Battlefield: Hardline – Recenze

EA se pokouší svou zaběhlou značku okořenit. Jenže stačí to v případě Battlefield: Hardline?

26. 3. 2015

Battlefield je značka, do které vkládá EA velké naděje. Bohužel jí sužuje stejný osud jako spoustu další a to snaha o zavedení téměř každoročního vydávání. Battlefield: Hardline je však z jiného těsta než klasické Battlefieldy. Tentokrát se z klasického vojenského konfliktu přesuneme do klasické dětské hry – na policajty a na zloděje. Hardline je totiž pokus o kriminální titul plný městské špíny a korupce uprostřed drogových kartelů.

Neúplatný policista

Tentokrát se autoři dušovali tím, že nám přinesou kvalitní singleplayerový zážitek, a to zejména díky skvělému příběhu v kampani. Bohužel se tak nestalo. V podstatě se jedná o úplné klišé, které je navíc doplňováno hloupými absurditami. Podobně jako v Call of Duty, totiž vývojáři spadli do víru čirých nesmyslů a přehypovaných momentů. Ty ale někdy působí opravdu směšně. K tomu se ale ještě vrátíme. Hlavní postavou je Nick Mendoza, který byl převelen na protidrogové v Miami. Jak se dá očekávat, tak jeho náplní práce nebude žádný med. Nick se brzy zaplete do mnohem větších potíží, než jsou pouliční dealeři a šílená kampaň může začít.

Ačkoliv Hardline nenabízí takovou přehlídku výbuchů jako třeba Call of Duty nebo předchozí díly Battlefieldu, tak se mu nedaří eliminovat nesmyslné honičky po městě, při nichž je zbouráno půl Miami. Dále je tu problém s takzvanými wow momenty. Ve chvíli kdy po vás skočí z vody krokodýl a vy s ním bojujete holýma rukama, tak spíláte ty vlastní.

Zatýkání hraje prim

Kampaň v Hardline je nicméně postavená na tom, že se musíte spíše ukrývat před nepřáteli a přepadávat je ze zálohy. Ve chvíli kdy je k vám nepřítel otočen zády, tak máte možnost na něj houknout klasickou hlášku – „Police!“. V takový okamžik však nastává komická scéna. Ačkoliv nepřítel stojí i proti vám je schopen se zaleknout a zbraň upustit. Vám stačí jej držet na mušce a urychleně jej spoutat.

Ono vůbec umělá inteligence vašich nepřátel je na děsivé úrovni. Většina ani nezavětří, že jste poblíž, i když na vás kolikrát přímo čumí. Hra pak působí neuvěřitelně hloupě. Další věc je, že pokud už dojde na střelbu, tak vás nic nepřekvapí. Nepřátelé spolu nepostupují a netaktizují, což má za následek, že stačí většinou vykouknout a vystřelit. Tím se zbavíte jednoho nepřítele a následně dalšího. Takhle pokračujete, dokud drogové doupě nepůsobí jako jatka.

Hardline se jak v singleplayeru tak v multiplayeru zaměřuje na to, že veškerá vozidla a téměř také zbraně jsou vám k dispozici. Ohledně zbraní je vždy jen nutné ji vzít prvně do ruky, aby se vám odemkla ve zbrojnici. K dispozici máte najednou menší zbraň v podobě pistole a pak větší v podobě kulometu či brokovnice. Pak máte možnost využít paralyzér. Kromě toho je ve hře k dispozici hák, který vystřelíte na vyvýšené římsy a tím se na ně vyšplháte. Na delší vzdálenosti se dá využít lano, které si natáhnete a můžete tak přejet na nedostupná místa.

Multiplayer stále táhne

Battlefield vždy sázel na multiplayerové bitvy a singleplayer byl spíše jen coby dodatek. Pojďme se tedy podívat na to, jak se hře daří ve formě pro více hráčů. Nutno uznat, že stále se jedná o solidní zážitek, neboť hra umožňuje v některých módech hraní až 64 hráčů najednou na jedné mapě. Mapy jsou rozsáhlé, tak akorát je tu však problém ohledně respawnů. Velmi často vás totiž hra po smrti vrhne na místo, kde než se rozkoukáte, tak už jste opět na zemi. Na tom by se ještě dalo zapracovat.

Jako klasika je ve hře režim Team Deathmatch, na němž asi není co popisovat a také vás v něm nečeká nic převratného. Přesto ale půjde o nejhranější režim hry. Dalším režimem o němž se příliš zmiňovat nebudu je Conquest, opět se jedná o ověřenou kvalitu. Další režimy se týkají zejména toho, na čem je celý Hardline postaven. A to boj policie proti zlodějům.

Jedním z režimů je Blood Money, kdy se každý z týmů snaží tomu druhému sebrat peníze donést je na svou základnu. Ten tým který jako první dosáhne finální částky, tak vítězí. Dále je tu režim Hotwire v němž zabíráte body na mapě pomocí vozidel. Upřímně ani jeden z těchto módů mě příliš neoslovil. Mnohem lépe je na tom režim Heist, kdy se snažíte jako zločinci dostat k trezoru a policie vám v tom musí zabránit. Tenhle režim přináší spoustu zábavy a poměrně dost taktizování. Pak jsou tu ještě dva režimy. Prvním je Rescue a druhým Crossfire. Zde bojujete jen 5 proti 5 a v Rescue musíte zachránit několik osob z nebezpečné oblasti, zatímco v Crossfire doprovázíte jen VIP osobu. Tyto režimy jsou poměrně drsné a náročné na vítězství. Nicméně jde o skvělou zábavu.

Solidní, nikoliv dokonalé

Spoustu lidí zajímá jak se podařilo vypiplat samotné zpracování hry. Na poměry série jde o slušný pokrok, pokud jde o modely postav a kupříkladu mimiku. To je ale tak vše. Zbytek na mě působí dojmem, že už byl čas hru zkrátka co nejrychleji dodělat a tím to pro nás hasne. Prostředí je opravdu dosti nepropracované. Okolní koridor je většinou uzavřen podivnými hranicemi, za něž se dostat nedá. Battlefield: Hardline běží na enginu Frostbite, tak jako jeho předchůdci, bohužel optimalizace se příliš nevydařilo ohledně rozlišení, neboť konzolové verze neumožňují plné FullHD. Co se však hře musí nechat, tak je optimalizace v případě efektů či multiplayerových bojů. Ty jsou plynulé a bezproblémové, i když na mapě pobíhá plný počet hráčů, tedy 64.

Battlefield: Hardline opět nepřekvapil. Autoři se snažili využít neotřelého konceptu a dá se říct, že od SWATů nevyužitého. Bohužel se jim to příliš nedaří. Hra působí neuvěřitelně lacině a mdle. Celkově mám z titulu dojem, že by měl být ještě nějakou dobu ve vývoji. Singleplayerovou kampaň už by se zřejmě napravit stejně nepodařilo, ale multiplayer mohl přinést více inovace. Ti kdož mají rádi jen zběsilý průchod téměř bezduchou střílečkou, tak ti budou spokojeni, zbytek se ale může poohlédnout spíše po něčem jiném. Povětšinou totiž máte pocit že hrajete větší datadisk k Battlefield 4.

Battlefield: Hardline neobsahuje žádnou formu české lokalizace.

- zpracování postav

- bez inovace