Pro Evolution Soccer 2017 – Recenze

Fotbalová hra Pro Evolution Soccer 2017 má letos tvrdého soupeře, ale japonci dobře vědí jak na nás!

22. 9. 2016

Letošní rok se na poli videoherních fotbalových simulací opět utká o post krále Pro Evolution Soccer 2017 a také FIFA 17. Které ze simulací se bude dařit lépe, poznáme již brzy. FIFA nás čeká o něco později, a tak se pojďme mrknout na to, jak si poradili autoři Pro Evolution Soccer s letošním ročníkem.

proevo2

Licence evropských pohárů potěší

PES 2017 nabízí de facto to, na co jsme už pár ročníků zvyklí. Nechybí Master League v níž vedete svůj tým a stáváte se jakýmsi manažerem a zároveň pak hlavní duší týmu, neboť v zápasech je vašich prstů velmi zapotřebí. Nově se ale objevily plně licencované evropské poháry. Díky tomu si můžete vychutnat atmosféru Ligy Mistrů. Znělka také nechybí, ale působila na mě trochu divným dojmem, možná je až příliš potlačena v pozadí.

Hratelnost je velmi dobrá. Avšak hra má své neduhy. Občas jsou to trochu divné pohyby, což je rozebráno v následujících odstavcích. Nechybí tu ale také podivná rozhodnutí rozhodčích, a to jak při vašich tak soupeřových excesech. Trochu zklamání je totiž fakt, že ne vše se píská, i když je to evidentní. Tentokrát není ani příliš vybalancovaná obtížnost. Autoři totiž nastavily poměrně náročné vyšší levely, a tak je kolikrát nemožné vstřelit gól, natož ještě vyhrát. Tentokrát byly mantinely v tomto směru trochu přestřeleny.

proevo4

Fox Engine umí divy

Co se týče zpracování, tak autoři využili opět Fox Engine, který se k Pro Evolution Soccer docela hodí. Detaily jsou naprosto nesporné. Hráči už dnes vypadají téměř jako jejich předlohy. Co mě ale velmi překvapilo a to pozitivně, tak to je pohyb hráčů. Pořád je trošku prkennější než v konkurenčním fotbale, nicméně některé pohyby, zejména u faulů, dokážou vážně překvapit svým provedením. Už to není klasické zakopnutí o soupeře a střemhlav k zemi. Hráči se různě zkroutí, válejí po trávníku, nebo udělají i nějaké to salto. Vše poměrně věrně zpracované.

Co mě zase negativně překvapilo, tak byl fakt, že fanoušci na stadionu působí naprosto hrozně. Jednolitá, nezajímavá kulisa, která se hýbe jak za krále klacka. Atmosféra na stadionu je velmi dobrá, jen škoda že komentátoři nedostali do vínku více hlášek, občas se komentář dost opakuje. Co je ale radost, tak to jsou replaye akcí. Opakovací akce byly v PES vždy doménou a není tomu jinak ani u letošního ročníku. Společně s editorem a možností naklápění a přibližování obrazu je to čirá krása.

proevo3

Naše reprezentace je k smíchu i v PES

Je to sice úsměvné, ale zároveň vyvolá rozporuplné pocity, tak to je licence, kterou v drtivé většině stále PES nemá. Najdete tu světové reprezentace i některé velkokluby v kompletní soupisce, ale pak dojde na ty menší. Stále dochází k tomu, že některé týmy nemají své názvy, ale jmenují se třeba London West a podobně. Česká reprezentace, ta je doslova k popukání. Sestava se skládá ze jmen jako Prouza, Kordík, Peška či Vychodil. Ačkoliv toto hráčům vadilo již před lety, moc se toho zatím v tomto směru neudálo. Paradoxně v jiných ročnících byla naše reprezentace poměrně obstojně licencována.

Multiplayer jsem zkoušel až v poslední dnech, neboť kopie byla dostupná ještě v době, kdy online servery nebyly spuštěny. Multiplayer je tak trošku horor. Server totiž hledá soupeře poměrně dlouhou dobu a vy tak čekáte, než se vůbec začne něco dít. Zápasy mnohdy neběží úplně stabilně a dochází pak k zaškubávání či zpomalené reakci, když dojde na vykopnutí a podobně. Naprosto iritující je taky fakt, že opakovací animaci po gólu můžete přerušit vy a taky váš soupeř.

proevo1

Pro Evolution Soccer jsem dlouhá léta miloval, ještě v dobách Playstationu 2. Následně jsem autory dlouhá léta proklínal za jejich neschopnost a přístup k sérii. Nyní opět zbožňuji tu nejlepší fotbalovou hratelnost. Čert ať vezme některé licence a podobné věci, ale hratelně se jedná o parádní fotbal. Jen ten multiplayer bude třeba ještě doladit. Letošní FIFA 17 se bude muset hodně snažit. Pro Evolution Soccer 2017 je vynikající titul, který je povinností pro každého fotbalistu.

Pro Evolution Soccer 2017 nenabízí žádnou variantu české lokalizace

- výborná hratelnost
- skvělé evropské poháry