Zavřít reklamu

Game Developers Session 2013

Již na začátku listopadu se uskuteční další ročník konference Game Developers Session.

23. 10. 2013    

Již na začátku listopadu se uskuteční další ročník konference Game Developers Session. Ta je tradičně největší domácí akcí určenou herním vývojářům a všem nadšencům do tvorby her. Na akci vystoupí zástupci ze všech velkých domácích studií a hlavní hvězdou třídenní akce bude Rami Ismail z holandského studia Vlambeer, držitel prestižní Apple Design Award.

V pořadí 11. ročník konference bude probíhat od pátku 8. listopadu do neděle 10. listopadu v Národní technické knihovně v Praze – Dejvicích. Program bude letos zaměřen především na menší nezávislé vývojáře a témata, s nimiž se spousta z nich dennodenně potýká – od hledání uchopitelného nápadu na hru, přes získávání financí a oslovování investorů, efektivní multiplatformní vývoj v malém týmu až po nízkonákladový marketing a propagaci. Stejně jako v předchozích letech nebude chybět série workshopů, kde se jejich účastníci pod vedením zkušených profesionálů budou snažit vytvořit hru nebo alespoň její část.

„Koncept letošního GDS pokračuje v trendu, který jsme nastolili v minulosti – mezi přednášejícími máme zástupce velkých herních firem jako je Bohemia Interactive, Warhorse Studios nebo 2K Czech a vedle nich stále rostoucí počet menších vývojářů zaměřených především na mobilní platformy,“ nastínil program Pavel Barák, předseda sdružení České hry a současně hlavní organizátor konference.

Návštěvníci konference se kromě domácí špičky mohou těšit i na několik zahraničních hostů. Tím hlavním bude designer Rami Ismail z holandského studia Vlambeer, který je čerstvým držitelem Apple Design Award za hru Ridiculous Fishing a současně finalistou Independent Games Festivalu se hrou Super Crate Box.

Konference startuje v pátek po obědě workshopy, kde se účastníci naučí vytvářet hry pro Oculus Rift od zástupců týmu Dreadlocks a pokračuje několikahodinovým blokem pro grafiky pod vedením profesionálů z Warhorse. Celá sobota i neděle je potom vyhrazena samotným přednáškám, z nichž některé jsou představeny níže:

  • Game design v praxi II – Dan Vávra, Warhorse Studios

  • Úskalí tvorby kinectových her – Jozef Mitaľ, Cauldron

  • Průzkum bojem – sdílený vývoj Arma 3 – Karel Mořický, Bohemia Interactive

  • Jak se správně starat o tým a vést projekt – Martin Zavřel, 2K Czech

  • Jak přežít crowdfunding – Jan Kavan, CBE Software

  • Herní archeologie – Michal Rybka, Alza Muzeum

Počínaje dneškem je možné na akci koupit vstupenku. Stejně jako v minulosti se organizátoři rozhodli uvolnit pouze 250 lístků, aby zachovali komorní ráz celé akce. Cena vstupenek je 800 Kč pro pracující a 500 Kč pro studenty.