Diablo 3: Reaper of Souls – Ultimate Evil Edition – Recenze

Diablo 3: Reaper of Souls – Ultimate Evil Edition je tím nejlepším možným Diablem.

24. 9. 2014

Diablo 3 je bezesporu vynikající hrou. Shodli jsme se na tom se Štěpánem jak u PC verze, tak u konzolové. Blizzard nelenil a kromě PS3 a Xbox 360 verze, vydal i verze pro next-gen, tedy PS4 a Xbox One. Oproti původní verzi obsahuje Ultimate Evil Edition navíc také datadisk s názvem Reaper of Souls. Má smysl se novou verzí zabývat?

Ultimátní ďábel

Ultimate Evil Edition nabízí možnost propojení savů z předchozích verzí hry. Pokud tedy máte PS4 verzi a předtím jste hráli PS3 verzi, tak si můžete savy stáhnout. Navíc se vám odemkne jeden z legendárních předmětů. Ačkoliv jsem s tím neměl problém. Spousta lidí v mém okolí s tím však potíže měla. Import pozic by však mohl vyřešit některý z plánovaných patchů. Pojďme si tedy něco povědět o nové edici hry.

Velkou novinkou této edice je nové povolání hlavní postavy. Tou je Křižák, který dříve chyběl. Kupodivu do celé hry výborně zapadá, jestliže se vám podaří jej dobře vyladit a nasadit mu správnou výbavu je to hotový stroj na zabíjení. Rozhodně se Blizzardu podařilo zařadit novou postavu do konceptu hry parádně.

Sanctuary v ohrožení

Diablo 3 vypráví příběh celých dvacet let po událostech druhého dějství, respektive jeho datadisku. Fandové dobře vědí, že ona katedrála, která je na začátku zničena je ta z prvního dílu a právě zde začíná velký souboj dobra a zla. Stručně a výstižně. Po dopadu jakéhosi meteoritu se svět Sanctuary opět dostává do hrozivého nebezpečí a brány pekel se opět otevírají. Poté co jej dohrajete, což znamená dokončení čtvrtého aktu. Pátý akt a tedy i poslední je vlastně samotné Reaper of Souls, samotný datadisk hry.

Ve vesnici Westmarch jsou potíže. Což není zase tak překvapivé, jinak by ani samotný datadisk nevznikl. Odvržený anděl Malthael má pocit že mu někdo ukřivdil, a tak nastává pomsta biblických rozměrů. Vaším úkolem pochopitelně bude jej sejmout a přitom vše ostatní co se vám postaví do cesty. Nechybí nové questy, nová monstra, nové výzvy. Nutno uznat že pátý akt je zkrátka brilantní a dokonce bych řekl že i nejlepší.

Nejsem žádným ohromným fanouškem této série ale už první konzolové verze mě uchvátila a skutečně chytla. Diablo 3 je skvělé, i když je ve své podstatě naprosto triviální. Ano, rozhodně můžu říct, že koncept hry je vlastně naprosto tupý a primitivní. Důležité však je, že dokonale funguje. Ono ve hře totiž neděláte v podstatě nic jiného, než že procházíte dostupné lokace na mapě, které jsou dosti uzavřené a pustí vás jen na vedlejší quest, a také likvidujete vše, co se vám uráčí postavit do cesty, a věřte, že toho bude zatraceně hodně.

Nový herní obsah

S questy se však podařila autorům zajímavá kulišárna. Aby nemuseli čelit tlaku hráčů v tom smyslu že po dohrání hry není co dělat, tak připravili zcela nový režim. Tím je Adventure režim. Ten se vám zpřístupní až po dohrání a máte tak přístupný celý svět Sanctuary v němž se přesouváte rovnou pomocí portálů. Na mapě se objevují nové úkoly a sem tam nějaký ten boss s nímž jste se předtím nesetkali. Systém levelování také doznal změn, tentokrát můžete zlepšovat svou postavu neustále a padají vám pořád nové předměty.

Diablo 3 běží na PS4 výborně. Nejsou zde žádné propady frameratu a jede stabilně na 60 FPS i v případě že je na scéně mnoho nepřátel a dalších efektů. Je až neuvěřitelné jaký rozdíl udělá 60 snímků za sekundu oproti klasickým 30. Už u hry Tomb Raider se mi nechtělo věřit vlastním očím, jak dokonale ostrá hra může být. Diablo 3 dokládá můj omyl. Vypadá to parádně a některé scény tak máte mnohem přehlednější v samotném boji.

Co považuji za hotový masterpiece, tak to je ovládání hry. Blizzard ačkoliv zkušenosti s konzolemi před samotným Diablem neměl, tak si s tím poradil na výbornou. Hra se hraje naprosto skvěle a nejde jí nic vytýkat. Osobně nemám u tohoto typu her na PC rád onu nutnost, kdy musíte neustále držet levé tlačítko myši, aby se vaše postava pohnula, a počet kliků na myš se rovná počtu zavražděných lidí Chuckem Norrisem. Postava skvěle reaguje na pohodlné hraní analogem a zbytek tlačítek je rovnoměrně namapován. Dokonce hra ani nevyužívá většinu dostupných tlačítek na Dualshocku. Nově byl přidán na pravý analog úhybný manévr (úskok) v některých bitvách jej občas využijete.

Diablo 3: Reaper of Souls – Ultimate Evil Edition je stejně návyková jako původní konzolová verze. Nehledě na to, že Evil Edition nabízí spoustu zajímavého obsahu a podstatně lepší grafickou stránku. Když jsem tvrdil, že lepší verze Diabla už být nemůže, tak jsem se mýlil. Next-gen verze je tou nejlepší možnou.

- nový obsah
- datadisk
- zlepšená grafika