Homefront: The Revolution – Recenze

Homefront: The Revolution nakonec vyšel, ale jsme vůbec rádi že se tak stalo?

6. 6. 2016

Homefront: The Revolution má za sebou pekelně náročný vývoj. Původně jej připravoval vydavatel THQ, načež po krachu se značka dostala dokonce do Cryteku. Ten sám se však zmítal a snad ještě zmítá ve finančních problémech, a tak se nakonec hra dostala na světlo světa skrze vydavatelský dům Deep Silver. Ihned na začátku je však znát, že hru bylo zkrátka třeba už dokončit co nejrychleji a vyslat ji na pulty, neboť už další vývoj neměl být zřejmě nijak financován.

homefront2

Americký odboj má opět plné ruce práce

Na první pohled je znát, že hra je pekelně starého zpracování, ale budiž třeba to po zahrání bude mnohem lepší. Ale ono ani tak moc ne. Pojďme si říct proč. První díl se mi docela líbil. Průměrná střílečka, ale s docela zajímavým námětem a solidním prostředím. Druhý díl se tvářil více ambiciózně. Ačkoliv v prvním díle proběhly určité události, tak druhý díl je zcela ignoruje.

Základ je v podstatě stejný, jako tomu bylo u hry Homefront. Spojené státy Americké obsadila Severní Korea poté, co jim dodala hromadu elektroniky, jež způsobila kolaps naprosto veškeré techniky v jednom okamžiku. A ten okamžik znamenal klíčový zlom, kdy jednotky korejců obsadili celé území Ameriky. Ano je to trochu přitažené za vlasy, ale dobrá. Vše tedy začíná tak nějak nanovo. Vy jste samozřejmě jedním z odboje, který se ještě snaží vše dostat do pořádku.

homefront4

Hlavní hrdina je opět němý blbec

Hlavním hrdinou je Ethan Brady. Naprosto nevýrazný tupec, který jen pořád sleduje své okolí a jelikož nikdo nezaplatil dabing, tak se k ničemu nevyjadřuje. V některých situacích to působí o to debilněji, neboť některé postavy si vyloženě říkají o to, abyste jim nějak odpověděli. Celkově je příběh hrozně stupidní, nezajímavý a stejně tak i postavy a jednotlivé dialogy. Céčková úroveň z titulu doslova prýští.

Nevím upřímně, o co se to autoři snažili, ale je zde jakýsi náznak open-world záležitosti. Hra vám nabízí různé úkoly a výzvy kolem sebe. Takzvaně máte určitý úsek mapy, na němž můžete řádit do libosti. K rychlému pohybu dokonce slouží motorka, ale upřímně ovládá se naprosto otřesně. Každá oblast je označená barevně, abyste věděli, kde vám něco hrozí či ne. V červených oblastech po vás půjde snad každý. Ve žluté zóně je třeba být obezřetní a následně až splníte pár výzev, můžete vyvolat vzpouru k tomu, abyste převzali dané území.

homefront3

Délka hry je solidní, ale dohraje to někdo vůbec?

Hlavní příběh je kupodivu poměrně dlouhý. Dobrých dvacet hodin vám zřejmě zabere, otázkou však zůstává, zda se vám vůbec bude chtít jej dohrávat. Pak jsou zde také vedlejší výzvy a úkoly a je tu také režim Resistance. To je takový pseudopokus o to, dostat do hry nějaký multiplayerový režim, v němž společně plníte úkoly. Nic zajímavého a co se týče běžného multiplayeru, ten ve hře chybí zcela kompletně.

Sem tam hra nabídne nějakou tu vychytávku, jako úprava zbraní, která kupodivu není až tak tragická a pak je to místy nějaké to hackování přístrojů. Zejména se to týká střílen a také vozidel, díky čemuž pak máte možnost poslat protivníkovi jednotky vůči sobě. Ničím dalším ale Homefront: The Revolution nevybočuje z řady a naopak selhává i v některých základních principech.

homefront1

Jak již bylo výše naznačeno, technický stav hry je poměrně úděsný. Hra využívá poslední verzi Cry Enginu, ale i přesto jde o hodně nezdařilý tovar. Nijak to není znát a veškeré efekty pak zabíjí zejména framerate, který klesá místy hodně nízko. Hra také poměrně často padá a velmi často dochází k dlouhým zásekům v řádu několika vteřin, a to třeba uprostřed bitvy. Za tohle rozhodně patří autorům velký palec dolů.

Homefront: The Revolution je přesně tím titulem, který kdyby vůbec nevznikl, tak by se nikdo nezlobil. Ani vývojáři, ani vydavatel, ani recenzenti a zejména hráči. Hloupá a zbytečná hra, na které je znatelně cítit, že vývoj byl hodně náročný. Je s podivem že při současném technickém stavu hra vůbec prošla skrze testování v Sony a Microsoftu. Hodně špatný vtip a pro vás varování, do čeho v současné době rozhodně neinvestovat. Obvzlášť když v posledních týdnech vyšla kvanta lepších titulů.

Homefront: The Revolution obsahuje kompletní české titulky, ale pouze v případě PC verze

- úprava zbraní

- příšerná nuda