Zavřít reklamu

For Honor – Dojmy z Alphy

For Honor bude jedním z taháků nadcházejících měsíců. Právě proběhla uzavřená alpha, ve které jsme nechyběli,

21. 9. 2016    

Testovaná verze: Playstation 4

Hack n‘ Slash mlátiček není nikdy dost, tedy alespoň těch kvalitních. Minulý týden se nám v uzavřené alfa verzi představil For Honor od Ubisoftu. Alfa test běžel od čtvrtka do neděle. Zde jsou naše dojmy.

forhonor4

Hrdinové

Pro představení hry nám autoři poskytli dva ze čtyř hrdinů od každé frakce (frakce jsou celkem tři -vikingové, rytíři a samurajové). Hrdinové jsou rozděleni do čtyř „profesí“, ty jsou u všech tří frakcí stejné, liší pouze názvem. Ve finální hře najdeme Vanguard – vyvážený válečník; Assassin – rychlý a mrštný zabiják; Heavy – chlapák s velkou výdrží; Hybrid – mix ostatních profesí. Pro účel alfy jsme dostali možnost zahrát si za dvě profese na třech mapách (Overwatch, Citadel a River Fort) a odzkoušet tři módy.

forhonor1

Ačkoliv jsem byl zpočátku poněkud skeptický, musím nakonec uznat, že je hra výborně odladěná. A to se prosím jedná o alfa verzi, takže se nějaká neodladěnou očekává. Profese a jednotlivé frakce jsou dostatečně variabilní a než si každou z nich osvojíte, zabere vám to hodně času. Navíc se od rytíři, vikingové a samurajové dost liší a ke každému je nutno přistupovat s jinou taktikou. To platí i o vašich nepřátelích. Když hrajete například za Orochiho (vanguard u samurajů) a napochoduje proti vám do arény Berserker (vikingský assassin) musíte být obezřetní, dbát na svou obranu a nepodnikat zbytečné výpady, protože je protivník hbitý a svou jednoruční sekyrkou by vám mohl nadělat nepříjemné škody. A v tomto ohledu bychom o taktizování mohli pokračovat dál.

Časem si ale osvojíte různé taktiky, která profese je účinná proti které. A podobně. Nejvíce se pak vaše taktizování projeví v módu 1 vs. 1, kde není kam utéct a obezřetnosti není nikdy nazbyt. Dobré je také zmínit, že už i v testovací verzi je možný progres postav. Takže si s každým vyhraným i prohraným soubojem sbíráte zkušenosti, kterými pak nabíjíte jednotlivé postavy a odemykáte nové schopnosti a měníte jim loadout – tedy výběr jejich schopností, které pak využijete při samotném souboji. Jedná se o různé speciální údery, apod.

Svého hrdinu si průběhem hry můžete vylepšovat, získáváte nové outfity, brnění, helmy a všechny možné serepetičky. U nich pak můžete měnit barvu a celkově si upravovat charakter, ke své spokojenosti. Samozřejmě s sebou nesou různé kusy zbroje svoje výhody. Jedna má vyšší rezistenci, druhá zase jinou statistiku, prostě klasika.

forhonor2

Soubojový systém

Jakmile si vyberete svého reka, hodí vás hra na mapu světa, na které si vyberete jeden z nabízených módů. V alfě nám Ubisoft předložil mód 1 vs. 1, 2 vs. 2 a 4 vs. 4, ve kterém jde kromě porážení nepřátel i o zabírání bodů a dominanci na mapě. Posléze už přijde na matchmaking, který je docela funkční a žádné dlouhé čekací časy jsme nezaregistrovali. No, a dostáváme se k alfě a omeze celé hry. Soubojům. Ty fungují na jednoduchém principu. Máte tři směry, kterými můžete seknout zbraní, případně se bránit. Nahoru a do stran. V praxi to funguje tak, že když seknete lehkým útokem (v základu máte lehký – rychlý útok a těžký – pomalý, ale úderný) z pravé strany – váš nepřítel je pomalý a brání se útoku zleva – uberete mu nějaký počet životů. Naopak když nepřítel zaútočí horním máchnutím a vy se budete bránit seknutí zprava – ubere životy on vám. A tak dále. Jednoduchý princip, ale nadmíru zábavný. Trochu to připomíná Mount and Blade. Samozřejmě samotné sekání lehkými a silnými útoky by nestačilo, proto máte ve hře různé podpůrné schopnosti jako naražení do nepřítele, různé úskoky, lepší útoky a podobně.

Po každém kole máte šanci získat loot, tedy herní měnu nebo třeba zkušenosti. Ty dostanete, jak už bylo zmíněno výše, po každém kole. Za ně si pak pipláte svého bojovníka a je to celé prostě tak nějak fajn. Herní měnu pak můžete utrácet za další výzbroj a úpravy.

forhonor3

Technická stránka

Hru jsme testovali na PS4 (vyjde ještě na Xbox One a PC) a běží plynule. Žádné velké FPS dropy ani sekání se, a to i v situacích, kdy na vás naběhnou počítačem ovládaní panďuláci, kteří plní v módu 4 vs. 4 roli komparzu v bitevní vřavě. Grafika samotná je líbivá, modely a pohyby postav sice nejsou kdovíjak reálné, ale to se ani neočekává od hry, ve které bojují rytíři se samuraji v kulisách norské vesnice.

Animace prostě mají svoje kouzlo. Prostředí, textury a celkový feeling hry je výborný. Ani nevím čím to je, ale jednotlivé vřavy vás dokážou vtáhnout. Stejně tak jako prostředí, sic malé, je pěkně provedené a kolikrát se dokážete vžít do role Berserkera bičovaného sněhovými vločkami. Vlastně to celé ani nepůsobí jako by se mělo jednat o alfa verzi.

Abychom to shrnuli, vy, kteří jste o For Honor neslyšeli, koukejte to napravit. Na internetu se válí nespočet gameplay videí a informací. A vy, co jste natěšení a odpočítáváte dny do 14. února 2017, kdy má hra vyjít, se neprodleně zapište do nadcházejícího beta testu. Pro obě dvě skupiny platí, že vás čeká rychlá mlátička, která ale není tak povrchní jak vypadá.

Pod drsnou skořápkou se skrývá taktiky plná soubojová řežba v pěkné grafice s vybalancovanou obtížností. Ještě je dobré na konec zmínit, že hra má v plné verzi obsahovat i singleplayer (dost dobře si to nedokážu představit, ale nechme se překvapit) a naopak neobsahovat mikrotransakce (jupí, to se snad už v dnešní době u multiplayerových her nenosí).

Takže jednou větou: alfa verze navnadila, beta verze to snad potvrdí, ale čeká nás nefalšovaná taktická rubačka, ideální na pár hodinek odpoledne.

Alpha For Honor neobsahovala české titulky, ty však budou přítomny v plné verzi