Dragon Age: Rozštěpení – Recenze

Dragon Age: Rozštěpení je dalším přírůstkem do knižní rodiny Dragon Age. A opět se čte velmi dobře.

4. 7. 2016

Dragon Age je díky tvůrcům z Bioware ohromnou studnicí nápadů, příběhů a různých postav, které vás vezmou za srdce. Rozmanitost univerza nabízí přesah i do dalších odvětví. Kromě tří velkých her, tak vznikla již i pětice oficiálních knih. My se dnes podíváme na tu třetí a zároveň poslední od Davida Gaidera, který úzce spolupracoval právě s Bioware na těchto knihách. Jaké je Dragon Age: Rozštěpení?

rozštěpení

Knihy Dragon Age na sebe navazují i nenavazují. Spíše vycházejí ze stejného univerza a sem tam můžete počítat s tím, že se zde setkáte i s nějakou tou postavou, která již v knize vystupovala, anebo jste se s ní setkali přímo ve hrách. Konkrétně v Dragon Age: Rozštěpení, vystupuje čarodějka, Wynne nebo přízrak Cole, kteří se objevují v Dragon Age: Inquisition.

Nelze úplně přesně identifikovat, v jakém období se děj knihy odehrává, ale mohu prozradit, že je zasazen někam mezi druhý a třetí díl herní série. Incident v Kirkwallu je zde již probírán a mágové mají zásadní problém. Jejich postavení se ještě zhoršilo. Templáři nad nimi drží dozor a z Bílé věže není téměř úniku.

dacole

V této tísnivé atmosféře navíc někdo zabíjí mágy, aniž by po sobě zanechal jedinou stopu. K velkému překvapení je vrah odhalen na samém začátku a čaroděj Rhys se mu snaží pomoct a také zjistit proč tyto ohavnosti spáchal a odkud pochází. Díky následujícímu sledu událostí je Rhys donucen se vydat na náročnou výpravu společně se svou kolegyní, matkou a také velitelkou Templářů. Pravda, kterou společně odhalí, je nakonec změní navždy.

Zvratů v knize je poměrně dost, ale je pravdou že nejsou až tak zásadní jak by se mohlo zdát. Nicméně je děj sepsán tak že poměrně rychle odsýpá a není žádný problém se začíst. Osudy postav jsou o to zajímavější, neboť ve hrách se s převážnou většinou nesetkáte, a tak přesně nevíte, kam to celé bude směřovat. Jde o parádní vyplnění univerza a nejedná se tak o bídný přepis herního děje, tak jak je tomu u většiny jiných knižních sérií na motivy her.

rozstepeni2

Co bych snad jen výrazněji mohl kritizovat, tak to je absence větších soubojů. Ty dříve v knihách Dragon Age hráli téměř prim, zde se jich ale téměř nedočkáte. Tentokrát je vše poněkud komornější, možná i z důvodu že zde hlavní roli zastávají převážně mágové a těm nejsou boje úplně při chuti. Z osobního pohledu mi zde tak trochu chybí nějaké větší souboje. Když už k těm menším dojde, tak trvají jen chviličku a díky kouzlům jsou rychle vyřešeny.

Překlad knihy je poměrně kvalitní a hlavně zohledňuje názvosloví, které je v sérii použito. Co se však nepodařilo, tak byla korektura, která za sebou nechává nesmyslné či neúplné věty a sem tam nějaký ten překlep. Nejedná se o příliš výrazný problém ani častý, přesto lze chyba najít téměř v každé kapitole.

Dragon Age: Rozštěpení je velmi dobrou knihou. Nabízí poněkud pomalejší rozjezd, nicméně po první třetině děj nabere spád a náhle je vám předhazován jeden zvrat za druhým. Konec je možná trochu nepřívětivý ke čtenáři, ale to už je věc názoru. I tak se dá kniha směle doporučit a pro fanoušky je to naprostá povinnost. Navíc právě Rozštěpení ukazuje svět Thedasu z poněkud jiného úhlu.

- hlavní postavy
- styl vyprávění

- chybky v překladu