Need for Speed Film – Recenze

Už jste asi slyšeli o filmu Need for Speed. My jsme si pro vás připravili recenzi.

15. 3. 2014

Do herního magazínu patří také filmy na motivy her a hned tady máme docela uspěšný trhák. Ve čtvrtek 13.3. byla premiéra nového filmu podle známé série Need for Speed, z názvem Need for Speed. Měl jsem tu možnost tento film zhlédnout tak se pojďme podívat na hodnocení tohoto filmu.

Ze začátku si řekneme o čem film vlastně je.  Hlavním hrdinou filmu je mladý automechanik Tobey, kterého ztvárnil herec Aaron Paul. Tobey se snaží jakkoliv zachránit svou firmu a dílnum, přičemž se dá dohromady s arogantním ex-závodníkem NASCARu Dinem Brewsterem, jehož roli zahrál Dominic Cooper. Objeví se i dost dobrý obchod, jenže Tobeyho plány překazí katastrofa při jednom z vyhecovaných závodů a hlavně podraz Dina. Tobey jde tedy neprávem do vězení a podrazák Dino si dál jede jejich byznys jen na sebe. Tobey se po dvou letech vrácí z vězení. Rychlost má stále v krvi a chce se Dinovi pomstít. Rozhodne se Dina dostat v jednom nejočekávanější a největším závodě na nelegálním okruhu s názvem De Leon. Tobey se tedy vydává na velkou jízdu, která je nabita neuvěřitelnou akcí, aby vůbec stihnul start. Před sebou má spoustu nástrah, policii, nechtěnou společnost a kupu nebezpečných závodníků, které na něj poslal Dino společně s vypsanou odměnou. Všechno je proti němu, ale ve světě luxusních aut, které se v De Leon proti sobě postaví, rozhoduje vedle ručičky tachometru, ještě odhodlaní a vůle.

A teď se pojďme vrhnout na samotné hodnocení filmu. Začneme tedy s vizuálními a audio efekty. Vizuální efekty v tomto filmu jsou dobře spracované, pocit z jízdy máte opravdu neskutečný, záběry při závodech byly hodně dobře spracované, oproti Fast and Furious mi při závodech naskakovala husí kůže. V tomto to má před Fast and Furious navrh. Opravdu tohle se tvůrcům povedlo. Velkým zklamáním je snad pouze destrukce aut, která se tvůrcům opravdu nepovedla. Ono když auto vyletí pět metrů do vzduchu a ještě takových dvacet metrů letí a postupně naráží do země, to by se mělo asi trošku zničit a né pouze začít hořet. Audio je opravdu dobře zpracované, během jízdy slyšíte nabušený zvuk rychlých aut, hudba je k závodům jak stavěná, když je napjatá situace okažitě se hudba změní a dává vám opravdu pocit že ta situace je doopravdy napjatá. Za audio teda dávám palec nahoru.

Herci podle mého vykonávají opravdu dobrý výkon, dávají najevo jejich pocity. Během mluvení ukazujou své emoce. Výkon herců je taky velké plus. Herečka Imogen Poots zahrála Julii opravdu dobře, svůj vztah k Tobeymu hraje opravdu na jedničku. Podobnost filmu k herní sérii je opravdu vysoká, ve filmu můžete vidět spoustu lokací, které se podobají lokacím ve hře nebo jsou i stejné.

Stručně, film je opravdu dobrý, ale má pár nedostatků. Popravdě jsem tedy od tvůrců očekával více, ale i méně. Film je tak akorát. Je dělán od hráčů pro hráče. Může se na něj podívat i člověk který nikdy v životě NFS nehrál, ale stejně film je dělaný spíše pro fanoušky této série.

- Jízda
- Soundtrack
- Herecký výkon