Asemblance – Recenze

Asemblance je bohužel pouze dalším nedotaženým pokusem, avšak mělo na víc!

14. 8. 2016

Asemblance je dalším kandidátem na zajímavou hru letošního roku z indie scény. Z dostupných materiálů na nás hra působila dojmem, že se máme na co těšit z hlediska mysteriózního a hororového podtextu. Pojďme se tedy podívat na to, zda má smysl se tímto titulem vůbec zabývat.

Asemblance_20160625220816

Skutečnost, realita nebo sen?

Za projektem stojí poměrně neznámé studio NiLo a nutno říct, že jejich koncept minimálně zní velmi zajímavě. Vy se vžijete do role hlavní postavy, která pomocí speciálního přístroje prožívá své vzpomínky zpětně. Na samém začátku totiž vůbec netušíte, co se vlastně děje. Vše je vám následně vyprávěno retrospektivně a začne vám to až po chvíli dávat základní smysl.

Vše startuje vždy v místnosti z které lze načíst určité lokace, na nichž probíhají ony důležité vzpomínky. V podstatě máte pocit jako kdybyste virtuálně zkoušeli třeba HTC Vive. Přístroj vytvoří simulaci dané vzpomínky, vy do ní vstoupíte a musíte vykonat nějaký konkrétní úkon, aby došlo k tomu, že v další vzpomínce se posunete dále.

Asemblance_20160704181154

Jako kolovrátek…

Hlavní problém hry je ale ten, že se dá dohrát poměrně rychle. V podstatě v každé vzpomínce, která má rozlohu asi tak průměrně 7×7 metrů, musíte vykonat jeden specifický úkon, který vám pak zpřístupní zbytek v jiné vzpomínce. O ničem jiném hra není. Pohyb je omezen jen na chození a interakcí s okolím je jako šafránu. Díky tomu rychle hra nabírá na stereotypu a těžko říct, zda se k ní někdo bude po dohrání vůbec vracet.

Co se nedá vytknout, tak to je jednoznačně atmosféra. Ta je naprosto vynikající. Chvilkami mi běhal mráz po zádech. Může za to hlavně detailní zpracování, díky použití Unreal Enginu 4 a také mrazivé zvuky a hudba. Nasvětlení občas vyvolá opravdu nepříjemné scény, při nichž může na chviličku tuhnout krev v žilách. Bohužel tomu ale chybí větší gradace.

Asemblance_20160625215859

Asemblance se dá brát jako promarněný potenciál. Hru nezachraňuje ani fakt, že konců je více, neboť se tím hratelnost prodlouží maximálně o půl hodinky. Na první dohrání vám bude také stačit takových dvacet až třicet minut. Zde se totiž musí počítat s tím, že vám chvíli potrvá než objevíte, co se přesně od vás vyžaduje. Asemblance je taková zajímavá jednovečerová procházka. Víc od toho ale nečekejte.

Asemblance nenabízí žádnou formu české lokalizace

- grafické ztvárnění
- nápad