Halo: The Master Chief Collection – Recenze

Halo: The Master Chief Collection je tu a nabízí doslova galaktickou zábavu, která jen tak neomrzí.

8. 11. 2014

Recenzovaná verze: Xbox One (hra je exkluzivním titulem této konzole)

Jeden z ultimátů herních remasterů se dostává na pulty prodejen a vy si tak můžete vychutnat to nejlepší z Master Chiefových dobrodružství. Legendární série Halo se prodalo na desítky milionů kusů a s každým dalším dílem popularita této značky neustále roste. Třebaže u nás není série zase tolik profláklá ještě neznamená, že by se o hře nemluvilo. Master Chief, Cortana či samotné Halo jsou názvy a jména, která mají zvuk. Není tedy divu, že Microsoft přichystal kompilaci všech Halo her a mnoho dalšího. My se jí podíváme na zoubek.

Obsahu až nad hlavu

Microsoft ohledně Master Chief Collection rozhodně nezahálel a narval ji obsahem jako máloco. Toto vrcholné dílo kultovní série přináší na konzoli Xbox One ultimátní sbírku všeho hlavního, co kdy v univerzu Halo vyšlo. Najdete tady tedy hry Halo, Halo 2, Halo 3 a Halo 4. Bohužel další spin-offy které také vznikly – Halo: ODST, Halo: Reach či Halo Wars tu bohužel chybí. Je to odůvodněno tím, že kolekce se zaměřuje výhradně na Master Chiefa, tedy Johna-117.

Pojďme se podívat na jednotlivé díly této kolekce. Začneme u samotného zrodu a tím je titul Halo. Ten se autoři rozhodli předělat již z remasteru, a to konkrétně z Halo: Combat Evolved Anniversary, které již před nějakou dobou vyšlo samostatně na Xboxu 360 a následně i na PC. Tato revize však obsahuje veškerý obsah, který byl do prvního dílu vytvořen i včetně extra map. První díl stejně jako ostatní nyní běží v 60 Fps a také v 1080p, což je chvályhodné. Bohužel na prvním díle je nejvíce znát jeho zastaralost a mnoho hráčů s ním může mít problém podobně jako u prvního Half-Life.

Grafická nádhera

Druhý díl má však znatelné změny, které hned poznáte. Pokud jste původní Halo 2 hráli, tak budete šokováni jeho proměnou. Druhý díl byl vůbec nejúspěšnějším v celé sérii, a tak není divu že i v kolekci je mu věnována asi největší péče. Hra má kompletně nový facelift. Celkově byla předělána inteligence protivníků a postav, systém střelby, grafická stránka a hratelnost. Až neuvěřitelně pak působí cutscény, které byly kompletně vytvořeny v technologii CGI. Rozdíl je úctyhodný. Druhý díl má navíc do vínku přidánu funkci, kdy můžete okamžitě přepínat mezi novou verzí a tou původní. To znamená že okamžitě vidíte, jak gigantický rozdíl je mezi jednotlivými verzemi.

Halo 3 nepotřebovalo až tak drsný zásah do celkového konceptu, a tak obsahuje asi nejméně změn, což upřímně příliš nevadí, neboť i tak se jedná o skvělý titul, jen obsahuje asi nejvíce problémů a bugů z celé kolekce. Halo 4 pak také není nijak výrazně změněno, jen byla oběma titulům přidána do vínku opět podpora FullHD rozlišení a 60 snímků za sekundu.

Multiplayer jako hlavní pilíř hratelnosti

Co má na svědomí hlavní úspěch celé značky Halo? No přeci multiplayer. Pochopitelně pro jeho hraní bude vyžadován Microsoft Gold, stejně jako u ostatních titulů, ale to se poněkud bere již jako samozřejmost. Kromě veřejné multiplayerové hry každá ze čtyř her obsahuje kooperativní multiplayer. Halo 1 a 2 to umožňují v počtu dvou hráčů, Halo 3 a 4 následně v režimu až pro čtyři hráče. Multiplayer bude stěžejní záležitostí celé kolekce a dá se očekávat, že servery budou zpočátku padat a haprovat pod náporem hráčů, kteří budou lačnit po tvrdých bojích.

Bylo by asi zbytečné zde blíže rozepisovat náplň a samotnou hratelnost všech Halo her. Ta se totiž nijak neliší od jiného typu stříleček, jen se snaží ale hráči podat i příběh, který je zpracován velmi pěkně a nechybí mu notná dávka inteligence, neboť se snaží ukázat obě strany konfliktu a hráči je servírován ohromný opus, který neomrzí. Co poněkud hyzdí celkovou krásu této hry, tak je fakt že celá kolekce je také výživná porce pro vaše internetové připojení, zejména pokud zakoupíte digitální verzi produktu. Téměř 65 GB dat je obrovská porce a jen těžko ji stáhnete za pár hodin.

Hry, seriál, beta a ještě něco?

Kromě samotných čtyř her a jejich veškerých doplňků a DLC má edice ještě jeden parádní bonus. Microsoft oznámil také Halo: Nightfall, které bude mít premiéru v rámci této kolekce. Díky ní totiž budete moci tento seriál sledovat. Kromě toho že se produkce ujal světoznámý režisér Ridley Scott, tak vám budou nabídnuty příběhové spoje k chytanému Halo 5: Guardians. Nightfall bude vycházet postupně, a to epizodicky. Velkým překvapením v kolekci je i přístup do bety Halo 5: Guardians. Zatím však není jasné co bude jejím obsahem. Ta bude dostupná koncem letošního roku, přičemž s Halo 5 se počítá na léto či podzim 2015.

Halo: The Master Chief Collection není jen remaster již jednou vydaných her, je to obří balíček, který zkrátka obsahuje to nejlepší co kdy v sérii vzniklo. Microsoft si s ní parádně připravuje půdu pro Halo 5: Guardians, které nás čeká příští rok a díky tomu se snaží přitáhnout ke kolekci více lidí. To se mu zřejmě i podaří, neboť jen těžko budete jinde hledat takovou nálož digitálního obsahu za podobné peníze. Fanouškům netřeba doporučovat, ti již zřejmě mají svou kopii doma. Pokud jde o ostatní, kteří se sérií ještě neměli možnost setkat, tak jednoznačně doporučujeme, neboť jde o jeden ze základních pilířů a milníků v dějinách videoher. Úspěch série Halo není jen náhoda a tato obří kompilace to poctivě dokládá.

- čtyři hry
- cena kolekce
- tuny dalšího obsahu