Destiny – Recenze

Vesmírný epos Destiny konečně pod drobnohledem. Ale má smysl se mu nějak více věnovat?

23. 9. 2014

Nebudu zastírat že Destiny byla hra na kterou jsem se těšil až příliš. Popravdě nebyl jsem si stoprocentně jistý tím o čem vlastně hra bude a jak se bude vlastně hrát. Ale byl tu příslib. Příslib toho, že nás čeká úchvatné dobrodružství, které nemá obdoby a velikostně budeme ze hry doslova na větvi. Na větvi z toho jsme, respektive jsem, protože Destiny zůstává jen příslibem a řekneme si proč.

Nová značka, nový „příběh“

Studio Bungie se po rozloučení s Microsoftem vrhlo do vlastní značky, kterou je dnes Destiny a pod vydavatelstvím Activision je tu tedy kontrakt na celou trilogii, která má výhledově vycházet do konce tohoto desetiletí a možná se pak dočkáme i dalších dílů. Ostatně co se týče prodejů, tak to vypadá že skutečně nás toho čeká v Destiny ještě hodně. Ale budeme o to stát?

Příběhově je Destiny poměrně velká katastrofa. V podstatě se nedozvíte vůbec nic. Na planetě Zemi se objevil záhadný měsíc, který umožňuje rychlé cestování vesmírem a díky tomu je možné kolonizovat i jiné planety a také prozkoumávat blíže vesmír. Lidstvo je však téměř vyhlazeno díky děsivému nepříteli. Poslední město na Zemi zůstává pod ochranou tajuplného měsíce. Vy jste probuzeni po dlouhém odpočinku (rozuměj po smrti). Probudí vás váš všudypřítomný společník, označovaný jako Ghost.

Poté co se vyhrabete z nejhoršího tak se dostanete do vesmírné lodi z níž si vybíráte do jaké destinace se vlastně přesunete. Na výběr je prvně planeta Země (zničené Rusko) a poté Věnuše, Mars a další. Trochu mě mrzí, že autoři nezabrousili i do jiných soustav a nenabídli toho mnohem více i co se dalších představ týče. Nemohu jim však upřít že jednotlivé lokace jsou ztvárněny poměrně dobře a leveldesign je obecně na velmi slušné úrovni.

Sólo neexistuje

Před startem samotné kampaně, nebo-li veškerého hraní, máte možnost si přizpůsobit postavu vzhledově. Upřímně zde mi chyběla nějaká větší variabilita při výběru jednotlivých rysů. Destiny nabízí jen úplný základ. Jsou zde na výběr obě pohlaví ve třech rasových variantách a pak lze nastavit sestřih vlasů, barvu očí a podobné drobnosti, čímž celá úprava končí. Vše je předem nagenerované, takže si s tím příliš nepohrajete.

Asi je třeba hlavně říct, že Destiny je převážně online hrou. Pokud nejste připojeni máte prostě smůlu. Jestli jste stejně jako já očekávali nějakou singleplayerovou náplň tak budete zklamáni. Hra nic takového nenabízí a neustále vás nutí být online. Náplní je tedy plnění úkolů s jinými hráči, levelování a zlepšování sebe sama.

Destiny je ve výsledku prachbídnou střílečkou v které nejde o nic jiného než postřílet vše živé co se vám postaví do cesty. Ohledně samotných bitev nemám příliš výhrad. Střelba je dobrá a akce poměrně hutná, zejména na vyšší obtížnosti, jen mi není jasné, co tím vlastně básníci z Bungie chtěli říct. Celá hra se točí kolem totálně stupidních úkolů typu: najdi tohle, rozstřílej tamto, dojdi támhle a zabij toho drsného hnusáka, a podobně. Hra je extrémně stereotypní a nudná. Ačkoliv mě ani série Halo nikdy příliš nebrala, tak musím uznat že Halo 4 bylo nepoměrně lepší záležitostí než-li Destiny.

Dojdi, zabij, vypadni

Pokaždé když už se v dané lokaci dostanete na samotný konec, tak vás čeká nějaký ten boss, kde bitva probíhá následujícím způsobem – střílíte do něj vším co máte, což dělají i ostatní a běháte kolem jako totální idioti. Ve chvíli kdy boss dané lokace padne, tak se spustí půl minutový odpočet a vy jste pak nemilosrdně vyhozeni ze hry do menu, kde se vám načítá skóre a výsledky. Proč? Proboha proč? Destiny nemá žádné příběhové spojováky, vše je pouze skrze nijak nenavazující kousíčky, které jsou ve finále úplně o ničem.

Od hry do které byly vysypány stamilióny dolarů bych očekával skutečně revoluční titul. Destiny je však na půli cesty. Některé prvky fungují na výbornou, ale celková stupidita a nudnost titulu jej sráží doslova na kolena. Chápu že takové Call of Duty je stereotypní nudou díky vyčpělosti celé série. Není mi však vůbec jasné, jak je možné že nová značka působí jakoby šlo o pátý díl, který nemá co nabídnout.

Střílení a …. nic

Problémem Destiny je že v samotném základu vychází skutečně jen jako základ. Autoři z Bungie slibují ohromnou podporu do budoucna. Slíbeny jsou nové postavy, lokace, zbraně, úkoly a mnoho dalšího. Spíš je zde tedy rozumnější varianta, že nás to hlavní čeká až v případném druhém díle na němž už se zřejmě pracuje. Aktuálně je však Destiny jen pouhou MMO střílečkou.

Zpracování hry není vůbec špatné. Pokud jde o grafické zpracování, rozhodně jsme již mohli vidět lepší kousky, ale v rámci potřeb titulu je grafické podání včetně zvuků naprosto dostačující. Ačkoliv jsem recenzoval verzi pro starší generaci konzolí, tak i na té hra vypadá obstojně. Pochopitelně nemá některé efekty a není tak vyhlazená. Některé scenerie jsou ve hře skutečně povedené.

Destiny je ve výsledku jen online střílečkou. Nic víc, nic míň. Bohužel se opět potvrzuje, že PR udělalo své a Destiny tak našlo spousty nových majitelů. Otázka je, jak dlouho hra zůstane v podvědomí a skutečně se bude hrát. V aktuálním provedení toho totiž příliš nenabízí a můžeme jen doufat že přijde zlepšení. V jiném případě nevidím příliš důvodů proč si hru vlastně pořizovat.

- souboje
- prostředí

- příběh neexistuje