Batman: Arkham Knight – Recenze

Poslední noc Batmana, tedy Temného rytíře je tu. Má Gotham ještě šanci na záchranu? To zjistíte v Batman: Arkham Knight.

10. 7. 2015

Batman: Arkham Asylum bylo zjevení, Arkham City bylo znamení, že dobré hry ještě stále jsou a Arkham Knight je zakončení se vším všudy. Batman přichází ve své finální kapitole a ukončuje parádně rozjetou trilogii. Jaká je poslední noc Temného rytíře?

Gothamské podsvětí oživá a nasazuje Arkham Knighta

Poslední dějství se odehrává několik měsíců poté co Batman ukončil řádění Jokera. Gotham se na krátkou dobu uvrhl do klidnější atmosféry, nicméně vyvstává nová hrozba. Starý známý Scarecrow se rozhodl že Gotham vezme do vlastních rukou a jednou provždy jej zbaví Batmana. Společně tedy s novou hrozbou, Arkham Knightem, vyráží do odvetného útoku.

Podaří se mu v prvopočátku vyhnat obyvatele Gothamu a společně s Arkham Knightem se pokoušejí převzít město pod svou kontrolu. Batman záhy zjišťuje že kromě zákeřného Scarecrowa je zde mnohem drsnější Arkham Knight, který o Batmanovi ví téměř vše. Poslední noc Temného rytíře je tedy drsným bojem o život, neboť při jeho likvidaci se objevují jeho největší protivníci ve snaze se do boje zapojit a skvadra je to početná. Nechybí Penguin, Two-Face, Harley Quinn a další. Nicméně i Batman má své spojence.

Batman už nechodí jen pěšky

Tím úplně největším a tedy zásadní novinkou v hratelnosti je Batmobil. V posledním díle jsme se tedy dočkali a na jednu stranu je to vítaná novinka, na tu druhou je to občas nezvladatelná bestie. Největším problémem je, že na tlačítku L2 standardně najdete brzdu, zde je však využito k tomu abyste se přepnuli do bojového režimu. Jízda Batmobilem je pak bezproblémová. V bojovém módu bohužel musíte přijít na to, jak nejlépe uhýbat nepřátelským projektilům. Arkham Knight má k dispozici vlastní armádu, a tak se tankovým bitvám nelze vyhnout.

Podobně jako samotný Batman se může vylepšit i Batmobil. Zpočátku tedy máte k dispozici jen určité schopnosti. Původní arzenál zahrnuje kulomet a raketomet. Dále je možné použít EMP, hromadný odpal raket a také možnost nahackovat ostatní tanky. Na můj vkus je bohužel tankových bojů opravdu hodně a občas by tedy nebylo na škodu nás tohoto způsobu boje ušetřit. U Batmobilu je zajímavostí, že pokud s ním škrtnete o většinu zdí v Gothamu tak projedete, nicméně při dalším průjezdu je dům opět kompletní. Autoři umožnili zničit většinu objektů, které vám přijdou do cesty.

Omračuj, nezabíjej!

Boj samotného Batmana se příliš nezměnil. Bylo přidáno pár nových pohybů a komb. Pak už je pouze na vás, zda se vrhnete do boje napřímo, anebo budete své nepřátele zabíjet pomalu a potichounku. Můžete opět využívat různých technických výstřelků a díky tomu se snáze  nepříteli dostat do zad. Pravdou je že i nepřátelé používají více techniky než dříve k vaší eliminaci. Batman zde má novou schopnost, kdy za důkladná omráčení (stále nezapomínejme na to že Batman má v kodexu nezabíjet), se mu naplní ukazatel po němž je možné použít rychlé odstranění nepřátel. Spustí se efektní animace při které se Batman vrhne na jednoho protivníka a vy záhy můžete rychle označit další cíl. Takto se dá během pár vteřin ve finální fázi hry odstranit až pětice protivníků.

Asi si říkáte co vlastně Arkham Knight nabízí po dohrání? Inu je toho poměrně dost. kromě příběhu jsou zde také vedlejší úkoly v nichž můžete chytat ostatní zločince Gothamu. Pokaždé se vám tak otevře nějaká linie daného úkolu v které pokračujete, dokud nechytíte původce daného zločinu. Těchto zločinů je celkově 13. Kromě toho také hra na PS4 nabízí balíčky se Scarecrowem a také s Harley Quinn. Balíček se Scarecrowem je poměrně snadná záležitost, která spadá do speciálních výzev, kterých je v Gothamu něco kolem 70. Harley Quinn tu má své příběhové rozšíření, které je velmi zajímavé, nicméně než se pořádně rozkoukáte, tak je konec. Zabere vám nějakých 20 minut. Trochu zklamáním pro mě jsou další balíčky které budou do hry přibývat, neboť není možné je zakoupit samostatně, ale pouze v rámci Season Passu a jeho cena je opravdu vysoká.

Téměř jako pravé město chaosu

Atmosféra Gothamu je zde přivedena k dokonalosti. Ponuré a špinavé místo je Gotham ve třetím dějství jako nikdy předtím. Architektura daných lokací se podobá předešlým dílům, jen je obohacena o čínskou čtvrť a o vícero výškových budov.

Zpracování je opravdu výborné. I přesto že hra běží na Unreal Enginu 3.5, který už je trochu zastaralejší, tak vypadá opravdu dobře. Rocksteady odvedli solidní práci na next-genu a veškeré detaily jsou propracované výborně. Velmi efektní je zde déšť, který dokonale skrápí Batmanovu zbroj a při přeletu nad městem s hlasitým bubnováním dopadá na váš plášť.

Ozvučení je rovněž perfektní. O dabing se oproti Batman: Arkham Origins postarali původní herci. Což znamená že do hlavní role se vrací Kevin Conroy, jako Batman. Hudební podkres vychází z předešlých motivů a je doplněn o nové kousky, které Batmanovi padnou jako ulité.

PC verzi sužovaly tak těžké problémy, že je momentálně stažena ze Steamu a vydavatel slíbil nejbližší možnou nápravu. PC verzi jsme měli možnost vidět a bohužel se jedná o totální paskvil, kdy je vidět že neproběhla téměř žádná optimalizace.

Batman: Arkham Knight je vynikající ukončení netopýří trilogie. Batman odchází v nejdůstojnějším stylu a s mnoha novinkami. Námi recenzovaná Playstation 4 verze se nepotýká s žádnými problémy, tudíž se jí nebojíme označit společně s třetím Zaklínačem za nejlepší událost letošního roku. Pokud tedy hledáte vhodnou hru, jako ultimátní zábavu, tak je Batman: Arkham Knight výbornou volbou.

Batman: Arkham Knight nenabízí žádnou formu české lokalizace.

- perfektní ukončení
- vynikající atmosféra