A my se podíváme v naší recenzi na to, jak se jim vede!

14. 6. 2015

Ačkoliv se to nezdá, jsou to již 4 roky, co naposledy Magicka řádila na našich počítačích. Inu doba jde dále, studia mezitím udělají jiné hry aby se následně mohla vrhnout zpět k populární značce. Nicméně je třeba vše udělat větší, velkolepější a také na konzole. Magicka 2 se tedy vrací, abychom si opět užili kouzelné a zábavné dobrodružství. Podařilo se jí to?

Magicka nebo Magicka 2?

Hned na úvod je asi třeba říci že je zbytečné čekat zázraky co se pokroku týče. Magicka 2 vlastně přináší pouze vylepšenou grafickou stránku. Celkově je totiž koncept úplně stejný jako minule a vlastně se toho ani po stránce hratelnosti příliš nezměnilo. Což je škoda. Potenciál by tu jistě byl. Ono legrační hříčka s malými kouzelníčky je sama o sobě dobrým lákadlem.

Vy se opět stanete bezejmenným mágem, jehož úkolem je zkrátka doběhnout z bodu A do bodu B a jediné co vám bude překážet v cestě jsou nestvůry. Těch potkáte poměrně dost a bohužel samotné mise, kde právě jen likvidujete protivníky, nemají ani nejmenší význam v příběhu. Vše je vyprávěno pomocí cutscén a to většinou mimo herní zážitek.

Rovnou za nosem!

K tomu abyste se dostali na konec dané mise pochopitelně slouží nejrůznější kouzla. Ty mezi sebou můžete různě míchat a tím vlastně vytváříte dané souhrnné kouzlo. Máte k dispozici totiž různé elementály, které vám umožňují se využívat vzájemně a doplňovat se. Což v praxi znamená že můžete míchat oheň se zemí či například se smrtí. A co třeba také vodu a blesky? Jednotlivé elementály jsou: voda, oheň, život, smrt, štít, blesky, led a země. Tyto kombinace vám umožňují nepříteli zasadit fatální rány a donutit jej zemřít za své Pandemonium.

Nepřátel je vcelku dost, nicméně jen co se týče počtu. Jednotlivé třídy se tu příliš nemění. Potkáte elfy, trpaslíky, trolly, krabi atd. Po čase tedy zjistíte, že se to stále opakuje a bossů je tu asi jako šafránu. To je zatracená škoda. Magicka 2 má potíže vás u monitoru či obrazovky udržet delší dobu. Nehledě na to, že se ani nejedná o příliš náročnou záležitost.

Humor až na prvním místě

Magicka 2 má také potíže s tím, že se snaží být za každou cenu vtipná a ono to dlouho nevydrží. V první chvíli si říkáte, ale jo je to vlastně docela fajn, abyste po pár desítkách minut už pěnili nad tím jak příliš stejné veškeré vtipy jsou. Nehledě na to že to vlastně ani vtipy nejsou. Tato přílišná snaha pak vede k tomu, že se vám hra začne zajídat a to je zatraceně špatně.

Hlavním lákadlem hry je samozřejmě kooperativní multiplayer. Až čtyři hráči se mohou vrhnout do hry a je faktem, že hra i když se dá projít v jednom, se tím zjednoduší. Vaši nepřátelé mají najednou více cílů k likvidaci a tak se boj rozmělní. Možná je škoda že zde působí friendly fire, jelikož často zasáhnete kolegu. Nicméně také zde funguje rychlé uzdravení od vašich spolubojovníků. V tomhle přece jen je síla této hry a pokud tedy máte kolegu s nímž hrát, tak se i zabavíte.

Zpracování hry je solidní. Grafika doznala zlepšení a jednotlivé detaily jsou opravdu pěkné. Takže proti samotné vizualizaci a ostatně i hudbě nemůžeme říct ani slovo. Hodně nám ale vadily bugy, které se objevují. Hra si občas řekne, že další misi prostě nespustí a tak čekáte na dokončení loadingu, jenže se nic neděje. Občas vypadává spojení a sem tam pozlobí i kamera. Totálním propadákem je pak nemožnost mapování kláves. Respektive, klávesy měnit můžete ale až kdesi hluboko v nastavení hry v samotné složce. To nebereme jako efektivní řešení.

Svět Midgard tak není pro každého. Magicka 2 toho přináší zatraceně málo na to, aby vás dokázala udržet u hraní. Znovuhratelnost zde příliš nehledejte, pokud nemáte zarytého parťáka. Ostatně, pokud vás nebavila první Magicka, tak druhá vás rovněž nechytne. Problém bude u kouzel, kdy po vás hra chce mačkat rychle kombinace a vy lovíte příslušné tlačítko. Tyto útrapy mohou někoho provázet celou hru. Co tedy dodat závěrem? Magicka 2 je fajn hříčkou na 2-3 odpoledne, zejména ve více hráčích, jinak ale nejde o příliš dobrou záležitost.

Hra Magicka 2 nenabízí žádnou formu české lokalizace

- technické problémy
- kamera