Autobahn Police Simulator – Recenze

Zrecenzovali jsme policejní simulátor Autobahn Police Simulator, který ničí představy o německé dálniční policii.

10. 2. 2017

Spousta herních studií se snaží vytvořit kvalitní policejní simulátor, kterých v herním průmyslu opravdu moc není. V dnešní recenzi se podíváme na hru Autobahn Police Simulator, kterou vyvíjí německé herní studio Z – Software. Vydavatelem hry je taktéž německá firma Aerosoft, která je všeobecně simulátory známá.

Vítejte v Německu

Ve hře Autobahn Police Simulator jsem se na pár hodin stal dálničním policistou, jehož pracovní náplní je střežit německé dálnice ve dne v noci. Před tím, než jsem se pustil do své první šichty u dálniční policie, dala mi hra na výběr, jestli chci hrát za muže, či ženu. To je ale tak vše, co vám hra umožní si nějakým způsobem přizpůsobit. V hloubi duše jsem doufal, že na začátku kampaně bude alespoň nějaký tutoriál, který by mi ukázal všechny herní prvky, abych se snadněji seznámil se základními principy hry. Žádného tutoriálu jsem se ale nedočkal. Místo toho jsem dostal první úkol, ve kterém znělo, abych provedl tři silniční kontroly.

Kámen úrazu

Moje první šichta začala na policejní stanici, která ležela uprostřed obrovského dálničního komplexu. Vozový park je úplně první zklamání, se kterým jsem se ve hře poprvé setkal. Nachází se tu totiž pouze tři vozy, z nich dvě jsou klasické označené policejní vozidla a třetí nepolepené černé vozilo.

Dlouho jsem neváhal a zvolil klasické policejní vozidlo. Nemohl jsem ani jinak, protože do onoho černého auta nešlo vzhledem k mé nízké hodnosti nastoupit. Přestože tvůrci o své hře tvrdí, že se jedná o nejrealističtější policejní simulátor všech dob, tak si moc nelámali hlavu s animacemi a dalšími různými detaily, které úplně odbourávají celou atmosféru a mně tam prostě chybí. Kupříkladu, když jsem chtěl nastoupit – po otevření dveří a kliknutí na sedadlo řidiče, zčernala obrazovka a já se rázem ocitl za volantem. Mimo mě se na sedadlu spolujezdce objevil i můj parťák, přesněji řečeno tichá a kamenná partačka, která celou dobu jen tupě civí do zrcátka ve cloně a neudělá ani jeden pohyb.

Bylo pro mě obrovským překvapením, že hra nabízí i možnost nastavení volantu, čehož jsem samozřejmě ihned využil. Mé nadšení mi ale opravdu moc dlouho nevydrželo, protože to bylo ihned dalším zklamáním. Ať jsem dělal, co jsem dělal, nikde jsem nenašel možnost nastavení feedbacku, citlivosti volantu nebo nastavení mrtvých zón. V neposlední řadě se mi při natočení volantu otáčel i pohled, a tak jsem byl nucen během jízdy držet i pravé tlačítko na myši, aby byl pohled pořád vycentrovaný.

Jízdní model je naprosto příšerný. Auto se nechová vůbec přirozeně, na nějakou reálnou fyziku můžete úplně zapomenout. Celé to působí jako autíčko na autodráze. Vážně jsem nepochopil, proč i při malé rychlosti a mírném natočení volantu vychází od pneumatik dým. Interiér také není nikterak okouzlující, na palubovce je velká navigace, která nefunguje, otáčkoměr nefunguje a přístrojová deska nesvítí. Model poškození není vůbec žádný. Je tu pouze procentuální ukazatel poškození, který je naprosto nesmyslný. I při 90% poškození jsem jel naprosto v pohodě a ani jsem nic nepoznal. Po půl minutě se poškození zrušilo. To opravdu nepůsobí moc reálně.

Pořád to samé dokola

Přestože má hra podle autorů nabídnout více než sto různých misí, hra se takřka během první půl hodiny stala neuvěřitelně nudnou záležitostí. Úkoly jsou strašně primitivní, nejsou ani nikterak zajímavé a hlavně ve všech je pořád to samé dokola . Pokud bych to měl spočítat, jsou tu jen dva druhy úkolů – silniční kontroly a dopravní nehody. Dokonce i tyto dva ubohé typy úkolů jsou velice špatně zpracovány.

Při silničních kontrolách jsem se vždy musel přiblížit za vozidlo, které jsem chtěl zkontrolovat, a pak pomocí menu vpravo dole se proklikat až k možnosti, pomocí které lze řidiče vyzvat k zastavení. Bylo to velice nepraktické a nepohledné, protože jsem takřka vždy ztratil kontrolu nad vozidlem, které se i tak dost špatně ovládá. Samotné zastavování působí celkem hezky, kdy řidič zajede na krajnici a začne zpomalovat.

Vše se začne měnit ve chvíli, kdy začne zvyšovat svou rychlost a ne a ne zastavit. Najednou se z nenadání zastaví, jako by narazil do zdi. Pokud jste čekali policejní honičku, musím vás zklamat, tohle tu opravdu nenajdete. Následuje rozhovor, který je snad nejlépe udělaným prvkem hry. Pomocí interakčních tlačítek jsem se mohl s řidičem bavit, přičemž se na obrazovce celý dialog pěkně zobrazoval. Je tu i možnost fouknutí testeru na alkohol, hloubkové kontroly vnitřku vozidla, zkoušky světel nebo kontroly hloubky dezénu pneumatik. Bohužel i tento rozhovor má své mouchy. Stalo se mi, že jsem mylně obvinil řidičku z nedbalé jízdy. Když se řidička ptala, co konkrétně způsobila, tak moje postava neměla co odpovědět, a tak celý rozhovor jel jako smyčka. Jediná možnost, jak z toho ven bylo pouze přes ctrl + alt + F4.

Ani druhý typ úkolů není nijak zajímavý. Po přijetí na místo jsem byl nucen z kufru vytáhnout na předem určené místo dopravní kužely, promluvit si s účastníky nehody, přenést opadané částí vozidel ze silnice a nastoupit zpět do svého auta. Po nastoupení opět zčernala obrazovka a pomocí tohoto střihu se nehoda vyčistila a já už mohl opět vyrazit na další výjezd.

Celkové zpracování je opravdu velmi špatné

Hru nezachrání ani prostředí, ve kterém se odehrává. Všechny silnice jsou úplně stejné a nejsou ani ničím výjimečné. K nalezení tu nejsou ani přerušená místa ve svodidlech, které by policii měly umožnit rychlé otáčení. Několikrát jsem byl nucen ve složitém komplexu hledat cestu k místu nehody. Při jízdě v protisměru se začne vozidle samo poškozovat, což opravdu nechápu, co má za význam. Umělá inteligence je natolik stupidní, že mě při silničních kontrolách několikrát přejeli. Nereagují ani na modré majáky, a jen přejíždí z jednoho pruhu do druhého. V neposlední řadě jsme své auto mohl využít i jako tank, které nemělo problém vyhodit do vzduchu jedoucí náklaďák a po „obnovení životů“ opět nerušeně pokračovat v jízdě.

Verdikt

Autobahn Police Simulator je hra, která obsahuje spoustu zajímavých věcí. Bohužel není ani jedna z nich dotažena do konce. Celá hra na mě působí dost odflákle a lacině. Hra nenabízí ani pěknou grafiku, ani pestrost úkolů, ani příjemné ovládání, ani kvalitní zvuky a ani českou lokalizaci. Pokud můžete, vyhněte se této hře velkým obloukem. O nic totiž nepřijdete.

Autobahn Police Simulator nenabízí žádnou formu české lokalizace

- slabší podpora volantu

- celkové zpracování