LittleBigPlanet 3 – Recenze

Sackboy je zpět v LittleBigPlanet 3 a my si na něj posvítili v naší recenzi.

14. 12. 2014

Za dobu existence konzole Playstation už hoši ze Sony a jí patřících studií, přivedli na svět opravdu mnoho her a parádních titulů. Jedním z těchto titulů byl i první LittleBigPlanet. Malá a zprvu nenápadná hra se stala fenoménem, přičemž druhého dílu se prodalo velké množství kusů a zažil nesmírnou popularitu, díky Sackboyovi a možnostem vytváření misí a postaviček, dle vlastního výběru. Právě editor vybudoval kolem LittleBigPlanet enormní komunitu, která je aktivní dodnes. Není tedy divu, že poté co se autoři zaměřili na Tearaway: Unfolded pro Playstation 4, se jiné studio chopilo třetího dílu.

Sackboy je zpět a s ním i další nezbedové

Stejně jako v předchozích dílech se hlavní role ujme bláznivý, ale roztomilý panáček Sackboy. Ten se dokáže různě přizpůsobovat hráči a reaguje na nejrůznější podněty i pomocí emocí, které sám hráč může nastavit. Tahle vtipná postavička už toho zažila opravdu hodně, ale stále nemá svůj zasloužený klid. Tentokrát si navíc na pomoc přivolává dle dostupnosti, až tři další kamarády, čímž se hratelnost trochu okořeňuje, ale stačí to k úspěchu?

Nové postavičky samy o sobě, jsou naprosto boží. Každá z nich přináší změnu v hratelnosti a díky tomu dochází k výrazné obměně stereotypu, který u LBP značky musel časem zákonitě přijít. Jednotlivé postavičky mají každá unikátní schopnosti, díky nimž můžete překonávat překážky, které ostatní nemohou a pomáhat si tak vzájemně. Zejména v kooperaci je to neskutečná zábava.

Ve čtyřech na skutečnou výpravu

Kamarádi Sackboye jsou celkem tři, a to následovně – Toggle, Oddsock a Swoop. První jmenovaný je zároveň největší i nejmenší postavičkou. Dokáže totiž dle potřeby měnit svou velikost a dostat se tak do míst kam jiný nemůže. Buďto si cestu probourá anebo vleze i do nejmenších skulinek. Swoop vám pak umožní dostat se na těžko přístupná místa, neboť umí létat a dokáže ostatní i přenášet. Oddsock je pak extrémně rychlý, jelikož běhá po čtyřech a díky tomu je také schopen šplhat, oproti ostatním.

Kromě toho že Sackboy si do party přizval další kamarády, se naučil také pár nových schopností a vlastností. Zejména mu k tomu dopomáhá nová výbava, kterou si sehnal. Například Pumpinator je zajímavá hračka. Tím se dají totiž posouvat objekty po úrovních. Dále má Sackboy k dispozici třeba trysky či svítilnu a hák, kterým se dá jezdit po kolejích. Díky těmto věcičkám se vám snadněji zdolávají úrovně a porážejí případní nepřátelé.

Pokud jde o samotnou hratelnost, tak se noví autoři nepokoušeli o žádné skopičiny, zachovávají původní přístup ke hře, jen malých inovací se dočkalo ovládání. Ale je to jen otázka cviku. V podstatě vás tedy opět čeká přehršel úrovní v kterých se budete snažit Sackboye a jeho přátele dostat na samotný konec. Spoustu toho naběháte, nahopsáte a  sem tam budete muset použít vhodně některou ze schopností a zapojit na chvilku i hlavu. Samozřejmě, pokud budete chtít sebrat veškeré odměny a samolepky, tak vás hra trošku potrápí.

Editor a multiplayer, jako stěžejní části hry

Kromě základního příběhu a dějové linky se naskýtají k dispozici i levely vytvořené přímo komunitou skrze editor. I ve třetím díle jsme se dočkali možnosti vytvářet nové levely a kompletně stanovovat hratelnost jednotlivých úrovní. Jen se sluší zmínit, že je třeba se trochu seznámit s tím, jak s editorem pracovat, neboť ti kteří zkušenosti nemají budou mírně řečeno v koncích. Vše je o pochopení daných nastavení a pokud se s nimi naučíte, máte možnost vystavět neuvěřitelné levely plné zábavy.

Zpracování je na solidní úrovni, ale nepřináší nějak rapidní změny. Pochopitelně jsou veškeré textury v nejvyšším rozlišení a na samotných panáčcích jsou tak při bližším pohledu vidět i ty nejjemnější detaily. Jinak si ale hra zachovává svého kouzelného ducha ve stylu pohádky. Pokud jde o grafické podání, možná se na něm při přechodu z jedné generace na druhou dalo zapracovat o něco více. Takto se jedná o vyostřenější dvojku. Místy však narazíte na drobné bugy, jako jsou záškuby ve stěně či občasné fyzikální nesrovnalosti. Nic co by ale znatelně kazilo dojem ze hry. Ozvučení je skvělé a vybraný soundtrack dokonale koresponduje s děním na obrazovce. Autoři dokázali vše skvěle namixovat a doprovodnou hudbu si tak budete vyloženě užívat.

LittleBigPlanet 3 je spíše než plnohodnotné pokračování slušným předělem, mezi dalším dílem, který by případně opět měli na svědomí Media Molecule. Jejich úspěch se nepodařilo novým autorům napodobit a dá se očekávat, že třetí díl nebude příliš vyhledávaným titulem, zkrátka kvůli tomu, že nenabízí příliš nového. Těžko nyní soudit jaké má Sony se značkou další plány, ale možná by to chtělo Sackboye teď nechat nějakou dobu odpočívat.

- tuny obsahu
- zábava

- málo novinek