LEGO Marvel’s Avengers – Recenze

Bláznivé dánské kostičky se formují v titulu LEGO Marvel’s Avengers. Povedlo se opět zaujmout?

15. 2. 2016

Herní tituly LEGO jsou vydávány jako na běžícím páse. Není tedy divu, že i marvelovský vesmír se dostal do této podoby. Jednou už jsme jej naservírovaný dostali. Nyní se však autoři rozhodli zacílit výhradně na Avengers. Má ještě LEGO hra v provedení kostiček ze světa Avengers vůbec co nabídnout?

LEGO® MARVEL's Avengers_20160204235728

Všichni Avengers pospolu!

Tato LEGO hra se pevně drží předlohy obou filmů, tedy Avengers a Avengers: Age of Ultron. Mezi nimi jsou však různé odkazy na vedlejší filmy, mezi nimiž jsou Thor, Thor: The Dark World, Captain America: The First Avenger, Captain America: The Winter Soldier a další. Takže se nedočkáte žádné velké inovace.

Ostatně animace vychází právě z dění, které jsme již viděli ve filmech. Přijde mi to dosti nenápadité a místy je občas ona animace okořeněna o nějaký ten vtipný prvek, vtipné už to ale není. Navíc autoři mají nějakou úchylku ohledně kelímků s pitím, neboť ho má v ruce každou chvilku některý z hrdinů. Jednotlivé filmy jsou navíc servírovány tak nějak na přeskáčku, takže zatímco první mise je z Age of Ultron, druhá už je zase z původních Avengers.

LEGO® MARVEL's Avengers_20160203222836

Vše naprosto při starém

Pravdou je, že díky přidání dalších filmů do této hry se rozrůstá herní délka. Nabízeno je více misí a více herního obsahu. Pochopitelně nechybí opět sběr nejrůznějších kostiček a doplňků, včetně hledání Stana Leeho. Obsahu je tedy pochopitelně hodně, jenže se vzrůstajícím stereotypem se ztrácí motivace veškeré výzvy plnit.

Každá z postav se vyznačuje různými schopnostmi. Iron Man používá laser, Kapitán Amerika se ohání svým štítem, Hulk boří vše kolem, agentka Romanovová dokonale zvládá bojové umění atd. Opět tedy budete muset některé mise opakovat s tím, že si pak přepnete na danou postavu, abyste některou věc odemkli. Autoři využili širokého potenciálu Marvel univerza a přinášejí tak velkou spoustu postaviček.

LEGO® MARVEL's Avengers_20160207214913

Už není nic co by mohlo překvapit

Hratelnost je těžce zajetá rutina od TT Games, kteří už s ní vůbec nehýbou. Procházíte jednotlivé uzavřené oblasti, v nichž pokaždé splníte nějaký úkol a pokračujete dále. Jedinou změnou je že občas musíte přepnout na vhodnou postavu, jinak se vám nepodaří něco zničit, otočit či použít. Tento koncept je stále dokola točen již od prvních LEGO her.

Autoři se už tak nějak vykrádají sami, neboť veškeré herní mechanismy se opakují stále dokola a tentokrát už mám silný pocit, že hra zkrátka nedokáže zabavit. V případě že jste předtím nehráli jinou LEGO hru, tak možná ano, ale tady se dokonce na povrch místy prokouše silný pocit znudění. A to je velice špatně. Hra samotná není špatná, ale nepřináší absolutně nic nového a svěžího.

LEGO® MARVEL's Avengers_20160207221231

Proti technickému podání není třeba cokoliv podotýkat. Hra má velmi dobrý grafický háv s parádními efekty a velmi tomu přilepšuje fakt, že nechybí licence na originální hudbu z filmů Avengers a také ostatních. Navíc se podařilo do hry dostat u většiny postav i originální namluvení daných herců. Pouze pár výjimek je nadabováno výhradně pro účely této hry.

Hra LEGO Marvel’s Avengers na mě měla pouze jeden pozitivní vliv, že jsem si díky tomu konečně pustil dlouho odkládané Avengers: Age of Ultron. Jinak bohužel nemohu říct, že bych se bavil. Hra je plytká, striktně dodržuje to, co jsme již viděli, a nepřichází s ničím originálním. Bohužel již bylo potvrzeno LEGO Star Wars: The Force Awakens a neočekávám výrazné změny ani zde. Tentokrát nemohu LEGO titul doporučit jako jasnou koupi. Po výrazné slevě byste na něj ale mohli stočit svou pozornost.

LEGO Marvel’s Avengers nenabízí žádnou formu české lokalizace

- postavy Marvelu
- hudba a dabing