Hearthstone: Heroes of Warcraft – Recenze

Taktická karetní hra od Blizzardu Hearthstone: Heroes of Warcraft v naší recenzi.

10. 4. 2014

Už nějakou dobu je veřejně zdarma nová hra od Blizzardu. Touto hrou je Hearthstone: Heroes of Warcraft. Vydání hry provázel veliký hype ze strany vydavatele a my jsme zvědaví, jak celé dílko vlastně dopadlo.

Stylizace není všechno

Samotní vývojáři označují hru jako rychlou strategii s taktickými prvky. Co to tedy vlastně je? Je nutné u hry přemýšlet a rozvrhnout si kroky. Nesmíme opomenout důkladně složený balíček z karet, které si grindem odemykáte. Můžeme využívat tzv. Crafting mode. V tomto režimu pomocí kouzlení ničíte nepotřebné karty a ze získaných surovin vyrábíte nové. Vyrobit se dají naprosto obyčejné karty, ale také můžeme sáhnout po epických silných kartách. U každé karty je napsáno jméno umělce, který ji nakreslil. Celý vzhled a design je branný z universa Warcraftu a například pár zvuků jsou recyklace z World of Warcraft. Je zde devět herních tříd, které jsou stejné s World of Warcraft. Každou herní třídu reprezentuje hrdina podle lore World of Warcraftu. Arény pro zápas jsou různorodé a různě stylizované. Je zde například styl orků a lidí. Vše samozřejmě bráno z Warcraftu.

Stránka hratelnosti

Souboj dvou hrdinů v aréně plyne opravdu rychle. Když trvá dlouho je zde odpočet času, pro pomalejší hráče. Zatím jsme nenarazily na souboj, který by nás vyloženě nudil. Souboje jsou plné pěkných efektů a karty jsou pěkně vypracovány. Nuda nastává, jen když máte opravdu pomalého oponenta. Každá karta je originální a má svůj účel. Na začátku každého kola dostanete na výběr několik karet, které můžete slepě vyměnit a doufat za výhodnější. Vývojáři myslí na to, že na začátku nemůžete použít karty, které stojí spoustu many. Mana je měna, za kterou si vyvoláváte karty. Mana startuje na jedničce s prvním tahem a usazuje se na desítce. Herních režimů je menší řada. Klasický player versus player, je rozdělen na Casual a Ranked. Je jasné, že Casual hra je určena pro volné hraní a zkoušení nových karet. Teprve až Rankedové hry, jsou započítány do vaší úrovně v žebříčku. Pro trénink je určen mód Practice, který je pouze proti počítači a má různé úrovně obtížnosti. Poslední herní režim je Arena. V tomto režimu dostanete náhodné karty, z kterých si musíte složit balíček. S tímto balíčkem a zvoleným hrdinou musíte odehrát tři kola.

Jak vlastně probíhá duel

Celý herní zážitek, se točí okolo soubojů mezi hráči. Proto bude dobré rozebrat je podrobněji. Duel teoreticky začíná už ve chvíli, kdy začnete tvořit balíček z dostupných karet. Balíček se bude odvíjet od vaší herní třídy a stylu hry. Každý hrdina má svoje speciální karty a nějaké kouzlo. Například Warrior si může vyvolat štít, který mu přidá dva životy a Mage fireball, který ubere jedno poškození. Jsou zde i karty nespecifické tak zvané neutrální. To jsou převážně minioni. Karty jsou různé a ne všechny jsou stejné. Najdeme zde Miniony, což jsou monstra s životy a udělují poškození. Máme tu i různé spelly a taunt. Karta s abilitou taunt nedovolí protivníkovi zaútočit na jinou kartu, dokud není tato zničena. Balíček může být zaměřen na tvorbu minionů nebo tauntů. Zde si každý může vyhrát a zjistit s čím se mu nejlépe bojuje. V samotném boji pak chytrou kombinací minionů a tauntů lze dělat divy. Uvedu příklad. Minion má abilitu, že za každý svůj živit o který přijde. Dostane bonusové poškození. Když tohoto miniona necháte chvíli trpět tak nakonec může mít i trojnásobnou sílu. K této síle mu může pomoci i minion, který po vyložení, všem ostatním přidává životy a poškození.

Závěr

Celý Hearthstone: Heroes of Warcraft je zdarma. Vývojářům můžete platit pouze za rychlejší odemčení karet, které také nedostanete stoprocentně ty, které chcete. V celé hře hraje velkou roli náhoda. Přes to je Hearthstone velice chytlavá hříčka, která zabaví a jako oddechovka je naprosto ideální.

- Grafika
- Hratelnost
- Nenáročné na čas