Zavřít reklamu

Projekt Morpheus v detailech

S projektem Morpheus a kamerou PlayStation Camera se mohou hráči pohroužit do virtuálních herních světů a zažít pocit své přítomnosti ve hře jako nikdy předtím.

21. 3. 2014    

Společnost Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) informovala o vývoji „Projektu Morpheus“ (Morpheus) − systému virtuální reality (VR), který pozvedne hraní na platformě PlayStation 4 (PS4) na vyšší úroveň a představuje budoucnost herního odvětví. Společnost SCE bude ve vývoji projektu Morpheus pokračovat, aby jej v budoucnu mohla nabídnout na komerčním trhu.

„Ve společnosti SCE považujeme inovace za příležitost k realizaci našeho poslání posouvat hranice herních možností dopředu“, říká Shuhei Yoshida, prezident divize SCE Worldwide Studios. „Projekt Morpheus je nejnovějším příkladem inovací ve společnosti SCE a jsme připraveni pokračovat ve vývoji tohoto projektu a též her, které budou zpřístupněny jako součást soupravy vývojářských nástrojů pro tvůrce obsahu.“

Morpheus umožňuje vývojářům vytvářet pocitové zážitky navozující realitu, kdy hráči získají pocit, že jsou fyzicky přítomni ve virtuálním světě hrané hry. Přítomnost je jako okno do jiného světa, které u hráčů zvyšuje emoce z herních zážitků. Morpheus disponuje náhlavní soupravou s displejem a plynule spolupracuje s kamerou PlayStation Camera, čímž poskytuje jedinečné zážitky virtuální reality přímo před očima hráče. Inerciální senzory vestavěné do náhlavní soupravy a kamera PlayStation Camera přesně sledují orientaci hlavy, aby se podle otáčení hlavy hráče přirozeně a intuitivně otáčel i obraz virtuálního světa v reálném čase. U podporovaných her může hráč navíc využít pohybový ovladač PlayStation Move (PS Move) pro pohyb předmětů, jako je například meč. Morpheus zobrazí ruce hráče i s mečem, takže hráč získá pocit skutečného fyzického boje s mečem v ruce proti nepřátelům ve virtuálním světě.

Morpheus využívá unikátní 3D audio technologii vyvinutou společností SCE. Kromě zvuků přicházejících zepředu, zezadu, zleva a zprava dokáže Morpheus vytvářet stereoskopické zvuky, které jsou slyšet zespodu a nad hráčem (například zvuk kroků na schodech pod hráčem nebo hluk motorů vrtulníků létajících nad hlavou). Zvuk zní tak, že hráč slyší změnu v reálném čase přesně podle momentální orientace hlavy, což vytváří dokonale realistické zvukové prostředí v působivém 360 stupňovém virtuálním světě.

Ve spolupráci s kamerou PlayStation Camera, bezdrátovým ovladačem pro PS4 a pohybovým ovladačem PS Move bude Morpheus hráčům poskytovat působivé převratné zážitky při zábavě na platformě PS4. To vše díky znalostem a zkušenostem společnosti SCE v klíčových oblastech virtuální reality, včetně zobrazovací techniky/optiky, zvuku, sledování, ovládání, snadného používání a obsahu.

Vývojáři budou mít možnost vytvářet obsahy pro projekt Morpheus na PS4, platformě, které se prodalo více než 6 milionů kusů již po 3 a půl měsících od jejího uvedení na trh, přičemž neustále prokazuje svůj silný potenciál. V současnosti jsou ve vývoji i specializované softwarové vývojářské nástroje (SDK) pro projekt Morpheus, které budou k dispozici po svém dokončení.

Během konference vývojářů her (Game Developers Conference 2014), konané v San Francisku od 19. do 21. března, mohou účastníci navštívit stánek společnosti Sony Computer Entertainment America a získat praktické zkušenosti s projektem Morpheus. Účastníci si mohou vychutnat exkluzivní technologické demo verze, jakou je například hra EVE Valkyrie (CCP), multiplayerová střílečka, která využívá virtuální realitu poskytující hráči pocit, že je skutečným pilotem na vesmírné lodi EVE Online, hra Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), která umožňuje hráčům objevovat temný svět krádeží plný akcí, hra „The Castle“ (SCE), která prezentuje různé interakce s virtuální realitou pomocí pohybového ovladače PS Move a hra „The Deep“ (SCE), ve které mohou hráči pozorovat vodní svět zevnitř klece proti žralokům.