Assassin’s Creed: Jednota – Recenze

Recenze knihy Assassin’s Creed Jednota.

13. 7. 2016

Série Assassin’s Creed je natolik známá, že se kromě nově natočeného filmu, dočkala i několik knižních verzí. Do rukou se mi dostal v pokračování již sedmý díl, který stejně tak jako ty předchozí napsal Oliver Bowden.

Kniha je podána formou dvou deníků. Ten první si vede Arno Dorian a ten druhý Élise de La Serre, přičemž deník Élise je zde zastoupena v drtivé většině, a tak se skoro vše odehrává pouze z pohledu Élise. Z Élisina deníku vypráví Arno jen některé výňatky.

obálka

Příběh knihy je zasazen do Paříže a Londýna v 18. století. Vše začíná prvními zápisky desetileté Élise, ve kterých zprvu popisuje svůj život ve Versailles a v Paříži. Na trůnu sedí král Ludvík XVI. a o všem rozhoduje vysoce postavená šlechta. Élise pochází ze šlechtické templářské rodiny La Serrů. Jednoho dne se někdo pokusí zavraždit mademoiselle Julii La Serre, Élisinu matku. Tehdy si malá Élise dá za cíl vypátrat útočníka a netuší, že se pomalu začíná zaplétat mezi dlouholetou válku vedenou mezi asasíny a templáři. Netuší ani to, že se jednou má stát templářskou velmistryní a to, že se bude snažit o urovnání sporů mezi znepřátelenými stranami.

Arnovy zápisky se v knize objevují jen zřídkakdy. Ve většině z nich se jen pouze vyjádří k zápiskům Élise a podá tak čtenáři Arnův postoj, který většinou navodí humornou náladu.

unity3
Myslím si, že příběh nabízí spoustu překvapivých zvratů, které ne jednoho čtenáře nenechají v klidu. Vždy tak budete mít pocit, že nevíte úplně vše, a tak se velice snadno necháte vtáhnout do příběhu, který vás od něj nenechá odtrhnout. Kromě příjemných emotivních okamžiků se dočkáte i vyhrocených situací a slušného množství šarvátek. Kromě obyčejných šermířských soubojů se dočkáte i neobyčejných zajímavých bitek, u kterých mnohdy až mrazí. Musím ale říct, že většina soubojů je až snadno předvídatelná. Většina z nich se totiž odehraje všude, kam Élise přijde a vy už začínáte tušit, že se něco semele. Mimo jiné vás už ani nepřekvapí, že z většiny bitev vyjde Élise jako vítěz, až na jednu.

Příjemné je i to, že při pročítání příběhem narazíte i na známé postavy z předchozích dílů. V neposlední řadě jsou v knize zachyceny i opravdové historické osoby a události. Hlavní hrdinové se tak stanou součástí Velké francouzské revoluce a vy jste přímo vtaženi do bouřlivého dění a do mrazící atmosféry revoluční Paříže.

unity2

Assassin’s Creed Jednota není jen tak obyčejným přepisem hry, neboť obsahuje i vlastní přidanou příběhovou linii. Kniha je tak vhodná jak pro fandy herní série, tak pro aktivní či příležitostné čtenáře. Příběh je náležitě vysvětlen a na konci nezanechává žádné nezodpovězené otázky, které by čtenáře užíraly. Dobře se čte a dokáže navodit tu pravou atmosféru.

- hlavní postavy
- pestré šarvátky
- skutečné historické události