inFamous: First Light – Recenze

inFamous: First Light je dokonalým příkladem parádního příběhového rozšíření.

8. 9. 2014

Sony rozhodně nezahálí a jejich studia také ne. Aby se na PS4 hráčům neprášilo, tak je třeba je zásobovat novými hrami. A to se Sony zatím velice daří. inFamous: Second Son vyšel letos v březnu a jedná se bezesporu o zatím nejlepší exkluzivní hru pro Playstation 4. Sucker Punch ale nelenili a rozhodli se téměř ihned po vydání oznámit inFamous: First Light. Ten předchází událostem v Second Son.

Světlem k vítězství!

Jak tedy již bylo zmíněno, First Light představuje události, ke kterým došlo ještě před původní hrou. Delsin tu tedy nevystupuje, ale za to se ujmete role malé gaunerky Fetch. Abigail Fetch Walkerová je Conduit, což je něco, čeho se místní obyvatelé Seattlu velmi bojí. Zatímco v původní hře se Fetch tváří jako slabší článek, zde vystupuje jako pravá bojovnice. Její příběh je vyprávěn ze dvou rovin. Jedna rovina vypráví děj, kdy je zatčena ve věžnici Curdun Cay a druhá to co tomu předcházelo. Vy si tak vyzkoušíte několik osobnostních stránek, které Abigail má.

inFamous: First Light je něco mezi samostatnou hrou a DLC. Herní doba se pohybuje kolem 4-5 hodin v závislosti na tom, jestli se budete věnovat i vedlejším aktivitám. Mapa hry je stejná jako v původní hře, jen s malými změnami. First Light se totiž odehrává 2 roky před událostmi ze Second Son. Mapu ale využijete jen napůl. Horní polovina je přístupná, spodní už ne. Veškeré události se totiž odehrávají pouze tam. Aby Fetch mohla zachránit svého bratra, tak na to vývojářům stačilo jen určité množství budov a bloků. Jen škoda, že příběhový dodatek nepodporuje systém karmy a tak nedochází k žádným rozhodnutím a příběhovým změnám.

Neonem ke svobodě

Oproti Delsinovi ale naše rebelka je věrná svým původním schopnostem, které za celou dobu nemění. Jedná se o neon. Díky tomu se pohybuje extrémně rychle oproti ostatním lidem a také dokáže metat neon do stran. Po městě jsou také silové portály skrz které se Fetch může pohybovat ještě rychleji. Kromě toho zvládá i boj nablízko, a to velice dobře. Dokonce se dá říci že lépe než Delsin. Poslední třešničkou na dortu je speciální útok poté co je k dispozici. Abigail vyletí do vzduchu, vytvoří tornádo, které nasaje nepřátele a poté vybuchne.

Kromě příběhu jsou tu samozřejmě i vedlejší aktivity. Pokud vás tedy děj aktuálně nebaví anebo už jej máte hotový, tak se můžete pustit do sběru všudypřítomných lumenů. Ty vám umožňují vylepšovat veškeré schopnosti. Díky tomu se stáváte silnějšími a nebezpečnějšími. Po městě je pár příležitostí jak si ukrátit dlouhou chvíli. Kromě statických lumenů je třeba pochytat ty, které se před vámi snaží uletět, občas musíte někoho zachránit, vytvořit grafity a také sestřelit pár policejních dronů. Z nepřátel vám samozřejmě zatopí všudypřítomné D.U.P.

Efektová show

First Light vám po dohrání nabídne ještě jednu zajímavost. Setkáte se s ní již během příběhu, ale plně se vám dostane pod ruku až na konci hry. Jedná se o bojovou arénu. V ní si můžete vyzkoušet jaké to je se bránit vlnám nepřátel anebo zachraňujete civilisty. Z veškeré akce sbíráte body a ty se pak na konci sečtou a umístí vás do celosvětového žebříčku, který porovnává výsledky se všemi ostatními.

Už inFamous: Second Son ukázal že se jedná o zdařilý kousek co se po grafické stránce týče. V některých efektech byl naprosto bezkonkurenční. Ani First Light se nedrží vzadu. Efekty a vše okolo je zvládnuté na jedničku. Vývojáři sice využívají stejných lokací jako minule, až na jednu novou za kterou mají opravdu palec nahoru, ale to rozhodně nijak nevadí.

inFamous: First Light je skvělou hrou. Není to sice plnohodnotné pokračování, ale velice slušně se může měřit s jinými tituly. Jde o parádní rozšíření již tak dobré hry. Jestliže vás první hra chytla za srdce, tak vás chytne i First Light. Jestliže vás ale Delsin neoslovil, tak Fetch už to sama nezvládne.

- efekty
- délka hry
- hlav. postava