Age of Decadence – Recenze

Povedené RPG z doby Římské říše. To je Age of Decadence.

12. 1. 2016

Všichni asi známe Římskou říši. Úžasná kultura, impozantní stavby a spousta známých osobností. To vše se dá přirovnat pouze k období rozkvětu. Bohužel, tato říše má i druhou stranu. Stranu plnou násilí, destrukce a všudypřítomného strachu. A přesně tuto stranu se snaží zachytit nová hra Age of Decadence od studia Iron Tower.

Ach, ty začátky!

Jako každé správné RPG, začíná i Age of Decedence tvorbou postavy.

Začínáme jak jinak, než výběrem jména a vzhledu. Jako základní stanovené jméno je Gaius, které se velmi hodí do Římského světa. Úprava vzhledu není nijak velkolepá, ale to nevadí jelikož se po většinu hraní nebudete na Vašeho hrdinu dívat.

AoD proffesions

Dále je tu i výběr „profese“. Je tu hned několik možností co si vybrat- Můžete být ostřílený válečník, tichý vrah nebo i mazaný obchodník. Výběr je na Vás! Ale dejte si pozor. Ve hře jsou různé frakce a patricijské rodiny a každá profese má jiný vztah ke každé frakci. Například obchodníky má každý rád, zatímco nájemným vrahům nikdo nevěří. Naštěstí každá profese má „jiný“ příběh. Ať si vyberete jakoukoliv profesi, vždy najdete některé události nebo navštívíte místa, kde jste byly s jinou postavou.

Po tomto výběru, na Vás čeká další rozhodování. Další krokem je rozdělení schopností a dovedností. Jednak jsou zde základní schopnosti, jako síla, obratnost, zdraví, inteligence, postřeh a charisma. Tyto základní schopnosti určují například Vaše zdraví, šanci na zasáhnutí nepřítele, šanci na vyhnutí se nepříteli ataké počet získaných dovednostních bodů.

Kromě těchto základních tu jsou ještě dvě kategorie. Civilní a bojové. Už podle názvu jde poznat, co budou bojové schopnosti obsahovat. Budete si moci zlepšit ovládání různých typů zbraní, od malé dýky až po obrovské dvouruční kladivo. Dále v nich najdete i šanci na kritický zásah nebo vyblokování nepřítelových ran.

AoD skillz

V civilních najdeme například přesvědčování nebo obchodování, které Vám zlepší prodejní a nákupní ceny u obchodníků a také zpřístupní další vzácné zboží. Dále tam najdeme pokládání pastí nebo vypáčení zámků.

A nyní se konečně můžeme pustit do hraní!

Kde to jsme?

Jak jsem na začátku psal, každá postava začíná na jiném místě, a proto nelze nějak uvést začátek. Všechny postavy ale začínají ve městě Teron.

aod mapa

Vše se točí okolo reputace u různých frakcí a hlavně okolo peněz. A proto plníte úkoly pro bandity a zloděje, ale také pro městského guvernéra a obchodníky. Díky těmto úkolům si projdete všechny kouty a skrýše v celé Římské říši. Navštívíte tábory banditů, vojenské tábory i osamělé doly.

Základy jsou základy

Při vytváření Vaší postavy a rozdělování schopností jste si vlastně už utvořili základní průběh hrou. Všechny úkoly se totiž dají vyřešit několika způsoby. Jedním z nejzákladnějších a nejznámějších způsobů je boj. Za ním je tu ale také možnost přesvědčení dané osoby nebo dokonce podplacení. Ve většině případů se dá 9 z 10 úkolů vyřešit mírovou cestou. Bohužel NPC nejsou zas až tak dementní aby Vám odkývali každou blbinu, a proto se občas stane, že místo zadávání požadavků se to zvrhne a Vy budete muset ustupovat aby jste dosáhli cíle.

Ale kdyby šlo vše mírovou cestou, nikdy bychom se nedostali do bojového taktizování. Při bojích máte totiž určitý počet bodů, díky kterým se můžete v boji pohybovat nebo dávat rány nepřátelům. Tyto body se odvozují od počtu věcí v inventáři, zbroji kterou máte na sobě a hlavně podle zbraně. Bohužel souboje jsou na začátku opravdu těžké, takže se nevzdávejte, amějte na mysli, že jeden souboj jsem opakoval 15x.

Že by nostalgie?

Nyní se dostáváme, podle mě, k tomu podstatnému. Spousta starších hráčů určitě okusila jedno ze starších RPG. Toto RPG je velmi podobné Age of Decadence. Samozřejmě Vás nebudu napínat, mám na mysli Runescape. Staré RPG Runescape bylo založeno na stejném principu. Hned při prvním hraní Age of Decadence jsem si vzpomněl na dny, kdy jsem ještě hrával to staré RPGčko. Jediný větší rozdíl je v barevnosti Runescape.

Co na závěr?

V závěru by se hodilo určitě nějaké shrnutí.

Grafické old-school zpracování se Age of Decadence nedá upřít,a díky nostalgii měla hra kladný první dojem, který ji doprovázel až do konce. Zasazení do období úpadku Římské říše bylo famózní. Při průchodu celou hrou jsem si připadal jako bych tam opravdu byl. Grafické zpracování úvodní obrazovky i načítacích obrazovek bylo úžasné ale po chvíli hraní se okoukali,a to hlavně zavinilo pomalé načítání. Jinak se hře nedá za nic jiného vynadat. Ano, občas tam jsou nějaké menší chyby. Ale která hra je nemá.

A proto není důvod proč si nezahrát za mocichtivého Římana.

- Grafika
- Nostalgie