Geometry Wars 3: Dimensions Evolved – Recenze

Oprašte Vitu, Geometry wars 3: Dimensions Evolved za to rozhodně stojí!

23. 7. 2015

Recenzovaná verze: PS Vita

Když jsem při launchi PS4 hrál Resogun a slintal každou vteřinou a bažil se ve spoušti odskakujících a vybuchujících pixlíků, netušil jsem, že to bude trvat jen necelé 2 roky, než se objeví arkádovka, která by se návykovostí alespoň zdánlivě blížila právě Resogunu. Jak jsem se jen mýlil. Geometry Wars 3 se návykovostí blíží cracku s tím, že vám vydrží podstatně déle a dokonce vás vyjde i laciněji.

Sankaku kankei

Už při samotném spuštění na vás vybafnou silná jména Activision, Sierra, Lucid Games. „What madness is this“? Říkám si. Po menším průzkumu jsem se dozvěděl, že Activision se rozhodl jako vydavatel oživit značku Sierra, pod kterou bude vydávat rádoby indie tituly. Samotnou hru pak vyvíjelo mé oblíbené studio Lucid Games, kterým dodnes nemůžu odpustit tiché pohřbení epizodické hry s jednou epizodou Jacoba Jonese. Ihned ze začátku jsem do hry šel tedy s mírnou dávkou skeptismu, který však během prvních 10 minut vyprchal.

Hlavní část hry je tvořena Adventure módem, který vám nabízí standardní kampaň o 50 levelech rozdělených do několika sekcí. Každá sekce je pak zakončena bossíkem a věřte, že u toho posledního se pořádně zapotíte. Hře nechybí ani možnost online hraní proti ostatním hráčům a dokonce ani co-op kampaň u které však zamrzí, že je pouze lokální. Dále máte na výběr z několika hardcore a klasických módů, které se snaží přiblížit původním dílům.

Zelený beyblade > fialový beyblade

Co je na Geometry Wars 3 tak návykové, je bravurní level design. Nažhavíte Vitu, naskočíte do první úrovně, všechno postřílíte, konec. Říkáte si: „Pfff, easy“ a nadšeně očekáváte vaše high score. V tento okamžik však přichází kruté vystřízlivění a hra se vám vysměje s 1 hvězdičkou ze 3. Dochází vám tedy, že je něco špatně a že se to asi má hrát tak nějak jinak. Z každého nepřítele totiž padají tzv. Geoms, které zvyšují váš multiplier a jsou kritickou součástí úspěchu. Obohaceni o tuto zkušenost se pouštíte do 2. levelu. Ale co to? Teď už se na vás nevrhají pouze krvelačné hvězdice a čtyřúhelníky, ale teď už i raketky? Hra vás rychle seznámí s konceptem, že každý jinak barevný tvar se chová dle předem daných pravidel, jejichž znalost vám umožňuje plánovat pohyb po mapě a efektivněji sbírat ony Geomy. Brzy tak mávnete rukou nad dříve nenádviděnými raketkami a nyní se modlíte, aby na vás nevyskočil zelený beyblade.

Na začátku každého levelu si vybíráte, jakého drona a jakou speciální schopnost chcete pro danou úroveň použít. Neplatí pravidlo, že jedna kombinace je univerzálně nejlepší, ale opravdu musíte schopnosti volit speciálně pro daný level. Pokud máte úroveň s velkou koncentrací nepřátel, určitě oceníte útočného drona, zatímco v úrovních s malou koncentrací a velice rozptýlenými nepřáteli oceníte zase drona, který vám bude pomáhat sbírat Geomy.

Sem lepší než ty, ha!

Hra navíc staví na tak oblíbených sociálních funkcích. Téměř okamžitě po dohrání každé úrovně vidíte, jak si stojíte v porovnání s vašimi přáteli a ostatními hráči v celosvětového žebříčku. Když tedy vidíte, že se vám podařilo dostat se do momentálních top 10, nemůžete se vyhnout úsměvu ala Butters.

Geometry Wars je, jako by Resogun měl dítě se Super Stardust Delta. Je to nezbedný fracek. Nedá vám nic zadarmo a občas vás bude svou obtížností vyloženě mučit, ale stejně na něj nedáte dopustit. Nejenže hra vypadá naprosto úchvatně, ale i se perfektně hraje. Jednou z mála oblastí, která by mohla být lepší je hudební doprovod, ale i to je otázka vkusu a jinak mě téměř nenapadá, co hře vytknout, jelikož v rámci žánru plní všechny svoje cíle. Navíc je tato hra pro mnohé důvodem oprášit mnohými zapomenutou Vitu. Třešničkou na dortu je fakt, že hra je momentálně „zdarma“ pro členy PlayStation Plus.

Geometry wars 3: Dimensions Evolved nenabízí žádnou formu české lokalizace

- Hratelnost
- Sociální funkce