Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas – Recenze

Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas je zajímavou adventurou, která se silně inspiruje u Zeldy!

14. 9. 2016

Pokud vám z dostupných materiálů přijde Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas jako mobilní hra, nejste úplně daleko od pravdy. Vývojáři Cornfox & Bros., totiž původně hru vydali pro mobilní telefony a následně se dostala na PC. Nyní přichází i na konzole a rozšiřuje tak indie sektor. Jaká hra je si povíme v této recenzi.

oceanhorn1

Téměř jako další díl Zeldy

Určitě se zde nedá upřít fakt, že hra je velmi podobná série The Legend of Zelda od Nintenda. Inspirace je tu celkem jasně vidět a nic na tom nemění fakt, že se jedná o tvorbu jiných tvůrců. Oceanhorn působí jako poněkud jiný bratříček série Zelda. Ostatně i zpracováním je dost podobné, ale spíše se zde jedná o hratelnost uvařenou pro ty nejmenší.

Zatímco Zelda má různé vychytávky a také možnosti během hry, tak v Oceanhorn, toho zase tolik nemůžete. V podstatě je vždy vaším úkolem přejít danou oblast a z ní se pak dostat do další. Příběh je takovou rutinkou. Zkrátka musíte zachránit svět a najít ztraceného otce. Ten vám zanechal náhrdelník, meč a dopis. Nejedná se tedy o kdovíjakou revoluci. Postupně tedy procházíte světem a dostáváte různorodé úkoly.

oceanhorn2

RPG prvky autoři vypustili

Ačkoliv by tento dojem hra mohla vyvolat, není RPG. Je to pouze adventura. Veškeré levelování a vylepšování tak probíhá pouze v rámci automatiky. Hráč se jinak nepřičiní a nemá možnost nic ovlivnit. Boj je velmi jednoduchý a nepřátelé padají jak nahnilé hrušky. Jedinou větší výzvou jsou pak bossové, kteří vám značně znepříjemní život a jsou i vcelku originální výzvou.

Hra poněkud trpí faktem, že je předělávkou mobilní verze. Spousta věcí je takzvaně omezená. Pohybovat se tak můžete v podstatě jen po předem daných trasách a nemáte ani šanci někde zabloudit, protože mapy nejsou zrovna kdovíjak velké. Plavba mezi ostrovy probíhá pak na loďce, ale moc nechápu proč? Mnohem snazší by byl načítací předěl, plachtění je poměrně otravné.

oceanhorn3

Prostředí je moc pěkně udělané. Ostatně celková vizualizace je velmi povedená. Graficky je Oceanhorn velmi zdařilým kouskem a velmi pěkně vyhlazeným, bez jakýchkoliv technických potíží.  Prostředí je ve hře poměrně proměnlivé, a to i přesto že se hra převážně odehrává na ostrovech, respektive po celou dobu. Překvapit dokáže u hry hudba, která se vážně vyvedla a dost vyzdvihuje hru jako celek.

Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas není vůbec špatnou hrou. Jen nepočítejte, že u ní budete trávit nějak moc času. Je to spíše oddychovka na několik volných večerů. Osloví zejména mladší generaci, ale dokáže pobavit i starší. 17 ostrovů na vás jen čeká, a pokud nečekáte víc, než krátkodobou zábavu, tak je Oceanhorn tím pravým.

Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas nenabízí žádnou formu české lokalizace

- na večery ideální

- žádná znovuhratelnost